Pride & Proud PR en Communicatie in png

Wanneer je een interessant of informatief artikel hebt geschreven, wil je natuurlijk graag dat het gelezen wordt door je doelgroep..

Je zult het artikel moeten promoten om publiek te bereiken . Zonder extra inspanningen zullen er weinig bezoekers spontaan op je blog komen!

Jouw doelgroep kun je bereiken door je blogartikel te publiceren op social media.

Telkens wanneer je een nieuw artikel hebt geschreven op je website, kun je de link verspreiden op verschillende social media accounts.

Onthoud dat elk social media platform uniek is en je zult moeten onderzoeken waar jouw doelgroep gebruik van maakt.

Zorg ervoor dat jouw blogartikel wordt gelezen:

  1. LinkedIn – Deel de link naar je blogartikel in een update op je LinkedIn homepage of, wanneer je een bedrijfspagina hebt, op je ‘companypage‘. Deel het ook in relevante LinkedIn-groepen. Maar plaats jouw artikel alleen in een groep als je zeker weet dat het toegestaan is door de groepseigenaar. Lees hiervoor de groepsregels.
  2. Facebook – Plaats een link naar je blogartikel op je Facebook bedrijfspagina én op je persoonlijke profiel.
  3. Twitter – Tweet een korte triggerende tekst met een link naar je blogartikel op Twitter. Doe dit gerust een paar keer, want Twitter is een ‘vluchtig’ medium.
  4. Pinterest – Plaats een aantrekkelijke afbeelding in je blogartikel en pin deze op Pinterest met een relevante tekst er bij .
  5. Google+  Plaats de link naar je artikel ook op Google+. Wanneer je nog geen Google+ account hebt, loont het de moeite deze aan te maken, want het is goed voor je vindbaarheid. Je zult zien dat je hoger zult scoren in de Google zoekresultaten wanneer je een Google+ account hebt.
  6. Heb jij veel inschrijvingen voor je Nieuwsbrief ? Stuur je link naar je blog dan per e-mail via je website of via een nieuwsbriefprogramma als Mailchimp.

Veel succes gewenst!

Wil je meer tips voor je online zichtbaarheid?
Lees dan mijn tips op deze website, mijn website Pride & Proud PR en Communicatie  of volg mij op LinkedInFacebook of Twitter!

 
 
 
Verwante publicaties van dezelfde auteur:

 
Categorie Marketing Advies