Blog Archief

Starten met zakelijk bloggen? Valkuilen en tips uit de praktijk

Je directie begrijpt dat je vandaag de dag als bedrijf een goed verhaal moet kunnen vertellen. De marketingmanager ziet de groei in Google-verkeer graag komen en zegt steun toe op alle vlakken. En je hebt een collega die handig is met de pen en jouw

Bedrijfsopening organiseren? Denk aan HET moment.

‘Ja ehh.. dames en heren en dan verklaar ik bij deze de locatie voor geopend’... lauw applausje.. iemand: ‘Waar is de drank?’. Voor een bedrijfsopening of de opening van een nieuwe locatie wil je natuurlijk niet dat bovenstaand scenario zich afspeelt

Evenement in het buitenland organiseren? Hier moet je op letten!

Een evenement in het buitenland organiseren kan een enorm leuke bezigheid zijn, maar net zo goed een flink frustrerende. Er zijn namelijk nogal wat verschillen tussen hoe je lokaal en internationaal dingen regelt. In dit artikel bespreken we de belangrijkste

DE 9 VOORDELEN VAN MARKETING AUTOMATION

Waarom zou je zou moeten investeren in het automatiseren van je marketingactiviteiten De 9 voordelen van marketing automation voor ondernemers is een artikel welke ik heb geschreven omdat veel ondernemers moeite hebben met de snelheid waarmee het internet

Beurspromotie is een kunst

Beurspromotie is een kunst. U heeft een presentatie, expositie of congres en u wilt dit op een professionele manier invullen? Uw doelgroep moet de boodschap goed kunnen zien? De posterborden en presentatiepanelen van de Posterbordengigant zijn hiervoor

WAAROM ZIJN E-MAILADRESSEN ZOVEEL WAARD?

Het belang van een gevulde actuele relatie-database met e-mailadressen wordt vaak onderschat. Hierdoor laten bedrijven veel omzetkansen liggen. In dit artikel ontdek je, waarom het zo belangrijk is om je websitebezoekers om hun e-mailadres te vragen

Hoe krijg jij 80% Meer Potentiële Klanten?

Traditionele marketing heeft zijn beste tijd gehad. Potentiële klanten oriënteren zich tegenwoordig online voordat ze overgaan tot aankoop. Hierdoor is het aankoopproces drastisch veranderd. 81% van de consumenten begint het koopproces met online research

25 tips voor betere resultaten met je Facebook berichten

Reageren je klanten niet op je Facebook berichten? Benieuwd naar hoe je dit snel en simpel op kunt lossen? Het maken van kleine veranderingen in wat en hoe u post kan veel uitmaken in de reacties. Eerst twee tips vooraf. 1. We hebben een gratis Engelse

Koude Acquisitie werkt!

Koude Acquisitie werkt! Wat doet Maveza nu eigenlijk? Deze vraag wordt mij regelmatig gesteld en ik moet vaak even nadenken over het antwoord. En toch ook weer niet. Wat wij doen is heel helder: wij zorgen ervoor dat onze klanten in gesprek komen met

Tips voor betere telefoongesprekken met uw nieuwe klant

Uw aanwezigheid op Social Media is noodzakelijk om uw bedrijf en producten onder de aandacht te brengen. Uw website en LinkedIn profiel zijn een van de eerste contactmomenten met uw klanten en daarom van cruciaal belang om u maximaal te profileren. U

Reverse Graffiti: Outdoor Advertising made with water

Each week in Western Europe, outdoor advertising consumes 3 million square meters of paper . A year’s worth of these outdoor ads equals a one meter wide piece of paper that would wrap around the planet 3.9 times. This doesn’t even include billboards

Hoe verloopt het aankoopproces van klanten?

Om tot een juist gesprek te komen is het belangrijk dat men het aankoopproces van de klant weet. Dit proces bestaat uit drie fasen: Latente pijn; Pijn toegeven; Zoeken naar een oplossing; U kunt ervan uit gaan, dat bijna alle prospects die u benaderd

Vindt u zakelijk contact maken ook lastig?

