20602655_sEen van de onderdelen van een goede contentstrategie is het vinden van onderwerpen die aansluiten bij jouw doelgroep. Maar hoe kom je aan die onderwerpen?

Veel marketeers realiseren zich niet dat hun smartphone een waardevolle tool is om content te creëren. Ze hebben hun smartphone altijd en overal mee, maar profiteren nog te weinig van alle (zakelijke) mogelijkheden. Daarom in dit artikel vijf manieren waarop je je smartphone smart kunt gebruiken om waardevolle content te creëren.

1.    Notities

Een van de eenvoudigste manieren om je smartphone slim te gebruiken bij je contentcreatie is het maken van notities. De meest interessante en waardevolle content komt vaak namelijk uit de meest eenvoudige en routine delen van jouw dag. De treinreis naar je werk, een telefoongesprek met een klant of een interessante conversatie met een collega: ze kunnen allemaal voer zijn voor mooie verhalen. Maak daarom notities van alle ‘quotable moments’ die je tegenkomt, zodat je deze momenten niet vergeet. Een handige app om notities te maken is bijvoorbeeld Colornote.

2.    Bookmark

Vaak lees je op je telefoon een artikel waarvan je wilt dat anderen het ook lezen. Om te voorkomen dat je het artikel niet terug kunt vinden wanneer je het nodig hebt, kun je artikelen heel eenvoudig bookmarken. De meest handige manier is het klikken op het stericoon rechts naast de adresbalk in je browser, waardoor het artikel wordt opgeslagen. Voor iPhone-gebruikers is de Reading List bovendien een handige tool om artikelen in een overzichtelijke lijst weer te geven.

3.    Foto

Hoewel het erg cliché is, geldt de uitspraak “een foto zegt meer dan duizend woorden” ook voor het delen van goede content. Foto’s zijn altijd effectief. Uit onderzoek blijkt dat statusupdates die een foto bevatten het beste werken om engagement via Facebook op te wekken. Met een smartphone is het maken en delen van foto’s heel eenvoudig. Bovendien kun je foto’s bewerken, bijsnijden of voorzien van een filter met Instagram, zodat ze beter passen bij de uitstraling van jouw bedrijf.

4.    Video

Door de groeiende kwaliteit van camera’s op smartphones en de enorme populariteit van sites als YouTube, is videomarketing enorm gegroeid. Iedereen kan tegenwoordig een leuk filmpje maken met zijn smartphone en deze in een mum van tijd online zetten. Consumenten zien graag filmpjes van jouw werklocatie, evenementen en andere interessante gebeurtenissen. Hierdoor raken ze betrokken en krijgen ze een beter beeld van jouw organisatie.

5.    Audio

Audio is een medium dat vaak wordt vergeten, terwijl het ook een waardevolle manier kan zijn om content te delen. Een gesproken bericht zegt vaak net wat meer dan een getypt stukje tekst. Neem met je smartphone bijvoorbeeld een brainstormsessie op, geef je reactie op een evenement of vertel een leerzaam verhaal. Dit is een originele en rijke manier om content te creëren. AudioBoo is bijvoorbeeld een handige app waarmee je audiofragmenten eenvoudig kunt delen.
Je smartphone biedt dus vele mogelijkheden om leuke en originele content op te slaan en te delen. Ga gewoon aan de slag met het verzamelen van leuke filmpjes, foto’s, quotes en andere berichten. Content die je niet meteen gebruikt, kan altijd later nog eens van pas komen en zo niet, dan kun je het ook eenvoudig weer verwijderen. Hoe meer je jezelf nu bewust bent van alle waardevolle content om je heen, hoe makkelijker de contentcreatie zal gaan.

Hoe gebruik jij jouw smartphone om content te creëren en te delen met jouw doelgroep? Laat het ons hieronder weten!

Wil je meer weten over Content Marketing voor B2B? Download dan onze gratis whitepaper!

 

Dit artikel is geschreven door: Iris Weijenborg

Fotocredit

 
Categorie Marketing Advies