Blog Archief

Groeistrategie voor ondernemers. Bent u klaar om te groeien?

Bent u klaar om te groeien? De meeste ondernemers, organisaties en bedrijven willen graag groeien. Bijvoorbeeld groeien in effectiviteit, in omzet, in verkoop of in persoonlijke ontwikkeling. U kunt ook kiezen om te groeien in het aantal contacten, in

NLP Business: NLP in een zakelijk jasje

Sinds twee jaar ben ik gestart met de koppeling van Neuro Linguïstisch Programmeren en de zakelijke omgeving. En daar had ik een hele goede reden voor. Een aantal jaren geleden zocht ik namelijk een training of opleiding waarbij ik mezelf tot een goede

NLP Business: NLP in een zakelijk jasje

Sinds twee jaar ben ik gestart met de koppeling van Neuro Linguïstisch Programmeren en de zakelijke omgeving. En daar had ik een hele goede reden voor. Een aantal jaren geleden zocht ik namelijk een training of opleiding waarbij ik mezelf tot een goede

HET VERKOOPPROCES: HOE KAN IK SUCCESVOL VERKOPEN

Een aantal jaren geleden ben ik gestart met verkopen. Ik wist er helemaal niks van. Ik had nog nooit eerder “verkocht”. Ja, privé gezien heb ik ooit wel eens op de rommelmarkt gestaan en heb lootjes voor de lokale vereniging verkocht, maar dat was het

Beantwoord nooit een vraag van een koper die niet is gesteld!

Heb je wel eens tijdens een afspraak met een prospect een onderwerp ter sprake gebracht die deze mogelijke koper niet verwacht had met als gevolg dat je opdracht niet kreeg? =>Voorkom deze nachtmerrie van elke verkoper. =>Leer hoe je een opdracht

Er zijn geen slechte klanten – alleen slechte verkopers!

Heb je wel eens de schuld gegeven van het niet doorgaan van een opdracht door het gedrag van de klant. Vang jezelf niet in de valkuil van het “deze klant koopt van niemand “syndroom. Neem je verantwoordelijkheid. Als verkoper ben je zelf verantwoordelijk

Een verloren verkoop; voelde dat als persoonlijk falen?

• Het is OK om te falen in verkoop • Jij bent als persoon geen mislukking • In verkoop is er de IDENTITEIT - JIJ vs de ROL – JIJ Falen is onderdeel van de menselijke omstandigheden. Iedereen faalt op een bepaald moment. Mensen die veel bereiken, mislukken

Succes bij verkoop.. het zit tussen de oren.

De juiste instelling bepaalt de mate van succes bij verkoop Je instelling heeft meer te maken met je succes dan nagenoeg ieder ander element. Er zijn voldoende verkopers die een uitgebreide kennis van hun producten bezitten, talrijke zakelijke contacten

Selling: Love It or Hate It?

Veelgehoorde vragen rond selling Hoeveel verkopers gaan ‘s ochtends nog enthousiast naar hun werk, iedere dag? Hoevelen kijken oprecht uit naar het bellen van een potentieel nieuwe klant, of het onderhouden van contact met een bestaande klant? Weinig

Vijf must-haves voor verkopers die succesvol willen worden en blijven.

Al zijn er vele factoren die bijdragen aan succes in de verkoopwereld, vijf dingen die verkopers moeten bezitten om hun potentiaal en zo ook hun resultaten te maximaliseren. Je moet een systeem hebben. Een proces om verkoopkansen te identificeren, kwalificeren

WEET JE ALS VERKOPER WAT DE KLANT ECHT WIL!

Heb je ooit gehoord wat je wilde horen van de prospect– en als resultaat hiervan kreeg je de opdracht niet? • Hoor je als verkoper wat je wilt horen? • Bevestig datgene waar je het gezamenlijk over eens bent. • Bevestig wat de volgende stap zal in het

Verkoop nooit via de telefoon!

Op het moment dat je de oude manier van telefonisch acquisitie gaat gebruiken – de traditionele aanpak waarbij je vertelt wie je bent en wat je te bieden hebt - trigger je je gesprekspartner als de negatieve stereotype verkoper. En dit betekent dat de

De verkoopmarkt is er niet eenvoudiger op geworden

Resultaten uit het verleden garanderen niet het succes van morgen... De complexiteit op de verkoopmarkt neemt steeds meer toe Vandaag de dag is het verkoopvak een stuk gecompliceerder dan vele jaren geleden. Die mening zijn veel verkopers toegedaan

Verkopers opgelet! Don’t Spill your Candy in the Lobby

Heb je ooit te veel informatie te snel gedeeld met een prospect? • Ben je ooit bijna gestruikeld in de bioscoop? • Zorg dat je de prospect aan het praten krijgt. • Bewaar je kennis en expertise. Je stond 25 minuten in de rij om een ticket te kopen om

Stoppen met verkopen doet verkopen

Alles-of-niets bij verkopen Een fout die ik in mijn beginjaren nog wel eens maakte is dat ik teveel tegelijk wilde verkopen. Ik herinner me een situatie bij een klant die meerdere teams tegelijk wilde laten trainen. Ik heb toen het volledige scala aan

Concurrentie dwingt consultants tot micro marketing bij acquisitie

Wat is micro marketing? De opkomst van de digitale media heeft het mogelijk gemaakt om een steeds beter inzicht te krijgen in het koopgedrag en behoeftepatroon van de consument. Dat zette in de jaren '90 de deur open voor de jongste telg uit de marketing

De fijne kneepjes van emailmarketing

Met merkbare terughoudendheid betrad ondernemer O. Thomas het kantoor voor het gebruikelijke kennismakingsgesprek. Hij was gekomen op aanraden van een bevriende relatie vertelde hij. Zelf betwijfelde hij echter of het probleem van de inzakkende omzet

Laatste trends in de detailhandel

Giga enquête In opdracht van diverse overheden en de Kamer van Koophandel heeft IOResearch dit jaar een enquête onder bijna 70.000 huishoudens uit de Randstad uitgevoerd. Dit 4-jaarlijkse onderzoek naar het koopgedrag is wederom met trots gepresenteerd

Zijn winkeliers dief van eigen zak?

Winkeliers staan onder zware druk De laatste tijd wordt nogal eens de noodklok geluid voor de detailhandel. Het voortbestaan van vele winkels zou bedreigd worden door veranderd koopgedrag, internet en het bereiken van de grenzen van economische groei

Recessie-proof ondernemen!

In de titel van dit artikel bevindt zich een woord waar bijna een taboe op rust. Recessie! Bij veel lezers zal dat ongetwijfeld onmiddellijk een negatieve reactie oproepen. "Van een recessie is nog nooit iemand beter geworden en alleen al het praten

© Multiraedt 2018