Blog Archief

Solution selling is uit, welkom Challenger sale

Waarom Challenger Sale? Sinds eind jaren 80 is de methode van Solution Selling toegepast in de verkoop van complexe oplossingen. De klant zocht een partner die een juiste analyse kon maken van hun probleem en daarbij tevens een passende oplossing kon

10 Voordelen van contractmanagement met MijnContract.nl

Het beheren van contracten is voor weinig ondernemers het favoriete klusje. Toch heeft contractmanagement waardevolle voordelen. Een overzicht creëren van het aantal contracten die zijn afgesloten helpt ondernemers om “in control” te zijn en is vaak

Ontwikkeling vaardigheden belangrijker dan kennis

Niveau van vaardigheden gaan het verschil maken Goede ontwikkelde vaardigheden (soft Skills) zullen in 2030 belangrijker zijn dan feitenkennis. Dat blijkt uit een onderzoek van Hays. Competenties zoals overtuigingskracht, empathisch vermogen en creativiteit

Nieuwe opdrachten via je website? Niet voor zakelijke dienstverlening! Toch?

Websitebezoekers hebben veel slechte eigenschappen, maar de ergste websitebezoeker is afwezig. Je toegankelijkheid is dan belangrijk, maar als die bezoeker op je website zit, moet er meer gebeuren. Uiteindelijk moet je website effectief zijn en opdrachten

Disaster Recovery (What? Disaster?)

• Disaster Recovery What? Disaster? It’s not something I need. Why would I spent a lot of money on this? My building is secure and fireproof. An IT-disaster is often the result of human error and ransomware (link: https://nlwikipediaorg/wiki/Ransomware

Meer gemak door automatisering met projectmanagement software

Weet jij altijd alles over jouw projecten? Kun jij de voortgang van een project direct laten zien, als iemand hierom vraagt? Met het gebruik van een projectmanagement programma, heb je dit allemaal in een duidelijk overzicht. Misschien werk je alle gegevens

5 keer tijd besparen met een CRM app

Dat een CRM systeem je als ondernemer kostbare tijd kan schelen op het beheren van je relaties , daar zijn we het inmiddels over eens. Maar dat je dit voordeel nog kan vergroten door slim gebruik te maken van de modernste functionaliteiten met een CRM

De boekhouder kan studerende kinderen in de administratie opnemen

Kinderen opvoeden is een fantastische ervaring, je moet er wel flink wat geld in investeren. Van de eerste fles melk tot aan de champagne tijdens het afstuderen zul je steeds de portemonnee tevoorschijn moeten halen. Om deze kosten wat te drukken, en

De hybride cloud

In dit artikel van ITValidation beschrijven wij wat de voordelen kunnen zijn van een hybride cloud oplossing. Hybride cloud is één van de buzzwords binnen de IT-wereld en binnen bedrijven. Het begrip “Hybrid Cloud” hoor je de afgelopen jaren circuleren

Tijdmanagement in notendop: effectief met jouw tijd omgaan

Je hoeft niet minder te werken om meer tijd over te houden. “Don`t work hard, work smart” is advies voor een slimme tijdmanagement. De kunst is om in de tijd die je tot jouw beschikking hebt meer te doen dan gewoonlijk. Een klacht die ik vaak van ICT

Hoe werkt hoofdelijke aansprakelijkheid?

Schulden in de administratie komen vaak voor, en zijn doorgaans goed op te lossen. Het is wel mogelijk dat je met andere mensen samenwerkt en dat je verantwoordelijk wordt gesteld voor alle schulden! Dat heet “hoofdelijke aansprakelijkheid” . Je kunt

Meer omzet door online kassasysteem

Online kassasyteem voor retail of horeca Werken jij en je personeel wellicht te hard? Het zou kunnen zijn dat je kassasysteem aan vervanging toe is. Want de moderne, online systemen zijn veel meer dan een geldlade. Ze zijn het ware financiële hart van

Zo krijg jij jouw facturen sneller betaald

Per 1 juli geldt in Nederland een nieuwe wet voor de betalingstermijn van facturen. Wanneer een bedrijf binnen het termijn een factuur niet betaald krijgt, mag het bedrijf rente in rekening brengen. Met de invoering van de nieuwe regelgeving gaat de

4 voordelen van een digitale factuur

Het mailen met klanten, onderhouden van klantrelaties en internetbankieren. Een kleine greep van de verschillende zaken die ondernemers allemaal online regelen. Zowel privé als zakelijk doen we steeds meer online. Toch zijn er nog steeds ondernemers

Veelgemaakte fouten bij het maken van een zakelijke website

Als ZZP’er of ondernemer in het MKB vertrouw je op je website om nieuwe klanten te trekken en bestaande klanten aan je te binden. Maar als je niet oppast, werkt je site juist tegen je en verlies je zelfs klanten. Ik zie gelukkig steeds meer websites

Verandermanagement: Vaarwel Verkooptijgers, Ego-managers en Supernerds

Verandermanagement; geen optie, maar noodzaak! FD schetst dat banken niet zitten te wachten op verkooptijgers. Banken willen steeds meer sturen op klantbelang en minder op verkooptargets en KPI’s (FD 18 okt 2016). De toekomst van banken is ook niet rooskleurig

5 redenen waarom elke onderneming ERP software moet hebben

Je hebt als ondernemer vast weleens gehoord van Enterprise Resource Planning (ERP) software. Een ERP systeem is software dat de bedrijfsprocessen binnen de onderneming ondersteunt en dat heeft meerdere voordelen. Je kunt het systeem het beste zien als

De 4 CRM trends van 2017

We zijn alweer een tijdje geleden het nieuwe jaar ingegaan en fixeren ons alweer volop op de nabije toekomst. Maar wat staat ons dit jaar allemaal te wachten? Elk jaar gebeurt er weer veel nieuws op het gebied van bedrijfstechnologiën, zo ook op het

Checklist bij het laten maken van een website

Spannende tijden! Je bent als ZZP’er voor jezelf begonnen en je mag jezelf nu een starter noemen. Of je bent al een tijdje ondernemer in het MKB en wil nu wel eens serieus werk maken van je acquisitie. Je wilt dus een professionele website laten maken

Een succesvol beoordelingsgesprek: van beoordelen naar ontwikkelen

Kent u dat? Een beoordelingsgesprek waar u als leidinggevende de prestaties van uw medewerkers moet beoordelen. Voor de rest van het jaar heeft u weinig contact met uw medewerkers gehad en u hebt geen goed inzicht in hun prestaties, hun competenties

Een CRM-systeem: Wat zijn de vijf grootste voordelen?

