Klantwerving via Multiraedt: ons succesvolle stappenplan

                         Een zekere weg naar voldoende (potentiële) klanten tegen de laagst mogelijke kosten.

Inzetten van het stappenplan van Multiraedt voor uw klantwerving verzekert u van een constante stroom van gekwalificeerde klantcontacten. Daarbij worden beproefde online en offline marketingtechnieken gebruikt, gecombineerd met doelmatige vormen van netwerken.
 

 
Consequente toepassing van het stappenplan brengt u gegarandeerd aan tafel bij vele potentiële klanten. Dit wordt nog versterkt door onderlinge aanbevelingen en de direct bij het hoofdkantoor binnenkomende offerte-aanvragen. Bij alle stappen die zet, weet u zich verzekerd van de steun van ons ervaren team.
 
klantwerving
 

Stap 1

Uw eigen profiel bij Multiraedt

Aanmaak en aankleding

Nadat u gekozen hebt voor uw eigen nichemarkt bij Multiraedt, bestaande uit uw vakgebied, gecombineerd met uw voornaamste doelgroep (marktsegment) en in de provincie waar u de meeste affiniteit mee heeft, kunt u beginnen met het invullen van uw profielpagina.

Het tekstuele gedeelte begint idealiter met uw ondernemerspitch: wie bent u, waar licht uw kracht, wie helpt u en waarmee? Daarnaast is er ruimte voor het vermelden van werkervaring, referentie en contactgegevens.
Visueel kunt u met behulp van een persoonlijke videopresentatie uw profiel nog verder verrijken en de vindbaarheid vergroten.

Onderlinge aanbevelingen

Kruisbestuiving is een zeer belangrijke netwerkfunctie. Elkaar werk gunnen hoort daar natuurlijk ook bij, maar daar mag best wat tegenover staan.
In een alleen voor Multiraedt-leden zichtbaar gedeelte van uw profiel, kunt u desgewenst aangeven of u wilt deelnemen aan het onderlinge aanbevelingssysteem van Multiraedt. In dat geval geeft u ook aan welke commissie u wilt afstaan aan een ander Multiraedt lid, die u een klant aanbrengt.

Alle content die u aanmaakt, zoals blogs, e-books en call to actions, worden aan uw profiel toegevoegd.

NB: Zoekmachine-optimalisatie: een ondernemerspitch, voorzien van de juiste zoekwoorden en zoekwoordcombinaties, vormt het startpunt van de online benadering van de doelgroep. Alle content die aan het profiel wordt toegevoegd, ligt in het logische verlengde hiervan en vormt een consistent geheel. Bij dit hele proces kan beroep worden gedaan op de kennis en ervaring van het Multiraedt-team.

Aanmaak aparte landingspagina voor de call to action (CTA)

klantwerving

Voorbeeld call to action (CTA)

Een call to action is een extra prikkel richting doelgroep om contact met u op te nemen. In overleg met ons team bepaalt u de gewenste CTA en wij maken daarvoor een extra landingspagina aan.

Verwijzingen daarnaar worden geplaatst op uw profielpagina en bij uw blogs. De landingspagina is voorzien van een e-mailmodule waarmee de CTA kan worden aangevraagd. U krijgt daarvan rechtstreeks bericht van ons.
 
 
 

Stap 2

                       Autoriteitspyramide

 

Promotie van uw profiel

Indien u wordt gezien als een autoriteit op uw vakgebied, dan kan u dat een beslissend voordeel opleveren ten opzichte van uw concurrenten. Door regelmatig te publiceren versterkt u dus uw marktpositie. Blogs vormen zo een belangrijk onderdeel van uw marketinginspanningen.

Bij Stap 1 is gewezen op het belang om uw profiel te optimaliseren voor de zoekmachines. Dat geldt natuurlijk ook voor de blogs die u aan uw profiel ophangt. Een logisch verband tussen uw profiel en de blogs is zeer bevorderlijk voor de vindbaarheid.

