Koude Acquisitie werkt!

10412152_s, Koude Acquisitie werktWat doet Maveza nu eigenlijk? Deze vraag wordt mij regelmatig gesteld en ik moet vaak even nadenken over het antwoord. En toch ook weer niet. Wat wij doen is heel helder: wij zorgen ervoor dat onze klanten in gesprek komen met voor hun nieuwe klanten. Onze klanten verkopen producten en diensten in technische markten.

Het woord “zorg” is daarbij heel belangrijk. En ik vind het normaal dat wij dit doen. Gaandeweg het proces ben ik erachter gekomen dat het helemaal niet zo normaal is en dat wij de lat erg hoog leggen.

Mijn team wil maar een ding: een kwalitatief goede afspraak maken voor de klant waar zij voor bellen. Want daar draait het toch allemaal om. Als u in de auto stapt moet dit een goede afspraak zijn; een afspraak met inhoud.

Maar de weg naar deze kwalitatieve afspraken is niet altijd gemakkelijk. Op het internet vindt u heel veel artikelen over koude acquisitie. Al deze trainingen vergeten echter een ding. In ons vakgebied, het bellen naar wetenschappers en technici, gaat alles anders. Door mijn eigen ervaring, training en coaching van een expert, hebben wij een eigen concept ontwikkeld. Wij geven onze contactpersoon een reden waarom we bellen, maar verder vertellen wij niet zo heel veel. We laten uw klant vragen stellen. En als wij deze niet kunnen beantwoorden is een afspraak vaak zinvol. Pas als wij voor 80% zeker weten of een afspraak zinvol is maken wij hem ook. Dan weten we zeker dat u niet voor niets in uw auto stapt!

Voor elke markt geldt natuurlijk: heb respect voor je gesprekspartner. Maar in onze markt bellen we mensen die van nature sceptisch en onderzoekend zijn, hier is respect nog veel belangrijker. Laat uw gesprekspartner daarom zoveel mogelijk vragen stellen en haak daar op in. En wees eerlijk. Als u echt geen producten heeft die aansluiten bij zijn/haar behoefte vertel dit dan gewoon. Dan weet ik zeker dat hij/zij u de volgende keer weet te vinden voor uw producten.

Meer weten over onze werkwijze? Neem dan contact met ons op: marielouise@maveza.nl

 
 
Verwante publicaties:

  • Tips voor betere telefoongesprekken met uw nieuwe klant
  • Vindt u zakelijk contact maken ook lastig?
  • Hoe werf ik actief klanten?
  • Telefonische acquisitie: Het belang van een correct gesprek.
  • Het belang van juiste adressering!
  •  
     
    Categorie Marketing Advies