Public Relations en communicatie

Omschrijving public relations en communicatie:public relations en communicatie 9105398_s

Bij public relations gaat het er voornamelijk om de informatiestroom tussen het individu of de organisatie en het publiek zodanig te beheersen dat de reputatie van de betrokkene bevorderd wordt. Zeker nu, in de tijd van supersnelle informatie-overdracht, is het van het grootste belang dat de reputatie van mens en organisatie beschermd wordt.

Dat kan onder meer geschieden middels spreekbeurten op conferenties, het vergaren van huldebetoon vanwege sociaal verantwoord ondernemen, innovatieve producten, succesvolle management methoden, bijdragen aan de wetenschap etc. Het onderhouden van goede relaties met de pers en het verspreiden van persberichten behoren natuurlijk ook tot de taken van de PR manager. Denk verder ook nog aan strategisch communicatieadvies, issuemanagement en woordvoering.

Binnen grote organisaties zorgt de PR manager ervoor dat het personeel op de hoogte gehouden wordt van beleidsontwikkelingen en de voortgang van de uitvoering ervan.

 
Categorie Marketing Advies
 

Relevante blogs:

© Multiraedt 2024