Contact maken is lastig, vooral als het een “koud ”contact is. Maar wat nog moeilijker is om dan ook nog iets te willen verkopen. De gemiddelde verkoper schiet bij koude acquisitiegesprekken over de telefoon een op de vijftig keer keer. De percentages

Social media marketing: verbeter je Facebook berichten (5 tips)

Houd jij je bezig met Social media marketing? Wil je meer uit je Facebook berichten halen? Met behulp van de juiste tactiek kun je betere resultaten met je Social media marketing behalen. In dit artikel geef ik je 5 tips voor Facebook berichten die scoren

de ZZP'er, een zegen of een vloek in het netwerk?

Door Rens Tanis Netwerkgids Nederland Er zijn op dit moment zo'n 866.000 zelfstandig ondernemers. Hoe gaan de verschillende netwerkorganisaties hier mee om? De ZZP'er is de grootste groep qua omvang in Ondernemersland. De zelfstandig ondernemer verdient

Wat is inbound marketing?

Inbound marketing is zeker geen nieuw begrip. Ik schreef er in 2010 al over. Zoeken en gevonden worden (de basis van inbound marketing) werd toen begrepen maar nog niet actief toegepast. Inmiddels zijn we 5 jaar verder en begrijpen we allemaal dat ‘de

Het wordt tijd voor echt persoonlijke phone care!

Veel grote bedrijven en organisaties hebben tegenwoordig een prima web care. Speciale teams houden de social media goed in de gaten en reageren snel op klachten en suggesties. Met de phone care is het daarentegen droevig gesteld in dit tijdperk van de

In tien stappen naar een LinkedIn-profiel waarmee je opvalt!

LinkedIn is het grootste zakelijke sociale netwerk ter wereld met wereldwijd meer dan 300 miljoen gebruikers. Nederland telt zo’n 4,7 miljoen actieve gebruikers. Met deze aantallen is het best lastig om op te vallen met jouw LinkedIn-profiel. Maar met

Public Relations (PR) is geen Marketing, maar wel net zo belangrijk!

De termen PR (Public Relations) en Marketing worden te pas en te onpas gebruikt en door elkaar gehaald. Tijd om de verschillen duidelijk te maken. Daarom eerst maar even de definities. Public Relations; “wat een bedrijf doet om te zorgen dat mensen op

Eerlijke marketing duurt nu echt ’t langst

Informatie achterhouden, lastige feiten wegstoppen in de kleine lettertjes, dingen mooier voordoen dan ze zijn: ze waren ooit onderdeel van een succesvolle marketingcampagne. Maar tegenwoordig werken deze tactieken niet meer. Eerlijk, en met name eerlijke

Twitter beloont twitteraars met tweets in Google

Heeft u de afgelopen maanden en jaren geïnvesteerd in een actief en relevant B2B Twitter account? Dan bent u met uw neus in de boter gevallen nu Google en Twitter opnieuw afgesproken hebben, dat tweets opgenomen worden door de zoekmachine van Google

Vier marketingtrends voor de toeristische sector in 2015

Marketingtrends blijven zich maar ontwikkelen. Als bedrijf of als marketeer moet je deze trends nauw in de gaten houden en er tijdig op inspelen. In deze blog worden de belangrijkste marketingtrends voor de toeristische sector 2015 uiteengezet. De gast

Twitter Cards voor meer website bezoekers

Voor veel bedrijven blijft online marketing en met name het trekken van meer bezoekers naar de eigen website een voortdurende strijd. Dit ligt vaak niet aan de bedrijven maar aan het feit dat deze tak van marketing nogal wat technische kennis vereist

Effectief LinkedIn in slechts 10 minuten per dag!

Kost LinkedIn elke dag (te) veel tijd? Deze handige infographic laat je zien hoe je in slechts 10 minuten per dag maximaal onder de aandacht komt van jouw connecties! Handelingen die slechts 1 minuut van jouw tijd kosten: Schrijf een update Waar werk

Marcel Molenaar: 5 quick-wins voor bedrijven op LinkedIn

LinkedIn groeit en floreert als nooit tevoren. We hebben inmiddels meer dan 300 miljoen leden, het product portfolio groeit en de content komt je van alle kanten tegemoet. Toch merk ik dat veel van onze leden nog zoekende zijn naar de waarde van LinkedIn

De transactiepagina: saai of belangrijk?

