Dat een CRM systeem je als ondernemer kostbare tijd kan schelen op het beheren van je relaties, daar zijn we het inmiddels over eens. Maar dat je dit voordeel nog kan vergroten door slim gebruik te maken van de modernste functionaliteiten met een CRM app, is nog niet iedereen bekend.
Een CRM systeem met een CRM app
Doe je voordeel met onderstaande 5 tips en geef je concurrenten het nakijken. Of in elk geval durven we met zekerheid te zeggen: met deze slimme trucs houd je nu elke dag wel tijd over voor die heerlijke wandeling of bijzondere kop vers gezette koffie in dat leuke café (behalve wanneer je kantoor voortaan punt 2 tegen je gebruikt, sorry!).

Slimme CRM app-functionaliteiten

1. Multi-window navigatie

De nieuwste CRM apps zijn zo ontworpen dat je de app kan verlaten voor bijvoorbeeld het aannemen van een telefoontje, en op dezelfde page terugkomt in de app bij het heropenen hiervan na je telefoontje. Zo verlies je geen kostbare tijd meer aan het navigeren naar de werk waar je mee bezig was.

2. Geolocation

Heb je een gaatje in je reisplanning en zit die nieuwe lead die nog wel een extra duwtje kan gebruiken toevallig vlakbij? Je kan het inzien op de ingebouwde kaart in je CRM app. Geolocation kan ook nuttig zijn voor consultants met een drukbezette agenda die nog wel eens uitloopt. Op kantoor kunnen ze zo precies volgen waar je bent, en inzien of ze nog een extra afspraak in je agenda kunnen plannen die dag.

Met de mobiele app van je CRM systeem kan met een koppeling aan Google Maps dagelijks tijd worden bespaard op je navigatie, door direct vanuit het CRM systeem het navigatie-adres in te stellen. Geen gepruts meer met handgeschreven briefjes met adressen, of parkeren voor de verkeerde deur omdat je het huisnummer net even had omgedraaid.

3. Contactinformatie wordt direct vastgelegd

Wanneer een nieuwe klant je belt op je mobiele telefoon, wordt dit nummer direct vastgelegd in je CRM app. Na het telefoontje kan je zo direct de contactgegevens vastleggen, net zoals belangrijke informatie over bijvoorbeeld het winnen van deze lead. Deze informatie kan cruciaal zijn wanneer je op een later tijdstip aan de offerte tekst gaat werken. Bovendien kunnen ze zo op kantoor desgewenst direct werk maken van deze nieuwe lead.

4. Foto’s direct uploaden in je CRM systeem

In het dagelijks leven van een manager of consultant doen zich vele momenten voor die achteraf waardevol kunnen zijn, wanneer ze waren vastgelegd. Denk bijvoorbeeld aan foto’s van die leuke borrel voor in een nieuwsbrief. Maar ook die eerste opvolgmail naar een lead wordt een stuk minder standaard wanneer je foto’s bijsluit van bijvoorbeeld het event waar jullie elkaar hebben ontmoet. Zo heb je altijd een goede reden om iemand een e-mail te sturen. Het CRM slaat je gemaakte foto fullsize op als een bijlage in het CRM systeem.

De eenvoudige foto-upload maakt het ook mogelijk na je afspraak direct een profielfoto toe te voegen aan de gegevens van je nieuwe lead, zodat deze bij een vervolgafspraak herkenbaar voor je is. Of zelfs voor je collega’s of je secretaresses bij binnenkomst van de lead op je kantoor.

5. Urenregistratie onderweg

Met een ingebouwde start-stop timer op je mobiele telefoon maak je het registreren van je uren wel heel eenvoudig. Dit bespaart je achteraf een hoop tijd. Die saaie momentjes terwijl je wacht op je collega, de trein of je klant, kan je zo heel nuttig invullen met je mobiele CRM app.

‘You cannot save time, but you can spend time differently’- Brain Tracy, consultant

 
 
 

Verwante artikelen:

 
Categorie Organisatie Advies