“De jaarlijkse discussie over nieuwe strategische doelstellingen en jaarbudgetten wordt weer volop gevoerd. Nog niet zo lang geleden hebben we in ons bedrijf met veel fanfare de nieuwe klantenstrategie (“Klant is Koning”) vastgesteld en nu moeten we al weer een nieuw plan maken.

We gingen met veel enthousiasme aan de slag; nieuwe marketing, nieuwe verkoopaanpak etc., maar het resultaat valt gewoon bitter tegen. We hebben rond de zomer nog een marketingactie gedaan, maar de klant gelooft er blijkbaar niet in. Het personeel eigenlijk ook niet. Vanaf het begin was er al twijfel en dat is door het jaar heen eigenlijk alleen maar meer geworden. Ok, nieuwe strategie dan maar, hoewel het voelt wel als een grote gemiste kans!”

Goede strategie, matige uitvoering, slecht resultaat.

Voor veel ondernemingen helaas een herkenbare verhaallijn. Matige uitvoering betekent overigens vaak niet dat de mensen in uw onderneming niet willen meewerken. Twijfel en demotivatie onstaat als mensen niet in staat zijn om daadwerkelijk een bijdrage te leveren. Als prioriteiten, bevoegdheden, budgetten, werkplannen en operationele processen niet worden aangepast aan de nieuwe strategische doelstellingen, dan begint het proces te wringen, dan worden tijdelijke oplossingen verzonnen en proberen mensen vooral hun eigen taak goed te doen.

Klanten voelen deze spagaat in uw onderneming feilloos aan als zij een service medewerker aan de lijn krijgen die geen idee heeft van uw afspraken met de afdeling verkoop. Klanten willen zekerheid en als klant koop je vooral die zekerheid en dat is nu precies wat uw onderneming niet biedt.

Zekerheid wordt bereikt door afspraken na te komen, keer op keer. Als de producten, marketing, verkoop en service goed op elkaar zijn afgestemd en een consistente dienstverlening wordt geboden.

Doe de Gratis Consistentie Check (vragenlijst)

Waarschijnlijk heb je al wel een voorgevoel hoe consistent jouw bedrijf is. De Consistentie Check helpt jou om dit gevoel verder te concretiseren en het geeft ook een aantal suggesties om de consistentie in jouw bedrijf te verbeteren. De rapportage (zie voorbeeld) ontvang je via email binnen 24 uur na afronding van de vragenlijst.

Aan deze check zijn geen kosten verbonden.

Alle verstrekte gegevens worden vertrouwelijk behandeld en niet gedeeld met derden.

Voorbeeld

Voorbeeld

 
 
 

Verwant artikel:

 
 
 
Categorie Organisatie Advies