Als bedrijf is je doel om zo snel mogelijk succesvol te worden. Dit doe je onder andere door nieuwe klanten te werven en huidige klanten aan je te binden. Zij betalen uiteindelijk de rekeningen. Met opvallende marketingcampagnes proberen bedrijven voornamelijk

Wat maakt een geslaagde omnichannelstrategie

Digitale ontwikkelingen kun je inzetten als meerwaarde in je fysieke winkel. Heb je een fysieke winkel, maar wil je ernaast ook een webshop runnen of andersom? Dan is het van belang om beide goed op elkaar af te stemmen. Je webshop dient altijd up-to-date

8 dingen die je moet weten over e-facturatie

Dankzij de opkomst van nieuwe technologieën op alle werkvlakken is de digitalisering van onze omgeving een feit. Dit geldt ook voor technieken op het gebied van facturatie. Steeds meer bedrijven factureren online door de effectiviteit en efficiëntie

Het verschil tussen marketing automation en CRM software

De verschillende software mogelijkheden voor een CRM systeem (customer relationship management) zijn over het algemeen bekend. Marketing automation software daarentegen is nog relatief nieuw en een minder bekend terrein. Vaak wordt gezegd dat deze twee

Je uren automatisch bijhouden: wie wil dat niet?

Uren bijhouden is niet de favoriete taak van veel ondernemers en professionals. En dat blijkt ook uit de cijfers. Onderzoek toont namelijk aan dat slechts 38% van de professionals zijn of haar uren één of meerdere keren per dag registreert. 22% doet

Een webshop automatiseren van klantenservice tot logistiek

Een webwinkel beginnen kan in deze tijd heel lucratief zijn. Iedereen koopt steeds meer online, omdat het gemakkelijker is. Elementen als een groot aanbod en tijdsbesparing spelen hierin mee. Om succesvol te worden in deze business moet jouw webshop

Hoe ontwikkel je een mind-set tot continue verbetering?

U wilt kennis maken met de basisprincipes van Lean? U wilt de procesprestaties verbeteren en uw organisatie echt verder helpen op weg naar continu verbeteren? De Lean principes hebben betrekking op het verhogen van de waarde voor de klant, het verwijderen

Het stappenplan om je facturatie te automatiseren

Stap 1: Factureer online Je factuur maken met Excel of Word is niet meer van deze tijd. Het kost namelijk veel tijd en energie, omdat je alles handmatig moet verwerken. Wanneer je je facturatie wilt laten automatiseren is de eerste stap over te stappen

Hoe automatiseer je het beste het verkoopproces?

Er is geen betere tijd om in sales te zitten dan nu. Niet lang geleden moesten verkopers nog veel tijd investeren in het vastleggen van afspraken, het maken van notities en het prioriteren van leads. Tegenwoordig kan dit allemaal een stuk eenvoudiger

Tips om je boekhouding te automatiseren

Boekhouding is niet de leukste taak die je als ondernemer hebt. Daarom hier een aantal tips om zo min mogelijk tijd te besteden aan je boekhouding. Boekhoudsoftware in de cloud Boekhoudsoftware heeft zich de laatste jaren enorm ontwikkeld. Niet alleen

Lean Management als een blijvende waarde (strategie als leidende of lijdende factor)

Lean management wordt voor veel organisaties steeds belangrijker. De reden is dat het werken aan (bedrijfs)processen in veel organisaties centraal is komen te staan. Dat wil niet zeggen dat processen de meest belangrijke factor is, maar onvoldoende grip

Er is altijd wel iets te verbeteren in de organisatie!

Veel organisaties zijn druk met allerlei projectgerichte aanpakken ter ondersteuning van veranderingen en ontwikkelingen in de organisatie. PRINCE2, Scrum, AgilePM, DevOps vliegen als warme broodjes over de ‘(veranderings)toonbank’. Iteratief en incrementeel

Webwinkel gestart en nu … de boekhouding

Webwinkel gestart Op een dag weet je het: Ik start een webwinkel! Vol enthousiasme ga je aan de slag en hebt alles op een rijtje. Je weet zeker dat er vraag is naar je producten. Je hebt een goede bedrijfsnaam en domeinnaam bedacht. Je bent geregistreerd

Uitgeblust aan het kerstdiner na het beoordelen van medewerkers?

Onzin natuurlijk om daar nu al aan te denken... Maar toch, voor dat u het weet is het weer zo ver. En als er niets veranderd zit u weer net zo uitgeblust aan het kerstdiner als vorig jaar..... Kunt u zich de stress nog herinneren van vorig jaar toen

Moet de waarde van het Human Capital op de balans?

Verkopers, directeuren, secretaresses en alle andere medewerkers vertegenwoordigen een bepaalde waarde voor een onderneming, maar hoe bepaal je de waarde van het menselijk kapitaal eigenlijk? Is het eigenlijk wel te waarderen? En hoe waardeer je deze

Als HR adviseur omgaan met een leidinggevende die klaagt? 3 tips over wat je dan kan zeggen

De leidinggevende gaat er eens goed voor zitten. Jij wilde het over de functioneringsgesprekken op zijn afdeling hebben, maar hij heeft andere plannen. Vandaag is hij het even goed zat. Er wordt verwacht dat hij wonderen laat gebeuren zonder dat hij

Alle hens aan dek voor het bedrijfsleven

Het bedrijfsleven investeert ondermaats in personeel De complexiteit van de toepassing arbeidsvoorwaarden, wet- en regelgeving en pensioenregels is groot. Bedrijven investeren beperkt in kennis en kunde van uitvoerenden. Toch willen bedrijven kwaliteit

Due diligence, opletten!!!!!!

