Het hebben van je eigen boek is een van de beste manieren om je als ondernemer goed op de kaart zetten. Misschien denk ik nu bij jezelf: ik? Een eigen boek? Hoe doe ik dat? Of: daar heb ik toch helemaal geen tijd voor? Of misschien twijfel je er zelfs wel aan of dat ook voor jou en jouw business het geval is. En, is het niet heel erg ingewikkeld, zo'n boek? Een soort complexe wiskundige vergelijking die je in de hectiek van je eigen bedrijf ook nog even moet oplossen?

Een kleine twee jaar geleden schreef ik onderstaand stukje voor mijn feelgoodblog http://www.5minuutjes.nl. Dit zijn korte blogs die ik in exact 5minuutjes schrijf op basis van drie volstrekt willekeurige woorden met als doel de lezer te laten glimlachen of even aan het denken te zetten. Onderstaand ‘ 5minuutje’  vond ik relevant in het kader van dit artikel:

Complex – Saai - Opvrolijken

Complex is de materie. Sjoerd buigt zich al dagen over een vraagstuk, maar saai is het allerminst. Toch slaakt hij nu een diepe zucht. Hij komt er niet uit. “x=300, y=150, maar wat is z dan? “, vraagt jij zich af. Hij zoekt afleiding, even iets wat hem een beetje kan opvrolijken.

Positieve gedachten helpen om de geest losser te maken. Je kunt beter “out-of-the-box”-denken als de geest zich ontspant. Focus je je gedachten te lang op een vraag, dan verstopt het antwoord zich. Hij surft wat op het internet, kijkt wat lollig bedoelde filmpjes, maar die helpen hem niet. Hij zet de pc uit, pakt een puzzelblok en maakt een Sudoko. Ook dat werkt niet. Hij zet de tv aan en kijkt een tenniswedstrijd. Het ontspant hem niet. Hij leest een boek, maar na een paar bladzijden dwalen zijn gedachten alweer af naar het vraagstuk.

Dan doet hij zijn jas aan om te gaan wandelen. Hij pakt zijn schoenen, maar zijn veters zitten verdorie in de knoop. Geïrriteerd peutert hij aan de touwtjes. Wat een geknoei, hij krijgt het er warm van. Ineens stopt hij en kijkt blij op. Hij glimlacht en roept: “Natuurlijk, dat is het,  z=100! “

Daar is die wiskundige vergelijking weer! Is jou iets soortgelijks ook wel eens overkomen? Dat de oplossing of het antwoord je te binnen schiet op het moment dat je er niet aan denkt? Ik weet ook niet precies hoe zoiets werkt. Wat ik wel weet is dat iedere zelfstandig ondernemer een berg aan kennis en ervaring heeft, maar dat hij of zij er maar niet in slaagt dit op grote schaal te delen met andere door het schrijven van een boek. Omdat het zo … complex lijkt. Het is als een schoenveter die in de knoop zit en hoe ontwar je die?

Stel jezelf het volgende voor: je staat in de boekwinkel en je bladert door een aantal boeken over ondernemen. “ Dienstbaar is het nieuwe goud”, “ De klant is geen koning”, “ Ondernemen is net reizen”. Het valt je op dat dit eigentijdse boeken zijn. Vlot vormgegeven, maar met een ijzersterke opbouw en pakkende teksten. Natuurlijk koop je er een, want je wilt blijven leren. Maar liever zou je willen dat je zelf een boek had geschreven. Dan kon je dat geven aan je klanten, het zou je marktwaarde verhogen en de concurrentie het nakijken geven.

Maar hoe doe je dat? De auteurs van de zojuist genoemde boeken zijn natuurlijk geboren schrijvers en dat ben jij niet. Bovendien heb je er geen tijd voor. Maar boven alles denk je: ik heb er de kennis niet voor, hoe doe ik zoiets? Wie helpt mij hierbij?

Samen met auteur/ondernemer/schrijfcoach Maarten Beernink heb ik een programma ontwikkeld om met jou die knoop te ontwarren en ervoor te zorgen dat je boek er komt. Stap voor stap helpen wij je om je bedrijf op de kaart te zetten met behulp van je eigen boek: de marketingkracht voor je bedrijf is ongekend. Neem je voor om deze stappen te zetten!

Voor het zetten van de eerste stap, hoef je maar één ding te doen: schrijf je in voor ons event op dinsdag 13 mei bij mij op kantoor in Huizen. Het aantal plaatsen voor die dag is beperkt. Investeer in jezelf en meld je aan! We zien uit naar je komst.

Klik HIER voor verdere informatie en om je in te schrijven.

Tot ziens op 13 mei!

 
Categorie Organisatie Advies