Veel ondernemingen halen hun doelstellingen niet en blijven tobben met magere resultaten.  De effectiviteit van deze ondernemingen staat vaak onder druk, omdat acties en besluiten slechts gedeeltelijk en soms met tegenzin worden uitgevoerd.

We zetten bijvoorbeeld de klant op de eerste plek, maar een interne dienst medewerker heeft niet de instrumenten en de bevoegdheid om het probleem van de klant echt op te lossen. Het besluit om op een bepaalde manier te gaan werken, wordt op dag 1 al door een aantal collega’s genegeerd (“Wat we doen is toch goed, waarom dan veranderen?”). We kennen allemaal de voorbeelden.

Het probleem is dat managers en medewerkers ieder voor zich een oplossing zoeken om te kunnen werken met deze verwarrende situatie. Het gevolg is dat informatie niet wordt doorgegeven, controles worden omzeild en de klant niet meer weet waarop zij kan rekenen.

Jouw onderneming is dan niet meer consistent in de manier waarop zij haar klanten bedient, de medewerkers en leveranciers behandelt en de strategie uitrolt. Ontevreden klanten, weinig betrokken medewerkers, inefficiency en de focus op de dag van morgen zorgt er voor dat je commerciële kansen zult gaan missen.

Stel je voor hoe het zou zijn als jouw team en de bedrijfsprocessen goed op elkaar zijn afgestemd en doelgericht werken … om jouw klanten en medewerker voor langere tijd aan jouw onderneming te binden; kortom succesvol te zijn.

Doe de Consistentie Check (vragenlijst)

Waarschijnlijk heb je al wel een voorgevoel hoe consistent jouw bedrijf is. De Consistentie Check helpt jou om dit gevoel verder te concretiseren en het geeft ook een aantal suggesties om de consistentie in jouw bedrijf te verbeteren. De rapportage (zie voorbeeld) ontvang je via email binnen 24 uur na afronding van de vragenlijst.

Voorbeeld, Consistentie in ondernemen is noodzakelijk

Alle verstrekte gegevens worden vertrouwelijk behandeld en niet gedeeld met derden.

 
 
 
Categorie Organisatie Advies