Iets bevestigen. Je ergens voor aanmelden. Extra uitleg krijgen. Een foutboodschap krijgen. Het stikt van de saaie webpagina’s. Vaak staan ze vol met onduidelijke, botte en slecht geschreven zinnen. Want tja, niet sexy, hè, dus waarom zou je moeite doen

In 10 stappen naar een succesvolle contentmarketingstrategie

Contentmarketing is hot. Dit komt omdat je hiermee beter en sneller je marketingdoelstellingen kunt bereiken. Maar hoe kom je nu tot een goede contentstrategie? Hoe kom je aan kwalitatief goede engaging content? En hoe breng je deze content op een relevante

Zeven tips om jezelf als machtig marketinginstrument in te zetten

De Marketing van het gunnen: Zeven tips om jezelf als machtig marketinginstrument in te zetten Mensen doen zaken met mensen. Het draait voor tachtig procent om gunnen en aandacht. ‘Jij lief voor mij, ik lief voor jou’, zeg ik vaak tegen mijn dochters

Vijf veelgemaakte contentmarketing fouten: maak ze niet!

Bent u onlangs aan de slag gegaan met een nieuwe content strategie? Of gaat u binnenkort van start met een nieuwe content marketing beleid. Lees dan eerst dit artikel door en zorg ervoor dat u geen fouten maakt die anderen reeds gemaakt hebben. Een opsomming

Social Media | Z'n langste tijd gehad!

Ik weet het, ik weet het . . . . ontelbare blogs, artikelen, seminars, grafieken en tabellen staan bol met informatie over de noodzaak van social media. We kunnen ermee het aantal leads verhogen. De beeldvorming van uw bedrijf kan ermee positief worden

Waarom Google vindbaarheid en Adwords samenhangen

Je hebt eigenlijk geen keuze, je moet aan Google vindbaarheid werken. Het lijken ver uiteenlopende thema's, adverteren op Google middels Google Adwords of "gewoon" organisch boven komen in de gratis zoekresultaten. Het enige verband lijkt te zijn dat

Zet Mijn Bedrijf op Google

Zet mijn bedrijf op Google is de payoff die Google heeft gegeven aan het nieuwe product Google Mijn Bedrijf . Met deze nieuwe dienst kunnen grote en kleine bedrijven gratis een vermelding aanmaken voor Google Search, Google Maps en Google Mobile. Het

iBeacons; communicatie met mobiele apparatuur is volwassen geworden.

iBeacons, combineren de voordelen van QR-codes en NFC. Weinig nieuwe ontwikkelingen hebben het bedrijfsleven zo snel in z’n greep gekregen als iBeacons. Tot op heden waren QR (Quick Response | de bekende zwart/witte blokjes codes) en NFC (Near Field

Google Mijn Bedrijf

In de strijd om het midden en kleinbedrijf aan zich te binden werd op 12 juni Google Mijn Bedrijf gelanceerd. Google mijn bedrijf is het kosteloze Google product waarmee bedrijven hun lokale bedrijfsvermelding voor Google zelf kunnen beheren. Ondanks

Nieuwe ideeën die leiden tot nieuwe klanten

U merkt misschien dat het allemaal wat terugloopt. Zonder somber te worden, denkt u misschien wel eens dat het nooit meer goedkomt met de handel. Daar bent u dan in ieder geval niet de enige in. Laat ik om mijn tips in te leiden even wat gedachtespinsels

De mobiele marketing revolutie is nog lang niet voorbij!

Een praktijkvoorbeeld. Nieuwe technologie verandert alles, zegt Marc Muller. De CEO van Emesa, bekend van het succesvolle www.vakantieveilingen.nl vertelde kort geleden tijdens een bijeenkomst van de Gamechangers dat zijn business de impact voelt van

One trick pony autoriteit paradox

Branding, content en media diversificatie voor duurzame autoriteit Professionals en ondernemers die online en social media inzetten voor het creëren van autoriteit in B2B sales hebben een duidelijke voorsprong op de concurrentie. Zij worden eerder aangenomen

Google+ lokale pagina de nieuwe cashcow voor bedrijven!