Actieve verrijking van uw profiel vergroot niet alleen de magneetwerking, maar schept vertrouwen. Uw doelgroep waardeert en beloont deze transparantie altijd.

Naast de blogs kunt u natuurlijk met behulp van video’s, e-books en whitepapers uw profiel eveneens verrijken.
 

Stap 3

Verspreiding van uw content

verspreiding content

Via de website:

  • Het profile wordt opgenomen in het zoekregister.
  • Blogs worden chronologisch op de homepage gepubliceerd, staan in het publicatie-overzicht, worden vermeld op de profielpagina en op de landingspagina van het vakgebied.
  • E-books staan chronologisch op de homepage en op de overzichtspagina van e-books. Tevens staan de e-books vermeld bij de profielpagina van de auteur en bij diens blogs.
  • CTA’s staan zowel vermeld op de profielpagina van de auteur als bij diens blog.

Via social media:

  • Blogs worden na publicatie circa 2 maanden lang via onze relevante Twitteraccounts verspreid.
  • Zelf kunnen de auteurs de blogs via hun LinkedIn-profiel posten en via de LinkedIn-groepen waarbij zij zijn aangesloten. (Bijvoorbeeld onze eigen LinkedIn-groep: Platform voor zakelijke specialisten). In dat laatste geval dient dat wel te geschieden in de vorm van een discussie. E-books en CTA’s worden regelmatig via Twitter verspreid.

Via nieuwsbrieven:

  • Blogs worden éénmalig verspreid.
  • E-books en CTA’s verschijnen bij toerbeurt.

 

Stap 4

Meten van de respons

Via ons dashboard (dit voorbeeld is van een deelnemer die 2 blogs p/m schrijft) kunt u eenvoudig zien hoe vaak uw blogs worden bekeken, voor hoeveel mensen die blogs ook aanleiding waren om op uw profiel te kijken en hoeveel mensen uiteindelijk doorklikken naar uw eigen website.
Mensen die dit hele traject afleggen kunt u beschouwen als gekwalificeerde leads.

NB: Dit overzicht geeft niet weer hoeveel mensen via eventuele links in uw blogs naar uw website gaan.

Voor Multiraedt-leden die een speciale call to actionpagina hebben ingericht bij ons en/of een e-book hebben geplaatst, is de respons daarop makkelijk te achterhalen via de binnengekomen aanvraagformulieren voor die call to action en het aantal downloads van het e-book.

 
Als bijzondere service kunt u ook inzicht krijgen in de aard van de bezoekers die u aantrekt. Via IP-marketing kunnen wij de contactgegevens van een deel van uw zakelijke lezers achterhalen. Die gegevens krijgt u wekelijks in een door ons ter beschikking gesteld crm-systeem aangeleverd.
Hierdoor bent u enerzijds in staat om te beoordelen of uw gekozen strategie u bij uw doelgroep brengt, en anderzijds krijgt u directe contactmogelijkheden.

 

Stap 5

Follow up

In het geval uw profiel en blogs e.d. tot directe contacten leiden, dan is de follow up natuurlijk eenvoudig: u maakt een afspraak om tot zaken te komen.

In het geval er wel belangstelling is, zoals bij het downloaden van e-books en regelmatig lezen van uw blogs (via IP-marketing geregistreerd), dan is het crm-systeem een geweldig hulpmiddel. U kunt met uw persoonlijke toegangsgegeven op dit systeem inloggen en uw eigen prospect- en klantendatabase bewerken, e-mails versturen, selecties maken en uw marketing-pijplijn beheren.
Hierdoor bent u beter in staat om respons op een praktische en succesvolle wijze te converteren naar omzet.

 
 

NB: Deelname aan dit stappenplan kan op basis van een drietal abonnementen. Een overzicht hiervan en aanmeldmogelijkheid vindt u in onze online brochure.

© Multiraedt 2019