Due diligence onderzoek Due diligence onderzoek (letterlijk: de verschuldigde inzet) wordt ingezet bij management buy in en buy out, fusies en bedrijfsovernames. Vaak is de tijdsduur van het due diligence onderzoek beperkt. De koper en verkoper willen

Bedrijven betalen tonnen teveel aan werkkostenregeling!

Werkkostenregeling (WKR) Werkkostenregeling Maximaal 1,2% van het fiscale loon, de zgn. vrije ruimte, mag de inhoudingsplichtige besteden aan onbelaste vergoedingen en verstrekkingen voor zijn werknemers. Over het bedrag dat binnen de vrije ruimte valt

Risicomanagement bij salarisadministratie onontbeerlijk

Hoe makkelijk is een fout gemaakt! Wij realiseren ons vaak niet wat de impact is van een onschuldige wijziging. Het registreren van personele gegevens gaat vaak over meerdere ketens (verschillende personen). Deze ketens weten niet altijd van elkaar welke

Met je werknemers praten over slechte resultaten? 3 tips!

Stel, je hebt net gekeken naar de nieuwste cijfers en het ziet er niet zo goed uit. Niet alleen puzzel je nu op mogelijkheden om het bedrijfsresultaat te verbeteren. Ook denk je na over wat je tegen je team zegt, en op welke manier. Je wil immers voorkomen

Pensioen op orde?

De registratie van pensioengegevens heeft een belangrijker functie gekregen nu de Final-pay pensioenregeling vrijwel niet meer voorkomt. Final-pay wil zeggen dat uw pensioen wordt gebaseerd op uw laatst genoten inkomen, de kwaliteit van de registratie

CRM software en technologie

Als je een auto koopt, wil je graag weten wat de prestaties zijn en hoe die er uit ziet. Hoe dat bereikt wordt, is van onderschikt belang. Maar als ingenieur wil je wel graag kwijt wat je hebt bedacht om hem 1 op 30 te laten lopen en ook nog met 250

Presentatietips van Frank Underwood [hoe je het publiek verleidt]

Ik ben verslaafd aan House of Cards. Tegen middernacht moet ik mezelf bedwingen om niet nóg een aflevering te kijken. Frank Underwood, de hoofdpersoon is een egoïst. Hij doet alles voor macht. Zijn vrouw Claire is geen haar beter. Wat maakt deze serie

Jouw werknemer is overspannen of burnout. Weet jij welk risico je dan als eerste moet tackelen?

Jouw werknemer is overspannen of burnout? Oei.... dat is in een klein bedrijf al gauw een groot probleem! Belangrijk is om dan meteen een levensgroot risico te tackelen. Want wat ik vaak zie gebeuren is dat de relatie met de werknemer in no time onder

Risico's bij de registratie van personeelsgegevens

Complexiteit van wet- en regelgeving bemoeilijkt juiste registratie van personeelsgegevens Wij gaan er vanuit dat de registratie van personeel- en loongegevens op orde is. De complexiteit van onze wet- en regelgeving laat dit niet altijd toe. Bovendien

Hoe presenteer je 'duurzaam' net zo sexy als George Clooney?

Vorige week werd ik gebeld door een vriendelijke Belgische jongeman. “Mevrouw, ik ben van Nespresso en bel voor een klantonderzoek.” Of ik mee wilde doen. Ik zat midden in een montage van een videoblog en was nodig toe aan een break. “Ja hoor, ik doe

Waarom een beetje onrust in jouw MKB bedrijf goed is....

Is jouw MKB bedrijf een Sleeping Beauty? 3 tips voor het wakker kussen! Michiel Muller is de ondernemer die Tango en Route Mobiel op de kaart zette en hij is een heel interessante en vermakelijke spreker voor ondernemers ( zie speakersacademy ). Ik heb

Let op werkgever.... begin nu met 'aanzeggen'!

Volgens de Wet Werk en Zekerheid moet je per 1 januari 2015 gaan 'aanzeggen'. Dat betekent dat je jouw werknemers met een tijdelijk contract van 6 maanden of langer een maand voor het einde van het contract moet laten weten of en hoe het verder gaat

"Adverteren met Google Adwords werkt niet!"

“Google Adwords werkt niet” is een uitspraak die ik regelmatig hoor van klanten. “ Werkt het niet of werkt het niet door jou?” vraag ik dan. Vaak blijkt dat men een waardecheque met een tegoed van € 75,- heeft ontvangen bij een of ander zakelijk magazine

Maak jouw eindejaarsspeech voor je team een succes: 3 tips!

Het is weer het einde van het jaar en veel leidinggevenden moeten eraan geloven: de afsluiting van het jaar op een borrel en het geven van een eindejaarsspeech voor je team. Natuurlijk wil je daar een succes van maken! Maar hoe doe je dat dan? Hierbij

Iemand aannemen? 5 tips voor werkgevers en een checklist 'Sollicitatiegesprek afnemen'

Regelmatig krijg ik de vraag om te helpen bij het zoeken en aannemen van een nieuwe medewerker. Dat is eigenlijk een vak apart waar professionele recruiters hun tanden op stuk bijten. Maar ik heb gemerkt dat mijn klanten baat hebben bij de volgende 5

Voorbereiden van een Salescall met een klant of prospects op z'n Sandler's

Een strakke voorbereiding van een salescall : THE 2-MINUTE DRILL SANDLER RULES: Ik ben financieel onafhankelijk en heb de deal niet nodig Vertrek van de vragen van de prospect; teken geen “zeemeeuwen” in het beeld van de prospect Haast uzelf niet vanuit

Beantwoord nooit een vraag van een koper die niet is gesteld!