Google wil graag dat u met de Google+ lokale pagina direct meer omzet en leads genereert! De lokale pagina is namelijk rechtstreeks gekoppeld aan lokale zoekopdrachten en het adres van een onderneming. Omdat deze pagina’s geverifieerd zijn op adres ranken

Gmail rankings met de nieuwe unsubscribe link!?

Sinds een aantal weken is er in Gmail een unsubscribe link aanwezig die door Gmail zelf geplaatst wordt bij een bericht. Hiermee kunnen de ontvangers zich snel en gemakkelijk uitschrijven als zij dit willen. De unsub link wordt niet zomaar geplaatst

Standaardbrieven? Maak er servicebrieven van!

Standaardbrief. De naam is niet sexy, de tekst vaak ook niet. Misschien ligt het wel aan de naam: met een ‘standaardbrief’ poeier je klanten af met een standaardverhaal. Terwijl je met standaardbrieven juist kunt scoren. Door er servicebrieven van te

Laat je concurrent reclame voor je maken.

Het gebeurt steeds vaker, slimme (video)campagnes om concurrenten reclame voor je eigen merk te laten maken. Vaak zijn deze filmpjes ludiek van opzet en hebben daarom een enorm potentieel viraal effect, maar is het daadwerkelijk effectief en wat doe

Áfgewogen communicatiestrategie: evenwicht tussen 'tool' en doel

In mijn nieuwe kantoor staat een grote ouderwetse weegschaal met gewichten. Mijn schoonvader heeft er indertijd de aardappelen mee afgewogen, nadat hij met zijn Friese aardappelhandel was neergestreken in Amsterdam. Die weegschaal is voor mij niet alleen

Social Media en de kracht voor lokale ondernemers

Vanuit mijn klanten en relatiekring krijg ik nog al eens de vraag of Social Media ook voor hen als kleine lokale ondernemer kan werken en of het wel de moeite waard is om hier tijd in te steken. Uiteraard beantwoord ik deze vraag met een volmondig "ja"

Mobile Marketing trends voor 2014

Mobile communicatie heeft geleid tot grote veranderingen in ons leven. De interactie met onze medemens is veranderd als gevolg van uitgebreid gebruik van mobiele apparaten als smartphones en tablets. Vooral het uitwisselen van ervaringen via Twitter

Mobile Marketing tips voor 2014

Net zoals elk digitaal medium blijft ook mobile marketing zich sterk ontwikkelen. Bedrijven moeten zich dus ook op dit gebied blijven vernieuwen om te blijven concurreren en hun klantgerichtheid te optimaliseren. Hieronder een paar tips: Zorg dat uw

Druk op omzetgroei, vraagt om toename marketing inspanning.

'Hand op de knip' en toch groei? In deze tijden, waar budgetbewaking centraal staat, hebben veel ondernemers de nijging vooral te besparen op acquisitie en marketingkosten. Een neerwaartse spiraal in omzet dicteert echter een opgaande lijn in marketinginspanning

Mobile Marketing | Hype of noodzaak?

Uit gegevens v an het CBS -recentelijk gepubliceerd op 28/11/2013- wordt opnieuw duidelijk dat de vaste computer terrein blijft verliezen. Steeds meer mensen maken gebruik van een laptop, tablet of smartphone om te internetten. Op dit moment heeft circa

Ga je duurzaam communiceren met je klanten?

Veel bedrijven zijn vooral aardig tegen mensen die nog geen klant zijn. Terwijl duurzaam communiceren met bestaande klanten veel lucratiever is. In mijn vak afficheer ik mij als de tekstschrijver die klanten aan je bindt. Door aandacht te besteden aan

Karige websites winnen geen prijzen. Content is en blijft King!

Onlangs zag ik in de hal van een school een vrijwel lege prijzenkast staan. Een opvallende blikvanger, direct bij de ingang. “Zo’n prijzenkast werkt alleen maar tegen je”, zei ik tegen twee studenten die zich afvroegen waarom ik een lege kast op de foto

Een informele of een zakelijke tekst?

“Hee, Van Kooten! Van Kooten! Biertje, Van Kooten? Nee, niet jij, De Bie, lamlul. Ik heb ’t tegen Van Kooten!” Zeker de iets oudere generaties herinneren zich nog levendig de informele manier waarop de dakloze man-van-de-straat Dirk (gespeeld door Wim

Why isn’t there more cooperation between companies?

