Net zoals elk digitaal medium blijft ook mobile marketing zich sterk ontwikkelen. Bedrijven moeten zich dus ook op dit gebied blijven vernieuwen om te blijven concurreren en hun klantgerichtheid te optimaliseren.

Hieronder een paar tips:

Zorg dat uw website smartphone vriendelijk is: Het is een publiek geheim dat Google vanaf 2013 mobiel vriendelijke sites voorrang geeft bij hun zoekprogramma’s. Niet mobiel vriendelijke websites kunnen een hoge SEO ranking wel vergeten. Het bedrijfsleven moet hieruit lering trekken. Ontwikkelingen op dit gebied lopen in de USA tot op heden nog vooruit op die in Nederland. Speel daar op in en doe daar alvast uw voordeel mee. Laat daarom uw website aanpassen tot een mobiel geoptimaliseerde versie, die eenvoudig te bekijken is via smartphones en tablets.

Mobiele Opt-Ins genereren een hoge response: Opt-In’s zijn reclame e-mails waarbij de geïnteresseerde een handeling moet verrichten om meer informatie te krijgen, om bijvoorbeeld een coupon te activeren of om een flashbrochure te openen. Meestal wordt gevraagd het e-mail adres, of NAW gegevens op te geven. Is de consument daartoe niet bereid, dan wordt er geen vervolg geactiveerd. Mobiele Opt-Ins geven een betere response dan e-mail Opt-Ins. Dat komt omdat veel internet gebruikers inmiddels meerdere e-mail adressen hebben, waaronder een voor junkmail of reclame-uitingen. De response op e-mail Opt-Ins is hierdoor laag omdat uw antwoord of aanbieding grote kans heeft in de junk e-mail terecht te komen.

Dat is niet het geval bij mobiele Opt-Ins. Op mobiele berichten, reageert 97% van de potentiële klanten binnen vijf seconden. Need I say more?

qrcodesontheincreaseGa gebruik maken van QR technologie: In Nederland intensiveert het gebruik van QR-codes significant, maar toch staat het nog in ‘de kinderschoenen’. Het gebruik van QR-codes wordt door een steeds groter publiek omarmd, doe daar nù uw voordeel mee. Zeer effectief en gekoppeld aan een lage prijs. Behoor tot de groep trendsetters en implementeer QR technologie in uw marketingmix. Neem daarbij een professionele partner in de hand, die actieve QR-codes combineert met QR-design voor optimaal resultaat ( bijvoorbeeld www.shortpres.nl ).

 
 

Maak uw e-mail verkeer mobiel vriendelijk: Tegenwoordig wordt meer dan de helft van alle e-mail verkeer op een mobiel apparaat geopend. Dat percentage zal in 2014 alleen nog maar toenemen. Mobiel vriendelijk e-mail verkeer wordt steeds belangrijker, ook voor nieuwsbrieven en speciale aanbiedingen. Gemak van leesbaarheid, korte zinsopbouw gelardeerd met een treffende afbeelding staan centraal bij een boeiende mobiele e-mail.

e-Brochures, het nieuwe drukwerk: e-Brochures ( ook wel flash brochures ) zijn digitale brochures, boeken, folders of rapporten, die op internet staan gepubliceerd. De ontvanger heeft geen aparte software nodig om de flashbrochure te lezen. Bij professionele e-brochures past de weergave zich automatisch aan smartphones, tablets, laptops, iOS, Android e.d. aan.

Door digitale productie en gebruik, zijn flashbrochures groen en genereren een aanzienlijke besparing op drukwerk en portokosten. Toepassing doet u bedrijf ook onderscheiden en het geeft een innovatieve uitstraling. De weergave van flashbrochures kan volledig worden geïndividualiseerd en qua lay-out worden aangepast aan bedrijfskleuren, logo e.d. Het belangrijkste voordeel is wel dat de consument meteen alle informatie in kan zien, op het moment van zijn/haar interesse. Daarbij kunnen professionele producenten van e-brochures ( www.shortpres.nl ) de inhoud 24/7 actualiseren, zodat de info altijd up to date blijft en desgewenst tijdelijk kan worden gekoppeld aan een kortingsactie.

ShortPres | Multiraedt iPad icoon ShortPres | Nadorp iPad icoon

Introduceer mobile coupons: Mobiele coupons ( kortingsbonnen, acties, loyaliteit programma's ) genereren 10 keer meer reacties dan de traditionele coupons. Mobiele coupons zijn voor klanten die onderweg zijn en waar de interesse is gewekt voor uw acties of promoties. Bijvoorbeeld na het scannen van uw QR-code op uw bedrijfsauto's of billboards. 

Innoveren, soms vermoeiend, altijd boeiend! We begrijpen dat integratie van mobile marketing in uw bedrijf, 'out of the box' denken vergt. Is het uiteindelijk geen gadget die op een gegeven moment achterhaald zal zijn? Komen er geen nieuwe ontwikkelingen die het gebruik van mobile marketing minder opportuun maakt? Die nieuwe ontwikkelingen zijn er al! Denk daarbij aan NFC ( Near Field Communication ). Deze zullen het gebruik van mobile marketing echter alleen maar intensiveren.

We leven in een maatschappij waarbij de consument eraan is gewend -nee, zelfs verwacht- dat hij/zij direct over informatie kan beschikken op het moment van zijn/haar interesse: 24/7. Daarbij is de rol van mobile marketing onontbeerlijk, nu en in de toekomst.

Duur? Welnee! Wervende bedrijfspresentaties op internet worden tegenwoordig al gemaakt voor € 495,-- all-in, actieve QR-codes € 50,-- per jaar ( bijvoorbeeld www.shortpres.nl ). Maak gewoon een afspraak met een Mobile Marketing Expert om meer te leren. En maak met mobiele marketing van 2014 uw meest succesvolle jaar tot nu toe!

 
Categorie Marketing Advies