Pride & Proud PR en CommunicatieWat doe jij wanneer je informatie wilt inwinnen over een bepaald onderwerp? Waarschijnlijk ga je zoeken op internet, ook wel googlen genoemd.

Ik vertel je waarschijnlijk niets nieuws, dat jouw bedrijf daarom uitstekend vindbaar en vertegenwoordigd moet zijn op internet.
Om te beginnen kun je gratis een vermelding in Google Maps krijgen via het bedrijfscentrum van Google.
Je meldt je aan en een aantal weken later vind je jouw bedrijf terug in Google Maps. Maar het is nog veel belangrijker dat jouw potentiële klanten jouw bedrijf kunnen vinden!

In Google Maps kunnen online zoekers meteen een routebeschrijving naar jouw bedrijfsadres openen, maar kunnen ook informatie als openingstijden, foto’s en merken die je verkoopt zien. En dat allemaal gratis en simpel!

Uiteraard is naast je bedrijf vermelden op Google Maps, jouw website prioriteit nummer één als je online succes wilt hebben.

Deze moet zich kunnen aanpassen aan elk formaat beeldscherm, zodat je website leesbaar blijft op mobiel of tablet. (Dit noemt men een responsive webdesign).

Daarnaast moet je website webteksten weergeven, die voldoen aan de indexatie-eisen van Google. Zoekmachine-optimale webcontent ofwel SEO is erg belangrijk voor je vindbaarheid op internet, maar je moet ook rekening houden met jouw boodschap aan de lezer.

In je URL (domeinnaam) kun je een wervende zin van 65 karakters kwijt, een goede zin die je webpagina de juiste lading geeft.

Als je gevonden wordt op Google, wordt een korte omschrijving weergegeven onder het zoekresultaat, de description tag.

Deze omschrijving moet bezoekers aansporen om door te klikken naar je site. Daar heb je 150 karakters voor en je tekst moet uitnodigend zijn en de kern bevatten.

Voor elke webpagina moet je een unieke URL, titel en omschrijving maken, welke je kunt aanvullen met keywords, ofwel zoekwoorden die in de tekst op de website dienen terug te komen.

PageRanking

Google kijkt ook of er relevante links van andere webpagina’s naar jouw website leiden.
Uiteraard is het het beste wanneer sites met een hoge Pagerank, naar jouw site linken. De Google PageRank is een nummerieke waarde die Google aan alle bij Google bekende individuele webpagina’s toewijst, op basis van de naar een webpagina verwijzende links, om te bepalen hoe belangrijk deze webpagina’s zijn ten opzichte van elkaar.

Voor het verbeteren van je pagerank is het is een goed idee om vakgerelateerde blogs te plaatsen als gastblogger op veelbezochte websites. Dat is één van de redenen dat ik blogs schrijf voor dit ondernemersplatform, www.Multiraedt.nl, over social media en online profilering.

Kijk voor meer tips over je online profilering op www.prideandproudpr.nl onder het tabblad tips!
Of volg mij op Facebook, Twitter of LinkedIn

 
 
 
 
Verwante publicaties van dezelfde auteur:

 
Categorie Marketing Advies