Blog Archief

Cold calling naar kleine bedrijven verboden! Wat mag nog wel?

Cold calling onder de nieuwe SPAMwet. Wat zijn de mogelijkheden voor acquisitie? Kun je prospects en klanten nog wel benaderen? Nu ook Cold calling naar ZZP-ers, eenmanszaken en maatschappen verboden Er gelden nieuwe regels voor het telefonisch benaderen

5 tips om deze week meer te scoren op Linkedin

Je hebt goed nagedacht over je LinkedIn profiel en eindeloos geschaafd aan de teksten die er staan. Maar helpt jouw profiel jouw prospects om jouw connectieverzoek te accepteren? Bij onderstaande tips ga ik niet uit van jou, maar van je prospect. Stop

5 slimme manieren om het gesprek te starten op LinkedIn

Irriteer jij je ook aan die fantasieloze connectie verzoeken op LinkedIn? Nou, dat is bij jouw prospects niet anders. Een gesprek met een B2B prospect op de juist manier starten, daar komt wat timing en creativiteit bij kijken. Wij verzorgen het bij

De ratten van de Belastingdienst

“Waarom werk ik nog hard als ik zo weinig overhoud? En de rest gaat toch naar de Belastingdienst. Of naar de garage, omdat de bedrijfsauto weer eens kuren heeft.” Piet stuurt mij een app. De ratten van de Belastingdienst hebben weer geïnd. Zie jij het

Wie is de baas van je bedrijf: jij of je accountant?

De irritatie vliegt naar mijn nekharen. Ik ben in gesprek met Jochem, een traditionele accountant. Hij ziet er vlot uit, is bekwaam, maar blijkt geen greintje flexibiliteit te hebben voor het gebruik van boekhoudprogramma’s. “Nee hoor, we kunnen echt

Jagen of vissen bij acquisitie en recruitment? Wat werkt beter?

Vissen in een andere vijver? Zoek je nieuwe klanten of zoek je een nieuwe medewerker? Dat lijkt heel verschillend, maar er zijn een paar belangrijke overeenkomsten tussen acquisitie en recruitment. En je zou eens voor een heel andere benadering kunnen

Boekhoudprogramma met financiële cijfers geeft inzicht

Boekhoudprogramma met cijfers laat zien: Ze geven alles gratis weg. “Weet je wat ons geheim is?” vraagt Tonny aan ons. Ik kijk naar hem, denk even na en wacht vervolgens, want hij maakt het spannend. “En ik heb nog een vraag”, vervolgt hij even later

Microsoft Teams: van crisis naar samenwerken

Is jouw organisatie al bezig met Microsoft Teams adoptie op de lange termijn? Misschien ben je daar nu niet mee bezig. Want wat leven we in bijzondere tijden. Dit blog is geschreven ten tijden van de intelligente lockdown. Iedereen was vanaf de lockdown

SEO trends voor 2020 om rekening mee te houden

Een gedegen SEO strategie is een belangrijk onderdeel van modern ondernemerschap SEO is een steeds belangrijker wordend onderdeel van het moderne ondernemerschap. Wanneer je online niet gevonden kan worden ben je vrijwel nergens. Om zoveel mogelijk verkeer

Gegarandeerd meer winst in 3 maanden tijd! Hoe kan dat?

‘Durf jij jouw klanten te garanderen dat ze in slechts 3 maanden tijd hun winst kunnen vergroten?’ Deze vraag krijg ik bij herhaling gesteld. ‘Hoe doe je dat?’ ‘Ik kan zeker aan deze klantbelofte voldoen’ is dan mijn antwoord. Ik durf dat aan omdat er

Wat is jouw klantbelofte?

Wat bedoel je met klantbelofte? Als ik een ondernemer in het MKB spreek vraag ik altijd: ‘Wat is jouw klantbelofte?’ In eerste instantie levert dat een vragende blik op. ‘Wat bedoel je daar precies mee?’ is dan hun wedervraag. ‘Wat is jouw specifieke

Meer resultaat uit Social Selling in B2B

Heel veel tijd investeren en uiteindelijk tot de conclusie komen dat je er niet genoeg nieuwe business uit haalt… is Social Selling het nieuwe ‘netwerken’? Wat is Social Selling Social Selling is een manier om klanten naar je toe te laten komen. Klinkt

6 Tips voor bouwbedrijven om je winst te vergroten.

Veel bouwbedrijven en gerelateerde branches doen zichzelf in mijn ogen tekort. Op welke manier zouden ondernemers in deze branche(s) hun resultaat (lees winst) kunnen verbeteren? In deze blog geef ik hiervoor 6 tips, en licht ze hieronder verder toe:

Haalt u uit uw bedrijf wat er in zit?

Met regelmaat krijg ik de vraag van een ondernemer: “Doe ik het goed?” Of: “Maak ik voldoende winst?”, “Hoe doe ik het ten opzichte van andere bedrijven?”. De eerste reflex is dan om het resultaat van deze ondernemers te gaan vergelijken met het jaar

Acquisitieplan schrijven? In 8 stappen een compleet en goed acquisitieplan!

Je wil een acquisitieplan gaan schrijven? Heb je mijn blog wel gelezen waarin ik uitleg waarom je geen acquisitie moet gaan doen? Als je het tóch gaat doen ben je een doorzetter en dan verdien je een beetje hulp. Pak het dan in ieder geval goed aan:

Prijskaartje bepalen: wat is uw product of dienst eigenlijk waard?

Veel ondernemers worstelen met de vraag welk prijskaartje ze kunnen hangen aan hun producten of diensten. Meestal wordt geredeneerd vanuit een berekening van de kostprijs en wordt daar een winstbedrag of -percentage bij opgeteld. Op zich is hier niets

Hoe begin je met B2B acquisitie? Lees eerst deze tips!

Mijn beste advies voor acquisitie : doe het niet. Zeker als het gaat om koude acquisitie. Want het kost veel energie en de kans op succes is niet erg groot. Maar je wil wel nieuwe klanten, hoe dan? Ik heb jaren als accountmanager rondgereden in Rotterdam

Winstverhoging voor MKB ondernemers in drie stappen.

Wil jij meer winst halen uit je bedrijf? Deze winst kan bestaan uit euro's maar ook uit meer rust en grip op je bedrijf. In de afgelopen periode heb ik met veel plezier samen met MKB ondernemers gewerkt aan de verbetering van hun resultaat. ‘Nu heb ik

Lege BV? Weg ermee

Je bent ooit begonnen met een BV, maar uiteindelijk kom je erachter dat dit niet de perfecte rechtsvorm voor jou is. Of je overweegt toch om je carrière om te gooien en wat anders te gaan doen. Er kunnen allerlei redenen zijn waarom je na enige tijd

© Multiraedt 2024