Blog Archief

Strategische samenwerking; gouden ei of wind-ei?

FUSIES & OVERNAMES, JOINT VENTURES Als adviseur bij Fusies en Overnames worden wij regelmatig benaderd door ondernemers die een strategische samenwerking overwegen. Dat leidt niet altijd tot een fusie maar het kan wel tot een vruchtbare samenwerking

Zakelijke lessen ontleend aan de opkomst van TomTom

In 40 landen is de naam TomTom inmiddels een begrip geworden. De manier waarop een in 1991 opgericht bedrijf in een relatief korte tijd kan uitgroeien tot een wereldleider in navigatie producten moet vele ondernemers natuurlijk zeer aanspreken. Belangrijker

Waarom is er niet meer samenwerking tussen bedrijven?

Juist nu de economische vooruitzichten aan het versomberen zijn en ook langetermijntrends als globalisering en vergrijzing van de bevolking voor nieuwe uitdagingen zorgen, mag de ondernemer geen kans voorbij laten gaan om de bedrijfsvoering te optimaliseren

Recessie-proof ondernemen!

In de titel van dit artikel bevindt zich een woord waar bijna een taboe op rust. Recessie! Bij veel lezers zal dat ongetwijfeld onmiddellijk een negatieve reactie oproepen. "Van een recessie is nog nooit iemand beter geworden en alleen al het praten

Strategische samenwerking zéker de moeite waard

In het vorige artikel Overnames en fusies de moeite waard? werd nog getwijfeld of het merendeel van de fusies en overnames een nuchtere kosten-batenanalyse wel konden doorstaan. Vaak vormden de hoge aanschafprijs en/of moeizame integratie een te groot

© Multiraedt 2024