Heb je wel eens tijdens een afspraak met een prospect een onderwerp ter sprake gebracht die deze mogelijke koper niet verwacht had met als gevolg dat je opdracht niet kreeg? =>Voorkom deze nachtmerrie van elke verkoper. =>Leer hoe je een opdracht

Er zijn geen slechte klanten – alleen slechte verkopers!

Heb je wel eens de schuld gegeven van het niet doorgaan van een opdracht door het gedrag van de klant. Vang jezelf niet in de valkuil van het “deze klant koopt van niemand “syndroom. Neem je verantwoordelijkheid. Als verkoper ben je zelf verantwoordelijk

Een verloren verkoop; voelde dat als persoonlijk falen?

• Het is OK om te falen in verkoop • Jij bent als persoon geen mislukking • In verkoop is er de IDENTITEIT - JIJ vs de ROL – JIJ Falen is onderdeel van de menselijke omstandigheden. Iedereen faalt op een bepaald moment. Mensen die veel bereiken, mislukken

Succes bij verkoop.. het zit tussen de oren.

De juiste instelling bepaalt de mate van succes bij verkoop Je instelling heeft meer te maken met je succes dan nagenoeg ieder ander element. Er zijn voldoende verkopers die een uitgebreide kennis van hun producten bezitten, talrijke zakelijke contacten

Selling: Love It or Hate It?

Veelgehoorde vragen rond selling Hoeveel verkopers gaan ‘s ochtends nog enthousiast naar hun werk, iedere dag? Hoevelen kijken oprecht uit naar het bellen van een potentieel nieuwe klant, of het onderhouden van contact met een bestaande klant? Weinig

Vijf must-haves voor verkopers die succesvol willen worden en blijven.

Al zijn er vele factoren die bijdragen aan succes in de verkoopwereld, vijf dingen die verkopers moeten bezitten om hun potentiaal en zo ook hun resultaten te maximaliseren. Je moet een systeem hebben. Een proces om verkoopkansen te identificeren, kwalificeren

WEET JE ALS VERKOPER WAT DE KLANT ECHT WIL!

Heb je ooit gehoord wat je wilde horen van de prospect– en als resultaat hiervan kreeg je de opdracht niet? • Hoor je als verkoper wat je wilt horen? • Bevestig datgene waar je het gezamenlijk over eens bent. • Bevestig wat de volgende stap zal in het

Verkoop nooit via de telefoon!

Op het moment dat je de oude manier van telefonisch acquisitie gaat gebruiken – de traditionele aanpak waarbij je vertelt wie je bent en wat je te bieden hebt - trigger je je gesprekspartner als de negatieve stereotype verkoper. En dit betekent dat de

De verkoopmarkt is er niet eenvoudiger op geworden

Resultaten uit het verleden garanderen niet het succes van morgen... De complexiteit op de verkoopmarkt neemt steeds meer toe Vandaag de dag is het verkoopvak een stuk gecompliceerder dan vele jaren geleden. Die mening zijn veel verkopers toegedaan

Verkopers opgelet! Don’t Spill your Candy in the Lobby

Heb je ooit te veel informatie te snel gedeeld met een prospect? • Ben je ooit bijna gestruikeld in de bioscoop? • Zorg dat je de prospect aan het praten krijgt. • Bewaar je kennis en expertise. Je stond 25 minuten in de rij om een ticket te kopen om

CRM en de wereld van het geld

Dat de werelden van CRM en geld niet dezelfde zijn, ontdekt een relatiebeheerder na een gesprekje met de CFO al snel. Stel, je bent zo'n relatiebeheerder en je wilt een ledenadministratie gaan voeren waarbij personen zich kunnen inschrijven voor evenementen

Ruzie tussen 2 werknemers? Praktische tips voor werkgevers

Ruzie in de tent.... het komt veel voor. Als er een conflict is tussen 2 werknemers kan het hele bedrijf daar last van hebben. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Je hebt als leidinggevende waarschijnlijk andere dingen aan je hoofd en eigenlijk helemaal

Motivatie van je werknemers? Vergeet complimentjes en bonussen....

Veel leidinggevenden denken dat 'erkenning voor goed werk' een erg belangrijke impact heeft op de motivatie en werkbeleving van werknemers. Anderen denken aan financiële beloning of persoonlijke ondersteuning die het meest belangrijk zijn. Maar er is

Artikelen schrijven: 5 tips voor inspiratie

Als inbound marketeer ben je veel bezig met schrijven. Van persberichten tot blogartikelen en van case studies tot webteksten. De ene keer rolt de tekst zo uit je mouw, terwijl je de andere keer een uur naar je beeldscherm staart zonder dat je iets op

Moeilijke tijd, werkgever? Stel deze vraag aan jouw werknemers zodat ze een tandje bijzetten!

Iedere ondernemer en leidinggevende kent periodes dat het niet gaat zoals je wil. De markt zit tegen, er is personeel ziek, een grote klant valt weg, er moet onverwachts een grote investering worden opgehoest etc. Als dat aan de orde is loopt de druk

Stoppen met verkopen doet verkopen

Alles-of-niets bij verkopen Een fout die ik in mijn beginjaren nog wel eens maakte is dat ik teveel tegelijk wilde verkopen. Ik herinner me een situatie bij een klant die meerdere teams tegelijk wilde laten trainen. Ik heb toen het volledige scala aan

Ook zo'n hekel aan beoordelingsgesprekken?

Het oude versus het nieuwe beoordelen Er is de laatste tijd veel te doen over het oude versus het nieuwe beoordelen. Het oude, of beter het traditionele beoordelen bestaat uit een gesprekkencyclus, meestal met een tijdsspanne van één jaar. Het bestaat

Werkgever, straks mag je geen proeftijd meer afspreken met jouw werknemer!

