Bent u klaar om te groeien?

De meeste ondernemers, organisaties en bedrijven willen graag groeien. Bijvoorbeeld groeien in effectiviteit, in omzet, in verkoop of in persoonlijke ontwikkeling. U kunt ook kiezen om te groeien in het aantal contacten, in kwaliteit of bijvoorbeeld groeien in vertrouwen. Maar bent u wel klaar om te groeien en weet u welke groei u wenst, wat is uw groeistrategie en waar gaat u beginnen?


Waardecreatie

Groeistrategie

Harder groeien dan de markt


Voor bedrijven en organisaties geldt dat groei o.a. wordt gecreëerd door een cultuur van: klantgerichtheid, kwaliteit, kostenbewustzijn, effectieve communicatie, verbondenheid, vertrouwen en zich verantwoordelijk voelen. Daarnaast is groei niet mogelijk zonder waardecreatie; het toevoegen van waarde aan een organisatie, bedrijf, team, dienst of onderneming. Waardecreatie ontstaat voor de klant in de mate dat de onderneming producten of diensten levert die tegemoetkomen aan de behoeften van de klant op een wijze die in overeenstemming is met de preferenties van de klant. Waardecreatie kan dus alleen als u sterk bewust bent van uw eigen markt, de behoefte en preferenties van uw klant en het eigen handelen.


Missie en Strategie

Wilt u blijvend blijven groeien dan zult u permanent moeten werken aan uw organisatie, uw producten, uw diensten, uw medewerkers en de strategie. Zonder goede strategie, missie en visie is groei sowieso heel moeilijk! Welke plek krijgen uw klanten in uw missie en strategie? Bent u in contact met uw klanten, kent u uw klanten? Wat wij regelmatig zien in de markt is dat klanttevredenheid vaak de belangrijkste graadmeter is voor groei en succes.
 

Wat wordt uw groeistrategie?

Oké u weet inmiddels dat u moet groeien om te overleven maar waar gaat u beginnen? Persoonlijke ontwikkeling van uw mensen of het verbeteren in effectiviteit van uw organisatie? Uw organisatie gaat al jaren redelijk goed maar u wilt verder professionaliseren. Of, uw onderneming is net gestart en u wilt sneller resultaat. Of, u bent een zelfstandig ondernemer en erg goed in uw vak, maar u weet niet altijd hoe u uw product of dienst moet verkopen. Nieuwe markten en nieuwe klanten vinden is moeilijk en zal altijd een uitdaging zijn! Kiest u daarom voor meer onderscheidend vermogen of een betere klantcommunicatie?

Er zijn meerdere wegen naar omzetgroei, organisatie groei en persoonlijke groei. Het één houdt sterk verband met het ander. Maar wilt u meer succes en meer groei dan zult u moeten kiezen voor een duidelijke groeistrategie.


Duidelijke stappen naar groei en succes

Om de groeistrategie voor uw onderneming te bepalen zult u uzelf een paar vragen moeten stellen;

  • Heb ik een duidelijk Missie en Strategie
  • Hoe resultaatgericht (ben ik) is mijn organisatie
  • Hoe succesvol is mijn communicatie
  • Wat is mijn waardecreatie
  • Ben ik klantgericht (en hoe weet ik dat)
  • Welke verbeteringen kan ik doorvoeren voor snelle groei (Quick Wins) en welke voor de lange termijn (structureel)
  • Zijn mijn collega's optimaal betrokken en gemotiveerd
  • Welke professionele hulp ga ik inschakelen

Bij Groeiman helpen wij al jaren ondernemers en bedrijven met het beantwoorden van deze vragen. Daarnaast ondersteunen wij bedrijven met verbeteringen. Om ondernemers en bedrijven succesvol te kunnen helpen met meer groei en resultaat, hebben wij een 6 stappenplan ontwikkeld.

Samen met de ondernemer doorlopen wij een actief stappenplan;

  1. UW BEDRIJF, PRODUCT en STRATEGIE (CHECK & UPDATE)
  2. PERSONAL BRANDING ALS SUCCESFACTOR
  3. WAARDECREATIE en KLANTBENADERING
  4. SUCCESVOLLE COMMUNICATIE
  5. “GROW-PLAN”
  6. UW EIGEN BUSINESS COACH

Wilt u ook groeien of meer weten over groeistrategie ga naar dan naar website van  Groeiman