Interessante varianten op marketinggebied

  1. Guerillamarketing
    Onderdeel van het onconventionele guerilla marketing concept zijn de zogenaamde Opduik winkels. Vooral in tijden van economische teruggang wordt winkelleegstand nogal eens benut door ondernemers die deze winkels voor een korte tijd willen gebruiken voor het uittesten van producten, het lozen van overtollige voorraden, het snel opbouwen van een vers klantenbestand, maar tegelijktijd hun risico´s laag willen houden. Bij hardnekkige leegstand is korte termijnverhuur vaak de enige optie voor de verhuurder. Er komt in ieder geval geld in het laatje, voorkomt vandalisme van de verlaten winkel, verbetert het aanzien van de winkelstraat en is makkelijk te organiseren. ( 80 leuke voorbeelden)
  2. Emailmarketing en Smartphones
    De verwachting is dat in 2015 ongeveer 50% van de mobiele markt zal bestaan uit Smartphones, die door hun uitgebreide computermogelijkheden en internetverbinding een belangrijke doelgroep vormen voor emailmarketers. Het betekent wel dat de emails moeten worden aangepast in formaat en uitvoering. Pakkende kopteksten, minder franje en nog makkelijker te navigeren. Ook bijvoorbeeld uitstekend geschikt voor verzending van kortingscoupons.
  3. Emailmarketing en tablet-pc´s
    Vooral met dank aan Apple vindt er nu een razendsnelle verschuiving plaats van desktop computers naar laptops en van laptops naar tablets. De gebruikers van tablets blijken, in tegenstelling tot de mobiele telefoongebruikers, weer meer voorkeur te hebben voor complexere emails met uitgebreide informatie, het liefst in de vorm van video´s. Dat sluit dan weer mooi aan bij het volgende punt.
  4. Emailmarketing en video´s
    De laatste onderzoekingen wijzen uit dat het gebruik van video´s een enorm positief effect heeft op de verkoop. Emailmarketing gaat daarbij uit van het adagium dat de email bedoeld is om kliks te verkopen terwijl de landing page producten verkoopt. Video´s worden daarom verbonden aan de landing page. Met de opkomst van de pads zal daar weer een verschuiving in plaatsvinden door de ruimere mogelijkheden van de pads en de instelling van hun baasjes. Zoekmachines geven ook steeds meer gewicht aan video´s bij het bepalen van de relatieve belangrijkheid van webpaginas.
  5. Real-time marketing
    Internet heeft ervoor gezorgd dat het tempo van zakendoen en dus ook van reklame maken enorm is opgeschroefd. Een trend die daarbij aansluit is de real-time marketing, die zeer recente gebeurtenissen verwerkt in hun reklame uitingen om zo de impact daarvan te vergroten. Door actuele feiten uit het nieuws te gebruiken wordt herkenning bij de klant vergroot en de afstand tussen ondernemer en klant verkleind.
  6. Voor meer interessante tips kunt u terecht op onze tippagina.