Althans.... niet met iedere werknemer! De Wet Werk en Zekerheid zet namelijk veel regels over contracten op z'n kop. Zorg dat je goed op de hoogte bent om de ellende van fouten in contracten te voorkomen. In deze video krijg je een heldere uitleg en

Goede beoordelingssoftware zorgt voor optimaal rendement uit Human Capital.

De tering naar de nering De laatste jaren waren voor veel ondernemingen geen vette jaren. Tal van maatregelen zijn er getroffen door het management om kosten in de hand te houden en verworvenheden die in de vette jaren waren verkregen werden langzamerhand

Hoogste tijd voor Beoordelingssoftware!

Hoe beoordeel ik het personeel? Ik ben een tegenstander van het traditionele beoordelen!! Zo, dat is er uit... In het verleden moest ik dit proces ook ondergaan en ik ben eigenlijk nooit met een prettig gevoel de ruimte uitgelopen... Vaak werd het nog

Beoordelingssoftware? Maak uw leven een stuk makkelijker!

Het belang van beoordelingssoftware Als het "beoordelingsseizoen" weer aanstaande is dan staat niemand te juichen, zeker als je geen gebruik maakt van goede beoordelingssoftware. Het voelt alsof je een afspraak hebt gemaakt bij de tandarts. Noodzakelijk

Vijf veel gemaakte fouten bij beoordelingsgesprekken.

Jaarlijkse beoordelingsgesprekken? Veelal worden beoordelingsgesprekken jaarlijks gehouden. In het ouderwetse proces zijn de functioneringsgesprekken een dialoog en de beoordelingsgesprekken een monoloog van leidinggevende tot medewerker. Ik pleit er

Waarom Google vindbaarheid en Adwords samenhangen

Je hebt eigenlijk geen keuze, je moet aan Google vindbaarheid werken. Het lijken ver uiteenlopende thema's, adverteren op Google middels Google Adwords of "gewoon" organisch boven komen in de gratis zoekresultaten. Het enige verband lijkt te zijn dat

Wet Werk en Zekerheid - Gratis videoserie

Denk jij bij alle contracten voor jouw werknemers al aan de Wet Werk en Zekerheid? Op 10 juni 2014 is de Wet Werk en Zekerheid aangenomen. Hierdoor veranderen heel veel regels voor flexibele contracten en het ontslagrecht. Maar wat dan precies? En wat

Al langer een werknemer die niet goed functioneert? Bekijk nu de gratis vierdelige videoserie !

Heb jij een werknemer die al een tijdje niet goed functioneert? Terwijl je toch duidelijk hebt aangegeven dat het anders moet? Het kan zijn dat jij als leidinggevende of werkgever nog niet zo vaak hiermee te maken hebt gehad. Intussen begin je je wel

Gratis e-paper over stagiairs

Goedkope versterking van je team? Dat klinkt alvast goed. Maar hoe vind je zo iemand? En er zijn ook nadelen als je kiest voor het werken met stagiairs. Zo kan je onder andere niet dezelfde eisen stellen aan een stagiair als aan een 'gewone' arbeidskracht

4 richtlijnen voor het opzetten van een corporate blog

Als (inbound) marketeer weet je als geen ander dat bloggen een kosteneffectieve manier is om meer relevant verkeer naar je website te genereren. Het nut van een corporate blog is dus wel duidelijk, maar hoe moet je hiermee beginnen? En welke eisen heeft

Pensioenkosten in de jaarrekening. Heeft u ze in beeld?

Financiële regelgeving Het toezeggen van een pensioenregeling aan één of meerdere werknemers kan de continuïteit van een onderneming in gevaar brengen. Dit vormt dan ook een materieel (niet te onderschatten!) risico. Veelal wordt hier in de jaarrekening

Vine: een snel en krachtig marketinginstrument

Vine is een vrij nieuwe mobiele app waarmee gebruikers korte video’s met elkaar kunnen delen. De app is in handen van Twitter en dat is niet voor niets. Beide media kennen het onderscheidend vermogen ‘kort maar krachtig’. Maar wat kun je nou eigenlijk

Wat zijn de beste Tweets en wat zijn de slechtste?

Onderzoek Harvard Business Review toont verrassende uitkomsten! In de laatste Harvard Business Review van mei 2012 staat het artikel ‘What Makes a Great Tweet naar aanleiding van een onderzoek. Graag deel ik de interessante en verrassende uitkomsten

Profileer jezelf als expert: 5 Do's en Don'ts voor Social Media

Social Media worden allang niet meer alleen voor privé doeleinden ingezet. Ook bedrijven zien er de voordelen van in, en steeds vaker wordt het ook gebruikt om jezelf als persoon zakelijk te profileren. Maar hoe profileer je jezelf nu eigenlijk als thoughtleader?

6 Tips om meer volgers te krijgen op Twitter

In mijn poging om zelf meer volgers te krijgen op Twitter ben ik op zoek gegaan naar tips die mij daarbij zouden kunnen helpen. Deze heb ik in deze blog ook meteen op een rijtje gezet zodat anderen er ook van kunnen mee genieten. Hierbij dus 6 tips om

3 dingen die de klant nu echt van je wil

Bangkok: de stad waar ik mijn meest memorabele restaurantervaring had. Ik herinner het me nog goed. Het was die dag 35 graden. Mijn vochtpercentage stond gelijk aan dat van een gedroogde dadel en als ik niet snel wat te drinken zou krijgen zou ik gegarandeerd

De 7 zonden van Inbound Marketing

De zeven zonden van inbound marketing ijdelheid, hebzucht, lust, jaloezie, gulzigheid, woede en luiheid zijn toepasbaar op heel veel aspecten van het leven. Zo ook in de inbound marketing. In deze blog zal ik een omschrijving geven van de valkuilen die

Het geheim van de homepage: hoe u in 10 seconden leads genereert

We ontmoeten elke dag nieuwe mensen. En uiteraard oordelen we niemand op het eerste gezicht, zeggen we. Maar wist u dat al deze mensen binnen 10 seconden een eerste indruk van u hebben gevormd? Uw voorkomen is uw visitekaartje, zullen we maar zeggen

Hoe zet ik social media effectief in om mijn blog te promoten?