Particularly now that economic forecasts are gloomy and long term trends like globalization and population ageing account for new challenges, the entrepreneur cannot let a single chance go by to optimize operational efficiency. In this respect, a solid

The mental aspect of entrepreneurship is greatly ignored

There’s more than enough being written about starting a business, business plans, marketing, how team work should be encouraged, etc., but there’s little to find on what is perhaps the most difficult aspect of entrepreneurship: the mental. We’ve all

Een authentieke of een verzorgde tekst?

‘Moet je grammatica als blogger perfect zijn?’ luidde onlangs een vraag in een LinkedIn-groep voor freelancers. Daar heeft de tekstschrijver meer dan één antwoord op. Niemand schrijft volmaakt Nederlands, ook de tekstschrijver niet. Dat blijkt wel uit

Iedereen is tekstschrijver

Een plaatje zegt meer dan duizend woorden. Met dat argument rechtvaardigen mensen meestal het feit dat de tekst de sluitpost van hun begroting is. Je hoort het nog niet zo vaak als het gaat om brochures en bedrijfsjournalistiek – daar ondersteunt de

De verkopende bedrijfseigenaar komt nog weleens in een doolhof terecht

In veel gevallen zou de verkoop van het bedrijf de kroon op het werk van de ondernemer behoren te zijn. De markt spreekt in zo'n geval dan zijn waardering uit voor al zijn inspanningen en creativiteit door een passende prijs toe te kennen aan het bedrijf

Voorzorgsmaatregelen bij economisch zwaar weer

Steeds meer bedrijven zijn zich aan het voorbereiden op het eventueel uit de hand lopen van de huidige eurocrisis. Zelfs al is de kans nog zo klein, bedrijven hebben geen keus en moeten met alles rekening zien te houden. Tussen moeten en kunnen zit echter

De startende ondernemer kan beginnersgeluk afdwingen

Er wordt vaak gezegd dat de startende ondernemer zonder geluk het gewoon niet gaat redden. Zonder een onzichtbare hand die hem veilig langs de vele obstakels leidt zouden zijn initiatieven gedoemd zijn. Misschien is er een manier om naar de hand van

Besluiteloosheid houdt ondernemers 's nachts wakker

Voor ondernemers blijft menselijke emotie de doorslaggevende factor in het complexe besluitvormingsproces - niet de technologie of analysemethoden. Hoe kan besluiteloosheid voorkomen worden? Hoe kan het zijn dat ondernemers, die geacht worden van nature

Kan een zakelijk blog het verschil maken?

Het feit dat tegenwoordig de meeste klanten van een bedrijf online bereikbaar zijn, maakt een uitgebalanceerde internetstrategie onontbeerlijk. Uit het hiernaast staande overzicht blijkt overduidelijk dat bedrijven het met deze stelling eens zijn. Allen

Het mentale aspect van het ondernemerschap is sterk onderbelicht.

Er wordt ontzettend veel geschreven over het opstarten van ondernemingen , ondernemingsplannen , marketing , over hoe teamwork moet worden bevorderd, etc., maar over het misschien wel moeilijkste aspect van het ondernemerschap, het mentale, is niet veel

Recessie-proof ondernemen!

In de titel van dit artikel bevindt zich een woord waar bijna een taboe op rust. Recessie! Bij veel lezers zal dat ongetwijfeld onmiddellijk een negatieve reactie oproepen. "Van een recessie is nog nooit iemand beter geworden en alleen al het praten

Spaar tijd en geld met het 80/20 principe

Pareto Het 80/20 principe, ook wel genoemd het Paretoprincipe naar de gelijknamige econoom uit de 19e eeuw, gaat ervan uit dat 20% van de oorzaken in de regel 80% van de resultaten oplevert. Pareto struikelde toevallig over deze relatie tijdens een onderzoek

15 redenen voor de noodzaak van een zakenplan

Praatjes vullen geen gaatjes! Een goed uitgewerkt zakenplan laat aan iedereen zien dat men serieus is. Eventuele partners, investeerders, werknemers en niet in de laatste plaats de ondernemer zelf beschouwen een tastbaar bewijs als een teken van toewijding

© Multiraedt 2018