Het is wellicht al jaren geleden dat je een nieuwe naam, logo of huisstijl kreeg én goede begeleiding. De drukte van alledag deed je vergeten wat daaronder toen aan ‘waarden’ werd meegegeven. Dat is begrijpelijk.

Ik formuleer 7 hulpvragen waarmee je kort kunt reflecteren of er een brand-opfris-moment nodig is. De urgentie wordt hoger naarmate je minder positieve antwoorden kunt geven.

1. Staat je nog helder voor ogen welke relatie de Branding heeft, met de visie of missie van je organisatie?

2. Kun je de ‘goede gewoonten’ en ‘waarden’ van de onderneming zichtbaar terugvinden ergens in de organisatie of online?

3. Als ik iemand intern vraag om ter plekke die ene corporate klantbelofte te noemen, kan hij of zij dat denk je? Kun jij het zelf?

4. Zit er emotie of gevoel (= lef, durf, trots of zelfs: humor) in de externe profilering naast alleen veilige feiten, gebeurtenissen en cijfers?

5. Durf je te zeggen dat jullie ‘als warme persoonlijkheid’ aanvoelen? En hoe die persoon dan is? Oud, jong, lang, kort, kundig, open, aardig of onbeschoft etc. etc.

6. Is er een korte en unieke slagzin waar een onderscheidende belofte inzit? Anders dan die van concurrenten. Of blijft het bij zeggen WAT jullie leveren?

7. Is het korte, sterke pitch-verhaal dat jullie hardop oefenden, ooit nog ‘ns getraind (in het MT bijvoorbeeld). Wat was jullie boodschap ook alweer voor deze wereld?

Ik kan zo nog even doorgaan. Branding gaat ook over de wie jullie zijn, wat jullie beter of slimmer doen, waarom jullie doen wat je doet en over een open cultuur met gemotiveerde mensen. Die weten waarom ze werken (naast geld) en daar trots op zijn.

Als je toe bent aan een re-BOOST bij dit onderwerp, kom ik je graag een dagdeel helpen en inspireren!

Daarna weet je wat er te doen staat: veel of weinig, gericht of centraal, nu gelijk of later, of… helemaal niets. Ook dat laatste kan (en het is best fijn om dat weer eens te horen).

Bekijk en bestel mijn aanbieding: hier

Peter Leuhof,
peter@peetzen.com

 
 
 
 
Verwante publicaties:

 
Categorie Marketing Advies