Social Media en blogs zijn belangrijke onderdelen van Inbound Marketing. Beide zorgen voor belangstelling van de doelgroep. Eigenlijk zijn Social Media al geen keuze meer, je moet eraan mee doen om bij te blijven. De vraag is alleen: hoe kun je Social

Een blog schrijven en optimaliseren

Waarom zou ik bloggen? Met elk blogartikel dat u op uw websiteplaatst, groeit de kans dat u via zoekwoorden in zoekmachines gevonden wordt en hoogwaardige bezoekers uw website bezoeken. En houd het vol, publiceer minimaal een maal per week. Gebruik zoekwoorden

Maakt de industrie wel optimaal gebruik van de meest toegepaste innovatie subsidie?

Industrie laat de innovatie subsidie nog teveel onbenut De meest gebruikte innovatie subsidie voor het MKB is de loonkostensubsidie op technische ontwikkeling, de wbso genaamd. In 2012 waren er 15.000 bedrijven die er gebruik van maakten en bedroeg het

De basis van Inbound Marketing: Bezoekers aantrekken

Als verse stagiaire bij One4Marketing moet ik alles nog leren van Inbound Marketing. Vandaag ben ik begonnen met de Inbound Marketing Cursus van Hubspot. Ik zal mijn ervaringen en leerpunten delen door middel van drie blogs over de basis van Inbound

Start with why: inspireer je potentiële klant

Laatst kreeg ik dit filmpje te zien over ‘The Golden Circle’. Een concept van de Engelsman Simon Sinek dat uitlegt waarom sommige boodschappen, mensen of organisaties ons meer inspireren dan anderen. En ondanks de wat 'cheesy' manier van presenteren

6 handige tips voor het houden van een goede webinar

Wanneer het gaat om het publiceren van content is het handig om niet alleen afhankelijk te zijn van blogartikelen. Er zijn vele andere manieren om het publiek te bereiken met originele en waardevolle content. Hierbij kun je denken aan webinars, infographics

Marketing automation software: 6 tips om je management te overtuigen

Marketeers hebben tegenwoordig te maken met diverse uitdagingen wanneer het gaat om het investeren in een nieuwe technologie: een lager budget, minder hulpmiddelen en een gereserveerde houding van het management, In de praktijk is gebleken dat marketing

Wordt de Personeelsfunctionaris de financiële coach van werknemers?

Burgers, en dus ook werknemers, krijgen veel meer eigen verantwoordelijkheid voor de inrichting van hun financiële huishouden. Veel werknemers hebben nu nog onvoldoende ervaring en kennis om aan deze verantwoordelijkheid een goede invulling te kunnen

Organisatie identiteit: laat zien wie je bent

In een overvolle markt is het als organisatie moeilijk je te onderscheiden van jouw concurrenten. Om succes te hebben, moet je een eigen unieke identiteit hebben en een blijvend en gedenkwaardig merk creëren. Het is belangrijk dat je interessante content

De smartphone als smart tool in jouw contentcreatie

Een van de onderdelen van een goede contentstrategie is het vinden van onderwerpen die aansluiten bij jouw doelgroep. Maar hoe kom je aan die onderwerpen? Veel marketeers realiseren zich niet dat hun smartphone een waardevolle tool is om content te creëren

Auteursrechtinbreuk door hyperlink? GeenStijl en Playboy vechten het uit.

GeenStijl had een link op haar website geplaatst naar een site van foto’s van naaktmodel Britt Dekker. De foto’s waren bestemd voor publicatie in Playboy maar waren nog “top secret”. Het was beslist niet de bedoeling dat de foto’s vindbaar waren, maar

Winkelbranding is een must

Winkels verdwijnen in een groot tempo. Dat komt door internet wordt dan gezegd, de mensen kopen tegenwoordig liever op internet. Dat is echter niet het hele verhaal. Consumenten stellen andere, veel hogere eisen aan winkels dankzij internet. Je hebt

De veranderende wereld van B2B marketing

B2B marketing is de afgelopen jaren radicaal veranderd. Omdat niet alleen de consument maar ook potentiële zakelijke kopers steeds meer onderzoek doen op internet, hebben ze minder vaak en ook pas later in het aankoopproces contact met de verkoop-medewerkers

Meer omzet in het MKB

Meer omzet in MKB Iedereen begrijpt de spreuk ‘vraag en aanbod’. Helaas volgt niet iedere ondernemer deze regel. Als je niet weet wat de markt en jouw klant wil kun je nooit een passend aanbod maken. Ja, mooi verhaal. Luisteren naar mijn klant zul je

Uw organisatie al ingericht voor blijvend veranderen?

Ook uw organisatie ontkomt er niet aan!! Dalende koopkracht, veranderend consumentengedrag, toenemende financieringsproblemen, snelle technologische en maatschappelijke ontwikkelingen en een overheid die steeds meer vraagt van en overlaat aan organisaties

Personal Branding is een proces.

Personal Branding is een proces en vergt een gestructureerde aanpak. Een geloofwaardige personal branding is niet iets wat er ineens is. Wie overtuigd is van het nut van personal branding heeft op dat moment vaak nog maar een vaag of onjuist beeld van

Detacheringsbedrijven liggen overhoop met het Pensioenfonds StiPP

Maak van StiPP geen punt. Veel detacheringbedrijven zijn het laatste jaar aangeschreven door het Pensioenfonds StiPP met de melding dat men zich verplicht bij hen moest aanmelden voor de pensionregeling. Stipp stelt zich op het standpunt dat detacheringactiviteiten

Customer intimacy voor dienstverlenende bedrijven een overlevingskwestie?!

