Heeft u de afgelopen maanden en jaren geïnvesteerd in een actief en relevant B2B Twitter account? Dan bent u met uw neus in de boter gevallen nu Google en Twitter opnieuw afgesproken hebben, dat tweets opgenomen worden door de zoekmachine van Google.

Tot en met 2011 was dit al het geval en dit zal de komende maanden opnieuw ingevoerd worden. Dat betekent dat pakweg halverwege 2015 tweets direct na hun plaatsing al in de zoekmachine terug te vinden zijn. Het effect daarvan op Twitter marketing zal direct onmiskenbaar zijn en het zou voor u naar onze mening een gemis zijn indien u hiervan niet weet te profiteren.
stats

Implicaties voor Twitter marketing en SEO

SEO staat voor search engine optimization en Twitter en tweets zijn ineens weer relevant worden voor deze marketingdiscipline. De komend maanden zullen we een stijging van het aantal tweets in Google's zoekresultaten zien. Dit extra zoekverkeer kan eenvoudig worden omgezet naar extra websitebezoekers voor het genereren van verkopen en leads. Tevens zal er een sterke toename te merken zijn als het gaat om het aantal views per tweet, omdat deze in de zoekresultaten getoond worden. Hierdoor is het mogelijk om direct meer rendement per tweet te behalen tegen bijna geen extra inspanning.

Twitter SEO

Voor velen staat SEO gelijk aan het opstuwen van Google rankings, waarbij de zogenaamde followed backlink bepalend lijkt te zijn voor de beoordeling of het SEO technisch zinnig is of niet. Dit is onterecht, want of tweets nu wel of geen van deze followed backlinks bevatten, als deze in zoekresultaten staan dan levert dit altijd extra website bezoekers op.

Op dit moment is het nog te vroeg om te kunnen stellen of tweets direct van invloed zullen zijn op de Google rankings van internetpagina’s. Dit was in het verleden wel zo wanneer er in de tweettekst een url stond. Deze url’s werden door Google opgepakt als followed hyperlinks, hetgeen jargon is voor links die de Google rankings van internetpagina’s doen stijgen. Momenteel zijn wij samen met Alain Sadon van SEO Guru, alom gerespecteerde SEO-specialist en schrijver van SEO voor Webprofessionals, aan het nadenken over een test opstelling om dit precies uit te zoeken.

Twitter SEO tip van de pro’s

Ervan uitgaande dat u reeds een goed lopend B2B twitteraccount heeft, raden wij u het volgende aan: gebruik Twitter Cards met grote afbeelding op elke pagina van uw website(s). Maak voor elke relevante pagina een tweet en plaats daarin een link naar de pagina. Tweet deze tweets met grote regelmaat en het resultaat zal zijn dat deze in Google te vinden zullen zijn en direct linken naar uw eigen website, gebruikmakend van het grootst mogelijk klikdoel, namelijk de afbeelding.

Een laatste wijsheid van hen die het weten kunnen. Online geldt er geen calvinisme en dat betekent meer is beter en dat geldt ook voor de waarde die we uit Twitter creëren. Meer volgers staat gelijk aan meer bereik en hoger rankende tweets, resulterend in meer website bezoekers, meer mogelijkheden tot het branden van merken, meer leads en uiteindelijk dus meer omzet. Althans dat is hoe wij dit zien.

Wilt u meer weten over de technische details en achtergronden van dit bericht, dan verwijs ik u graag naar Tweets in Google zoekresultaten – Twitter SEO op mijn blog Google+ marketing. Wilt u zelf direct uw bereik vergroten via Twitter? Wij houden ons van harte aanbevolen en informeren u graag persoonlijk nader over onze eigen Twitter LeadGenerator tool.

Categorie Marketing Advies