Blog Archief

Klanten werven met bloggen

Klanten werven met bloggen wordt vaak afgedaan als verlies van tijd en moeite. Veel te omslachtig en zonder directe resultaten. Als veel mensen dat roepen, dan hoeft het natuurlijk nog niet waar te zijn, maar zit er waarschijnlijk wel een kern van waarheid

Een praktisch voorbeeld van een effectieve zakelijke blogstrategie

Zakelijke bloggers worstelen vaak met het vinden van de juiste zakelijke blogstrategie. Gezien het belang ervan is dat ook niet zo gek. Bloggen kost tijd en moeite en dat is niet vol te houden zonder positieve resultaten. In het verleden heb ik in mijn

Infographic "klanten werven via Multiraedt"

Klanten werven via het klantwervingscollectief Multiraedt is vooral bedoeld voor zakelijke specialisten. Deze succesvolle aanpak is een aantrekkelijk alternatief voor kostbare Google Ads en leadgenerators. Zakelijke specialisten kunnen zich professioneel

Empathie als grondslag voor een succesvolle blogstrategie

Als zakelijk blogger kun je je niet veroorloven dat jouw blogs begroet worden met een schouders ophalen. Elke "nou en reactie" kan je klanten en abonnees kosten. Wil je dat vermijden, dan zal je blog iets waardevols voor je lezers moeten opleveren. Dat

De hoekstenen van je zakelijke blogstrategie

Je wilt natuurlijk dat je blogs goed gelezen worden en het liefst door zoveel mogelijk mensen uit je doelgroep. Dat vergt zorgvuldige planning en strakke uitvoering. Zonder die sturing loop je de kans dat je blogs een deel van hun effectiviteit verliezen

Welke vragen zou de (startende) zakelijke blogger zich moeten stellen?

Wanneer ik met bedrijven in gesprek ben over bloggen, dan gaat het in eerste instantie meestal over het waarom. Waarom zou ik als bedrijf gaan bloggen? Aan deze vraag heb ik onlangs nog een uitgebreid blog gewijd. Daarin zet ik al mijn argumenten, en

Is klantenwerving bij vraaguitval zinloos?

Nu een groot deel van de economie is komen stil te liggen, zie je dat ook de marketinginspanningen van veel bedrijven en zzp'ers op een laag pitje staan. De redenering daarachter is, dat door de enorme vraaguitval, klantenwerving nu zinloos is. De gedwongen

Bloggen voor je bedrijf? Al mijn argumenten op een rij

Waarom zou je bloggen voor je bedrijf? Wat rechtvaardigt de kosten en inspanningen? Is het de moeite waard om zoveel tijd aan het bloggen te besteden? Anderzijds; kan mijn bedrijf zich eigenlijk wel veroorloven om niet nadrukkelijk aanwezig te zijn op

Focus je zakelijke blogs op de pijnpunten van je doelgroep

Van de bloggers, die bij ons platform zijn aangesloten, hoor ik vaak dat zij het even niet meer weten. De inspiratie lijkt opgedroogd en zij hebben grote moeite met het vinden van nieuwe blogideeën. Als je dan wat doorvraagt over hun manier van werken

Wat je moet weten over de compensatieregeling transitievergoeding.

Een nieuw jaar, nieuwe regels. Eén daarvan is de compensatieregeling transitievergoeding, die per 1 april 2020 van kracht wordt voor langdurig zieke werknemers die na 1 juli 2015 ontslagen zijn. Dit moet je erover weten. Even uitleggen Langdurig zieke

Zakelijk bloggen, is het de moeite waard?

Bij Multiraedt draait heel veel rond zakelijk bloggen . Mijn rol daarbij lijkt tegenstrijdig. Enerzijds is het mijn taak om mensen te enthousiasmeren voor het bloggen. Anderzijds is het aan mij om enthousiaste mensen te temperen in hun soms wel erg hoog

Waarom wordt mijn zakelijk blog zo weinig gelezen?

Als bloggers mij vragen waarom hun zakelijk blog zo weinig gelezen wordt, dan heb ik daarop meestal geen kort antwoord. Een snelle blik op de hieronder staande afbeelding laat zien, dat een blog vele "tandwielen" bevat. Zit het niet goed met één of meer

Hoe werf ik als zakelijke dienstverlener mijn klanten?

