Waarom e-mailadressen vragen zo belangrijk is

Het belang van een gevulde actuele relatie-database met e-mailadressen wordt vaak onderschat. Hierdoor laten bedrijven veel omzetkansen liggen.

In dit artikel ontdek je, waarom het zo belangrijk is om je websitebezoekers om hun e-mailadres te vragen.

Wat kun je met e-mailadressen doen?

Met e-mailadressen kun je op elk gewenst moment bezoekers (traffic) naar je website sturen. Helemaal in eigen beheer, zonder afhankelijk te zijn van zoekmachine optimalisatie (SEO), social media, adverteren (Adwords) e.d.

  • Met e-mailadressen kun je heel gericht je doelgroep een persoonlijk bericht in hun persoonlijke inbox sturen
  • Je krijgt toegang tot statistieken, zodat je precies ziet wie interesse heeft in je expertise
  • Het levert een aanzienlijk besparing op in de kosten van adverteren

Hoe stuur je traffic naar je website?

Om traffic naar je website te sturen moet je begrijpen dat er drie manieren zijn om dit te doen:

  1. Met de e-mailadressen die je BEZIT
  2. Door te adverteren krijg je traffic die je WEL kunt controleren
  3. Het publiceren van content bezorgt je traffic die je NIET kunt controleren

Als je snapt hoe elke traffic soort werkt en hoe ze samenwerken, dan beschik je over de mogelijkheid om gericht traffic naar je aanbiedingen te sturen! Hiermee kun je veel meer relaties converteren in klanten en daarna in repeterende klanten.

Klanten Generatie Experts E-mailadressen van Drie Soorten Traffic

 

Wat is traffic die je BEZIT?

Dat is de traffic die je met de e-mailadressen in de relatie-database genereert.

Het zijn contacten die hun contactgegevens aan je hebben gegeven. Ze hebben al kennis met je gemaakt en weten wat je expertise is. Daarom reageren ze veel beter op de aanbiedingen die je stuurt.

Voordelen

  1. Traffic die je ‘bezit’ hoef je niet meer te kopen van Google of Facebook
  2. Je beschikt over je eigen distributiekanaal en dat scheelt aanzienlijk in de kosten.
  3. De relatie-database kun je steeds opnieuw inzetten om je producten te verkopen.
  4. De omzet met deze traffic is pure winst, er zijn immers geen advertentiekosten aan verbonden

Wat is traffic die je WEL kunt controleren?

Dat is betaalde traffic die je met adverteren naar je website stuurt.

Stel je start een advertentie campagne bij Google Adwords.Iedereen die op de advertentie klikt, stuur je naar een speciale landingspagina. Hiermee heb je zelf controle over het moment waarop je traffic krijgt. Deze traffic heeft echter als belangrijk nadeel dat het je meer geld kost als je meer traffic wilt.

Wat is traffic die je NIET kunt controleren?

Dat is de organische traffic waar je geen controle over hebt.

Je hebt bijvoorbeeld een blog geschreven. Je hebt echter geen controle over de traffic die naar je website gaat. Het is afhankelijk hoe hoog je blog in de zoekresultaten komt te staan. Dit is ook van toepassing op social media, zoals Facebook, Youtube, Twitter en LinkedIn.  

Samengevat

Er zijn slechts drie soorten traffic. Het is daarom belangrijk te weten hoe ze voor je werken en hoe ze met elkaar samenwerken. Met traffic kun je het belangrijkste doel van je website realiseren namelijk websitebezoekers vragen in actie te komen en hun e-mailadres te geven. Zo groeit de relatie-database continue met potentiële klanten die je op elk gewenst moment een bericht kunt sturen. Door regelmatig aandacht te geven aan je relaties groeit hun vertrouwen en blijf je top-of-mind. Je bouwt een relatie met potentiële klanten op. Daarom is elk e-mailadres zoveel waard.

Hoe ontvang je e-mailadressen?

De beste manier is op de website formulieren te plaatsen die bezoekers  vragen hun e-mailadres te geven. Dat doen ze natuurlijk niet zomaar. Uit onderzoek is gebleken dat 20% tot 40% van de bezoekers graag hun emailadres geeft in ruil voor een waardevol presentje. Daarbij kan je denken aan een e-boek, een coupon, een white paper, e.d.

Klanten Generatie Methode bezorgt e-mailadressen

Je kunt dit geheel legaal doen  door de klanten generatie methode te volgen. De blauwdruk  is kosteloos te downloaden. Vul hier je e-mailadres in dan sturen we  je de pdf met de blauwdruk direct naar je inbox.

 
 
 
 
Verwante publicaties:

Dit artikel is voor het eerst verschenen op de blog van KlantenScoren.nl

 
 
Categorie Marketing Advies