Blog Archief

Solution selling is uit, welkom Challenger sale

Waarom Challenger Sale? Sinds eind jaren 80 is de methode van Solution Selling toegepast in de verkoop van complexe oplossingen. De klant zocht een partner die een juiste analyse kon maken van hun probleem en daarbij tevens een passende oplossing kon

Ontwikkeling vaardigheden belangrijker dan kennis

Niveau van vaardigheden gaan het verschil maken Goede ontwikkelde vaardigheden (soft Skills) zullen in 2030 belangrijker zijn dan feitenkennis. Dat blijkt uit een onderzoek van Hays. Competenties zoals overtuigingskracht, empathisch vermogen en creativiteit

Te snel naar de oplossing in het verkoopgesprek. Hoe voorkom je dat?

Het is een val waar veel adviseurs en verkopers inlopen: in het verkoopgesprek te snel met een oplossing komen. Ze denken dat ze luisteren, maar dat doen ze niet echt. Ze maken de zinnen van hun klant af, onderbreken hem en vullen stiltes op met hun

Meer omzet in het MKB

Meer omzet in MKB Iedereen begrijpt de spreuk ‘vraag en aanbod’. Helaas volgt niet iedere ondernemer deze regel. Als je niet weet wat de markt en jouw klant wil kun je nooit een passend aanbod maken. Ja, mooi verhaal. Luisteren naar mijn klant zul je

Hoe versterk ik als accountant de relatie met mijn klant: drie tips voor inzet van “nieuwe“ technologie?

Technologie Ook accountants worden vandaag de dag geconfronteerd met de snelheid waarmee technologische ontwikkelingen plaatsvinden en worden ingezet in bedrijven. Organisaties gaan meer gebruik maken van cloud computing, social media, inzet van apps

Innovatie is noodzakelijk om te kunnen overleven! Hoe vroegtijdig in te spelen op belangrijke ontwikkelingen

Bedrijven gaan ten onder door gebrek aan innovatie Bedrijven gaan ten onder door gebrek aan innovatie. In het AD van 17 juni kwam in het artikel: “Wie niet innoveert is gezien”, naar voren dat het gros van de ondernemers vaak vergeet tijdig te vernieuwen

Zijn winkeliers dief van eigen zak?

Winkeliers staan onder zware druk De laatste tijd wordt nogal eens de noodklok geluid voor de detailhandel. Het voortbestaan van vele winkels zou bedreigd worden door veranderd koopgedrag, internet en het bereiken van de grenzen van economische groei

© Multiraedt 2024