De zakelijke dienstverlener werft zijn klanten meestal eerst dicht bij huis. Onder familie, vrienden en kennissen zitten ongetwijfeld ook klanten of zij kennen wel weer iemand. Het contact of de introductie is simpel te regelen. Ook worden vaak de contacten

Zakelijke blogs optimaliseren voor de zoekmachines is cruciaal voor online vindbaarheid

De onderstaande grafiek laat het ondubbelzinnig zien. Zakelijke dienstverlening trekt verreweg het meeste organische zoekverkeer. Mensen zoeken dus uit zich zelf het meest naar zaken die gerelateerd zijn aan zakelijke dienstverleners. Ben jij in die

De stille kracht van het zakelijk bloggen

Iedereen die weleens op de Haagse markt is geweest, weet dat daar het succes afhangt van de decibellen die je kunt produceren. Vooral bederfelijke waar is daarvoor een goede motivator. De zakelijke specialist daarentegen heeft niet zo'n haast. Sterker

Hoe maak ik mijn zakelijke blogs nog duurzamer?

In dit verband bedoel ik met duurzaam niet de bijdrage die online content marketing levert aan een papierloze maatschappij. Dat is mooi meegenomen, maar ik doel vooral op de lange levensduur van de content die verspreid wordt. Zakelijke blogs , e-books

Onderzoekers tonen zakelijke bloggers de weg naar de meest kansrijke blogstrategie

Iedereen die weleens een boek over content marketing heeft opengeslagen weet, dat vooral zakelijke dienstverleners met bloggen klanten kunnen binnenhalen. Waarom bij uitstek zakelijke dienstverleners? Omdat hun waardeproposities meestal complexer zijn

Hoe maak ik mijn zakelijk blog perfect leesbaar

Bezoekers op je website krijgen is één ding, ze ook nog aan het lezen te krijgen, is echter weer een heel ander ding. Dan doen maar weinig bezoekers zomaar. Het overgrote deel scant alleen je website even vlug. In die paar seconden scantijd beslissen

Hoe bouw je met je zakelijke blog vertrouwen op?

Zakendoen zonder een vertrouwensbasis is prima mogelijk zolang het maar eenvoudig blijft. Wij leven in een rechtstaat die een grote mate van bescherming biedt tegen kwaadwillende mensen. Worden de zakelijke verhoudingen complexer, dan ontstaat er al

Klantconversie in de zakelijke dienstverlening: is er licht aan het eind van de funnel?

Je hebt er alles aan gedaan om jouw waardepropositie onder de aandacht te brengen van je doelgroep. Daarbij heb je alle voor jou zinnige klantwervingsmethoden toegepast. Bovendien heb je ervoor gezorgd dat je online vindbaarheid geoptimaliseerd is en

Goedkoopste klantwervingsmethoden voor zakelijke dienstverleners

Voor zakelijke dienstverleners met een bescheiden marketingbudget is het een uitdaging om de pijplijn met klanten te vullen en gevuld te houden. Ik heb het hier dan over dienstverleners die als éénpitter werkzaam zijn of in kantoren waar tot 25 mensen

Hoe trek ik als startende zakelijke dienstverlener de juiste klanten aan?

Je hebt besloten voor jezelf te werken als onafhankelijke freelancer in de zakelijke dienstverlening. Voor jou geen loondienst, je gaat zelf bepalen voor wie je werkt, waar je dat doet, hoe lang en voor welke beloning. De vraag is echter of jij als beginnend

Hoe roep ik mijn bloglezers effectief op tot actie?

