Voor veel bedrijven blijft online marketing en met name het trekken van meer bezoekers naar de eigen website een voortdurende strijd. Dit ligt vaak niet aan de bedrijven maar aan het feit dat deze tak van marketing nogal wat technische kennis vereist. Dit hoeft niet zo te zijn maar deze producten worden nu eenmaal door technici bedacht en daarom is er meestal een techneut nodig om het te begrijpen. Gelukkig realiseren steeds meer grote partijen zoals Twitter zich dit ook en zij proberen het dan ook simpeler en dus aantrekkelijker te maken. Met de nieuwe Twitter Cards voor bedrijven is Twitter hier naar mijn mening goed in geslaagd. Alvorens over te gaan naar de inhoud wil ik als laatste nog opmerken dat de Twitter Card een kosteloze card is en deze niet moet worden verward met de advertentie Twitter Card. De advertentie card staat op zichzelf en los van deze cards.

 

Twitter Cards uitgeled

Twitter Cards

Twitter Cards zijn er om de mediabeleving op Twitter te verrijken en er zijn meerdere soorten Twitter Cards. Binnen Twitter marketing  worden deze ingezet voor het trekken van meer website bezoekers vanaf Twitter en voor meer exposure per tweet. De meest breed inzetbare card is de Twitter Summery Card. Voor bedrijven die artikelen / producten tonen en / of verkopen via hun website of webstore is de Twitter Product Card extra aantrekkelijk. In totaal zijn er 7 verschillende kaarten waarvan 2 summery cards, 2 voor foto’s en video’s, de product card en app card. Hierna zullen de summery en product card besproken worden omdat die het meest aantrekkelijk zijn voor bedrijven en Twitter content marketing.

Twitter Summery Card

De Twitter Summery Card betreft een samenvatting van de inhoud van de pagina waarnaar een op Twitter gedeelde link verwijst en deze samenvatting wordt weergegeven onder de tweet. Voorwaarde is wel dat er een summery card is toegevoegd aan de pagina in kwestie. De summery card met grote afbeelding heeft altijd mijn voorkeur omdat deze naast een tekst ook een afbeelding weergeeft.

Twitter Summery Card met grote afbeelding

De afbeeldingen en teksten kiezen we zelf dus dit maakt het extra aantrekkelijk. In het voorbeeld hieronder zien we een tweet met card en de groene tabel is de afbeelding die wij ingesteld hebben voor deze card.

Twitter Product Card

De Twitter Product Card is er voor bedrijven en bedrijven in staat om kosteloos hun producten extra onder de aandacht brengen via tweets. De product card is ontworpen om artikelen te showen op Twitter en dit met een afbeelding, een omschrijving en de mogelijkheid om tot twee productkenmerken extra er uit te laten springen. Product kenmerken zijn bijvoorbeeld de prijsklasse of het genre voor een film of CD. Net als bij de summery card kunnen we zelf de productomschrijving en twee extra kenmerken, die uitgelicht worden, meegeven. Het voorbeeld hieronder is een product card.

Twitter Product Card

Zelf aan de slag met Twitter Cards

Indien u zelf voor uw website ook Twitter Cards wilt gaan inzetten dan is dat mogelijk. U moet dan eerst een aantal HTML tags aanbrengen voor elke card. Als uw domein dan één keer gevalideerd is door Twitter, dan werken de cards voor elke pagina op uw website die een geldige Twitter Card bevatten.

Zie hier de uitleg over hoe de verschillend Twitter Cards ingevoegd kunnen worden. Of ga direct naar de Twitter Summery Card of hier naar de Twitter Product Card voor de volledige uitleg.

 
 
Categorie Marketing Advies