Klantbinding en klanttevredenheid ondergewaardeerd! Customer intimacy is een begrip wat veel bedrijven hoog in het vaandel hebben staan. In de praktijk zien we echter dat dit maar weinig tot uiting komt. Mijn compagnon en ik zijn met ons adviesbureau

Eisen en criteria in aanbestedingen

In de Proportionaliteitsgids wordt uitgebreid geschreven over uitsluitingsgronden, geschiktheidseisen, selectiecriteria en gunningscriteria. Voor de willekeurige ondernemer is op voorhand niet duidelijk wat de verschillen nu precies zijn tussen deze

De nieuwe aanbestedingswet biedt meer kansen voor het MKB

Het is voor een lokale ondernemer geen onbekend verschijnsel: na jarenlang voor een gemeente diensten te hebben verricht, wordt dit werk ineens middels een aanbestedingsprocedure aan een andere partij gegund. Het midden- en kleinbedrijf (mkb) is dankzij

Innovatie is noodzakelijk om te kunnen overleven! Hoe vroegtijdig in te spelen op belangrijke ontwikkelingen

Bedrijven gaan ten onder door gebrek aan innovatie Bedrijven gaan ten onder door gebrek aan innovatie. In het AD van 17 juni kwam in het artikel: “Wie niet innoveert is gezien”, naar voren dat het gros van de ondernemers vaak vergeet tijdig te vernieuwen

Hoe win je een aanbesteding bij de overheid?

Inkoop bij de overheid is strak gereguleerd, zowel bij het Rijk als bij lagere overheden en aanverwante organisaties. Als de opdrachtwaarde groter is dan bepaalde drempelbedragen, moet de opdracht worden aanbesteed. Dat is een formeel traject, dat aan

Entrepreneurs toss and turn with indecisiveness

The defining factor in the complex decision-making process of entrepreneurs is still human emotion – not the technological or analytical methods. How can indecisiveness be avoided? How can it be that entrepreneurs, who are considered by nature to be

Starbucks:setting a good example of a High Performance Organization

As follow up to the article Tools for business optimization it might be fun to take a look at a famous HP organization. Starbucks is seen, particularly by experts, as a completely up and running, fully functioning version of a modern ideal: an organization

Why isn’t there more cooperation between companies?

Particularly now that economic forecasts are gloomy and long term trends like globalization and population ageing account for new challenges, the entrepreneur cannot let a single chance go by to optimize operational efficiency. In this respect, a solid

Building Blocks for a Top Company

For more than 20 years, together with an extensive team of researchers, Jim Collins has been trying to determine why certain companies stand out above similar companies and moreover why they seem to be more resilient against various forms of adversity

The mental aspect of entrepreneurship is greatly ignored

There’s more than enough being written about starting a business, business plans, marketing, how team work should be encouraged, etc., but there’s little to find on what is perhaps the most difficult aspect of entrepreneurship: the mental. We’ve all

Personal Branding is meer dan een website

Website is niet meer voldoende voor personal branding. Tot voor kort gold voor een professional en een organisatie dat het hebben van een goede website en e-mail marketing het eindpunt was van de communicatie strategie. Nog steeds zijn organsaties bezig

Gerichte content marketing boost bezoekers en conversie

2013 het jaar van de content marketing Volgens een recente enquête onder 700 digitale professionals staat content marketing bij hen bovenaan hun prioriteitenlijst. Dat betekent dat zij nu zeer duidelijk de voorkeur geven aan het creëren, optimaliseren

Personal Branding is een stap richting professioneel carrière management

Sprookje: " Er was eens een Beta, hij ( of zij) toonde tijdens zijn studie voortdurend initiatief, scoorde prima cijfers en viel daarmee op. Zijn talent was duidelijk zichtbaar en als vanzelf kreeg hij een uitstekende baan aangeboden bij een van de high

Sociale media of parels voor de zwijnen

Sterven in schoonheid Het is bekend, veel geweldige innovatieve ideeën worden al in de kiem gesmoord. Geen bank of private financier kunnen vinden om de initiële investeringen te financieren is een veel gehoorde reden. Of dat niet genoeg is, komt er

Externe adviseurs aller kunne, verenigt u

Maakt u zich als zelfstandige professional zorgen over de veranderende markt en uw toekomst? Sinds de crisis van 2008 ondervinden de 150.000 tot 200.000 zelfstandige adviseurs die Nederland rijk is, in toenemende mate problemen bij het vinden van nieuwe

Onnodige automatiseringspijn door rommelige codering

Als u ervaring hebt met programmeurs, zullen vertraagde projecten u niet vreemd zijn. In het begin lijkt alles goed op stoom, maar als het werk van verschillende teams moet worden samengevoegd, komt de klad er in. Elke wijziging breekt de code op meerdere

Koersvaste ondernemers varen wel bij een simpel te herhalen verdienmodel

De ondernemingen die het best presteren, hebben dat te danken aan een eenvoudig en makkelijk te herhalen verdienmodel. Althans, dat is ten minste de conclusie die de schrijvers van het boek "Repeatability, Build Enduring Businesses for a World of Constant

Ook websites kunnen roesten

Een website is een multi-functioneel uithangbord van het bedrijf en al bevindt het zich in de virtuele wereld, het kan wel degelijk gaan roesten! Ook al ziet roest in de digitale wereld er natuurlijk wat anders uit dan op de afbeelding hiernaast, de

De verkopende bedrijfseigenaar komt nog weleens in een doolhof terecht

In veel gevallen zou de verkoop van het bedrijf de kroon op het werk van de ondernemer behoren te zijn. De markt spreekt in zo'n geval dan zijn waardering uit voor al zijn inspanningen en creativiteit door een passende prijs toe te kennen aan het bedrijf