Bij zakelijk bloggen proberen wij zoveel mogelijk lezers te boeien en aan te zetten tot een of andere vorm van interactie. Of je nu een korte of langetermijnstrategie voor ogen hebt, uiteindelijk wil je met je blogs je zakelijke resultaten positief beïnvloeden

Zakelijke blogs veelzijdig inzetbaar en multifunctioneel

Over zakelijke blogs raak ik maar niet uitgepraat. Hoe langer ik ermee bezig ben, des te enthousiaster word ik. De multi-functionaliteit en veelzijdigheid blijven mij boeien. Velen met mij hebben dit natuurlijk ook al lang ervaren en voor hen daar is

Succesvolle niche marketing strategie voor zakelijke dienstverleners

Online tegenhangers van traditionele marketingtechnieken De concurrentie onder zakelijke dienstverleners is hevig. De tijd dat een advocaat kon volstaan met een koperen naamplaat bij de deur en een vermelding op de website van de Nederlandse Orde van

Zeker bij zakelijk bloggen geldt kwaliteit boven kwantiteit

Met meer dan gemiddelde interesse volg ik mijn medebloggers. Ik kijk hoe zij het doen, waar ik wat kan leren en hoe ik fouten kan vermijden. Wat mij onder meer opvalt is dat sommigen enorm ijverig zijn en een heel veel content produceren. Dat kan weleens

Maak van je blog een goed gesprek

Hoe je van een blog een goed gesprek maakt. Door je allereerst af te vragen wie nu precies de doelgroep is waar je voor schrijft. Over het algemeen geldt dat je verbondenheid moet creëren. Daarbij maakt het nogal wat uit met wie je het gesprek wilt gaan

Waarom je oude blogs af en toe moet opfrissen

Blader eens door de zakelijke blogs die je de afgelopen jaren schreef. De kans is groot, dat je ontdekt dat niet alles wat je schreef nu nog waar of relevant is. Dat kan ook niet, het is immers alweer enige tijd geleden dat je de blog publiceerde. Veel

Hoe schrijf ik mijn zakelijk blog: stap voor stap

Er zijn bloggers die hun blogs zo uit hun mouw schudden. Kennelijk verkeren die in een constante staat van creativiteit en zijn ook nog in staat oog te houden voor de zoekmachinevriendelijkheid en commercialiteit van die blogs. Ik behoor niet tot die

Waarom is onderling aan elkaar linken van blogs zo nuttig?

Onderling aan elkaar linken van blogs is nuttig omdat daarmee de gebruikersvriendelijkheid van de website toeneemt, de zoekmachines je daarvoor belonen en er meer wordt gelezen. Het kost natuurlijk wat tijd om de links aan te brengen, zeker wanneer je

Last van een schrijversblok? Onze tips en blogideeën om eruit te komen

Je weet dat het belangrijk is om zakelijk te bloggen over originele onderwerpen die relevant zijn voor de lezer. Ook weet je dat continuïteit belangrijk is voor het slagen van een zakelijke blog. Je hebt al een paar mooie blogs weten te produceren. Maar

Zakelijk bloggen is zinloos, ik bereik mijn doelgroep er toch niet mee.

Een veel gehoord excuus om geen zakelijke blog te beginnen is het argument dat de doelgroep er niet mee zou worden bereikt. Maar, waarom niet? Wij geloven er stellig in, dat je (nagenoeg) iedere doelgroep met een zakelijke blog kunt bereiken. Mits je

Hoe stem je de titel en inhoud van je zakelijke blog af op het zoekgedrag van je doelgroep?

Klantwerving met behulp van content marketing wordt steeds belangrijker. Dat heeft niet alleen te maken met de relatief lage kosten, maar ook met het veranderde koopgedrag. Daar waar de koper destijds niet erg vond om rechtstreeks benaderd te worden

Duplicate content: kan ik mijn blogs ongestraft op meerdere websites plaatsen?

Om maar meteen antwoord te geven op je vraag: dat ligt aan de intentie van je zakelijke blog. Duplicate content wordt namelijk pas schadelijk wanneer je dit bewust en kwaadwillend doet. Dat betekent overigens niet automatisch dat duplicate content ook

B2B content marketing strategie voor zakelijke dienstverleners

Hoe ziet een succesvolle content marketing strategie eruit? Bij content marketing staat het bieden van relevante informatie aan de doelgroep centraal. Het is een sympathieke manier om met je (potentiële) klanten in contact te komen. Om dat effectief

Wat is jouw insteek bij het zakelijk bloggen?

