Regel van zeven brengt nieuwe klantenJe maakt content, een tijdrovende bezigheid. Intussen merk je dat er maar weinig reacties van potentiële kopers komt. Nu vraag jij je af of de gedane inspanning omtrent het creëren van content wel zin heeft.

Jaren geleden ontdekte ik één van de oudste marketingregels: de regel van 7. Elke potentiële koper moet tenminste zeven keer de content onder ogen hebben gehad voordat hij of zij gaat kopen. Inmiddels weet ik dat dit klopt, uit eigen ervaring.
De regel van 7 brengt je nieuwe klanten! Potentiële kopers zullen wel bereid zijn om in actie te komen! Een aantal tips op een rijtje om je op weg te helpen:

Potentiële klanten kennen je niet

Vertel ze wie je bent

Dit is de belangrijkste reden waarom potentiële klanten niet kopen. Vertel ze wie je bent middels de regel van zeven. Hoe vaker ze van je horen, hoe groter de kans dat ze jouw expertise accepteren.

Potentiële klanten vertrouwen je niet

Zorg voor een band met je toekomstige klant

Als potentiële kopers voor het eerst online kennis met je maken, is er nog te weinig vertrouwen om direct te kopen. Door regelmatig content te publiceren, bouw je aan het vertrouwen. Het is immers niet realistisch om één keer een advertentie te plaatsen en direct veel te verkopen.

Potentiële klanten hebben jouw product nu niet nodig

Je kunt het wel vast onder de aandacht brengen

Er is natuurlijk altijd een kans dat potentiële klanten jouw product nog niet nodig hebben. Zien ze jouw content regelmatig voorbij komen, dan is de kans groot dat ze voor jou kiezen op het moment dat ze wel gaan kopen. Je hebt ze immers altijd aandacht gegeven als de expert die weet wat ze nodig hebben.

Potentiële klanten vinden de prijs te hoog

Nu is het aan jou om ze de waarde te laten inzien

Soms koopt de potentiële doelgroep niet vanwege de prijs. Het heeft niets te maken met de prijsstelling. Het betekent dat het nog niet gelukt is om ze te overtuigen van de aangeboden waarde. Werk aan de winkel dus! Zodra je ze weet te overtuigen van de waarde, vinden ze altijd een manier om te betalen. Door de regel van zeven, horen ze meerdere keren over de waarde, zodat geld geen probleem meer is.

Het gaat om de herhaling

De regel van 7

Het gaat niet om het getal 7 maar om de verborgen boodschap van de regel van 7, namelijk continue herhaling. Herhaling om aandacht te krijgen voor je expertise en daarmee succes te behalen.

 

Tip: Maak eerst een strategisch marketingplan om je tijd effectief te besteden en te weten welke kanalen je inzet om je content te publiceren.
photo credit: Shaury via photopin cc

 
Categorie Marketing Advies