Innovaties en subsidies begeleiden de duurzame energiesector naar volwassenheid

Duurzame energiesector vindt vele obstakels op haar weg De noodzakelijke zoektocht naar schone, betrouwbare en ook nog betaalbare energie gaat onverdroten voort. Bedrijven moeten niet alleen opboksen tegen de nog te goedkope fossiele brandstoffen en

Voorzorgsmaatregelen bij economisch zwaar weer

Steeds meer bedrijven zijn zich aan het voorbereiden op het eventueel uit de hand lopen van de huidige eurocrisis. Zelfs al is de kans nog zo klein, bedrijven hebben geen keus en moeten met alles rekening zien te houden. Tussen moeten en kunnen zit echter

Zakelijke lessen ontleend aan de opkomst van TomTom

In 40 landen is de naam TomTom inmiddels een begrip geworden. De manier waarop een in 1991 opgericht bedrijf in een relatief korte tijd kan uitgroeien tot een wereldleider in navigatie producten moet vele ondernemers natuurlijk zeer aanspreken. Belangrijker

De startende ondernemer kan beginnersgeluk afdwingen

Er wordt vaak gezegd dat de startende ondernemer zonder geluk het gewoon niet gaat redden. Zonder een onzichtbare hand die hem veilig langs de vele obstakels leidt zouden zijn initiatieven gedoemd zijn. Misschien is er een manier om naar de hand van

Besluiteloosheid houdt ondernemers 's nachts wakker

Voor ondernemers blijft menselijke emotie de doorslaggevende factor in het complexe besluitvormingsproces - niet de technologie of analysemethoden. Hoe kan besluiteloosheid voorkomen worden? Hoe kan het zijn dat ondernemers, die geacht worden van nature

Kan een zakelijk blog het verschil maken?

Het feit dat tegenwoordig de meeste klanten van een bedrijf online bereikbaar zijn, maakt een uitgebalanceerde internetstrategie onontbeerlijk. Uit het hiernaast staande overzicht blijkt overduidelijk dat bedrijven het met deze stelling eens zijn. Allen

Wat zijn de trends in de zakelijke adviesmarkt?

De crisis van 2008 en 2009 heeft de hele zakelijke adviesmarkt een flinke optater verkocht. Volgens het Engelse onderzoeksbureau Kennedy Consulting Research&Advisory was er in 2009 voor het eerst in een behoorlijk lange tijd sprake van een stevige krimp

Waarom is er niet meer samenwerking tussen bedrijven?

Juist nu de economische vooruitzichten aan het versomberen zijn en ook langetermijntrends als globalisering en vergrijzing van de bevolking voor nieuwe uitdagingen zorgen, mag de ondernemer geen kans voorbij laten gaan om de bedrijfsvoering te optimaliseren

Het mentale aspect van het ondernemerschap is sterk onderbelicht.

Er wordt ontzettend veel geschreven over het opstarten van ondernemingen , ondernemingsplannen , marketing , over hoe teamwork moet worden bevorderd, etc., maar over het misschien wel moeilijkste aspect van het ondernemerschap, het mentale, is niet veel

Hoe effectief zijn externe adviseurs?

Er is veel twijfel onder ondernemers over de effectiviteit van externe adviseurs. De vraag over de doelmatigheid betreft vooral de adviseurs, die zich bezighouden met strategische begeleiding van ondernemingen op het gebied van overnames, samenwerking

Hoeveel kost stress uw bedrijf?

De ziektekosten die terug te voeren zijn op stressaandoeningen zijn de laatste jaren enorm toegenomen. In een aantal beroepen is wel 60% van het ziekteverzuim te wijten aan dit fenomeen! Naast deze direct aanwijsbare kosten, zijn er ook nog de versluierde

Recessie-proof ondernemen!

In de titel van dit artikel bevindt zich een woord waar bijna een taboe op rust. Recessie! Bij veel lezers zal dat ongetwijfeld onmiddellijk een negatieve reactie oproepen. "Van een recessie is nog nooit iemand beter geworden en alleen al het praten

Voordelen van het uitwisselen van websitelinks tussen bedrijven

Collega-bedrijven die meer willen weten over de voordelen van het uitwisselen van website links tussen bedrijven en wellicht geïnteresseerd zijn om ook zelf hieraan mee te doen, worden uitgenodigd om deze pagina te bezoeken

Strategische samenwerking zéker de moeite waard

In het vorige artikel Overnames en fusies de moeite waard? werd nog getwijfeld of het merendeel van de fusies en overnames een nuchtere kosten-batenanalyse wel konden doorstaan. Vaak vormden de hoge aanschafprijs en/of moeizame integratie een te groot

Overnames en fusies van bedrijven de moeite waard?

Redenen voor overnames en fusies Bedrijven op zoek naar een groter marktaandeel, nieuwe technologieën of zelfs uniek menselijk kapitaal kunnen ervoor kiezen andere bedrijven over te nemen of op voet van gelijkheid met hen samen te gaan. Onderzoekingen

Spaar tijd en geld met het 80/20 principe

Pareto Het 80/20 principe, ook wel genoemd het Paretoprincipe naar de gelijknamige econoom uit de 19e eeuw, gaat ervan uit dat 20% van de oorzaken in de regel 80% van de resultaten oplevert. Pareto struikelde toevallig over deze relatie tijdens een onderzoek

Uitgaande versus binnenkomende marketing

Wat wordt hieronder verstaan? Met uitgaande (outbound) marketing worden reclame-uitingen bedoeld, zoals telemarketing, direct mail, emails, advertenties,tv-en radio spotjes, die zich ongevraagd aan de mensen opdringen. Daarentegen is binnenkomende (inbound)

15 redenen voor de noodzaak van een zakenplan

Praatjes vullen geen gaatjes! Een goed uitgewerkt zakenplan laat aan iedereen zien dat men serieus is. Eventuele partners, investeerders, werknemers en niet in de laatste plaats de ondernemer zelf beschouwen een tastbaar bewijs als een teken van toewijding

© Multiraedt 2018