De bovenstaande vraag helpt om blogideeën op te doen en extra inspiratie te krijgen om goede blogs te schrijven. Het interessante is namelijk, dat er natuurlijk meerdere invalshoeken kunnen zijn bij het zakelijk te bloggen. Het is een gegeven dat emoties

Hoe een persoonlijk blog kan bijdragen aan je professionele carrière

Bedrijven die content marketing gebruiken als belangrijk onderdeel van hun marketing strategie zijn tegenwoordig gemeengoed. Een steeds groter deel van hun budget gaat naar het produceren van blogs, video's, e-books en podcasts. Daarmee bouwen zij geduldig

7 tips om blogideeën te krijgen

Wie eenmaal met zakelijk bloggen is begonnen moet het volhouden. In het begin heb je genoeg goede onderwerpen om over te schrijven, maar er komt een moment dat je extra inspiratie nodig hebt. Deze 7 tips helpen je daarbij. Dus pak deze blogideeën erbij

Content marketing strategie voor zakelijke bloggers

Zakelijke bloggers die uit zijn op tastbare en duurzame resultaten, kunnen niet zonder een goed doordachte content marketing strategie. Het is dé manier om stap voor stap het vertrouwen te winnen van je doelgroep en een voor beide partijen interessante

Bloggers opgelet: respecteer auteursrechten!

Vele uren arbeid heeft je blog of artikel gekost. Je hebt er lang over nagedacht, onderzoek gedaan, het opgeschreven, geredigeerd en gecontroleerd door in overleg met anderen te gaan. Jouw blog is eindelijk af en wordt geplaatst. Twee weken later kom

Relevante feiten en statistieken voor de zakelijke blogger

Regelmatig breken wij via deze weg een lans voor de zwoegende zakelijke blogger. Als geen ander weten wij dat een blog niet zomaar uit de lucht komt vallen. Een goed blog schrijven en een succesvolle blogstrategie uitvoeren vergt kennis, geduld en discipline

Wat maakt mij een succesvolle zakelijke blogger?

Iedere zakelijke blogger kent dat spannende gevoel van de allereerste keer dat je op ‘publiceren’ drukte en jouw eerste blog een feit was. Want, je gaf iets weg van jezelf en hoe zouden mensen op jou gaan reageren? Misschien is de eerste eigenschap van

6 redenen waarom bloggen de ranking van jouw website verhoogt

Is bloggen goed voor SEO? Het antwoord is ja! Relevante blogs op je website maken een enorm verschil in de manier waarop jouw website zich presenteert in de zoekmachines van Google. Content creatie (blogs, vlogs,video's,e-books) als essentieel onderdeel

Zakelijke dienstverlener kies! Zeker als je gaat bloggen.

Waarom zou ik mij als zakelijke dienstverlener dienen te specialiseren? Het is menselijk gedrag om te laten zien waar je allemaal verstand van hebt. Maar daar zit een keerzijde aan. Ben je bijvoorbeeld een adviseur in de zakelijke dienstverlening, dan

Hoe bereik ik mijn doelgroep met mijn blogs?

Schrijven zonder te worden gelezen, daar heb je niets aan. Daarom moet wat je schrijft relevant zijn voor de doelgroep. Hieronder lees je 5 praktische vragen die je vooraf kunt stellen om jouw doelgroep te interesseren. Wat wil ik aanbieden en bereiken?

Recht op vrije dagen tijdens de feestdagen

Over het werken tijdens feestdagen is er altijd veel onduidelijkheid. Dit brengt veel misverstanden met zich mee. Ook over het salaris tijdens feestdagen is er vaak onduidelijkheid. Heeft een werknemer wel of geen recht op vrije dagen tijdens de feestdagen

Een autoriteitspositie opbouwen? Ga bloggen!

De autoriteitspiramide Bloggen als effectief wapen in de concurrentiestrijd Plotseling loop je tegen een uitdaging aan waar je zelf geen verstand van hebt. Wat doe je dan? Precies, je gaat op zoek naar iemand die er meer kaas van heeft gegeten, een autoriteit

Bloggen of netwerken voor klantwerving?

Wat doen ondernemers die net hun bedrijf zijn gestart of ondernemers die behoefte hebben aan nieuwe klanten? Zomaar even bellen of ergens binnenlopen wordt steeds minder gewaardeerd en je hebt onder andere rekening te houden met de AVG. Netwerken en

Deze blog over de ideale blogstructuur ga je zeker helemaal uitlezen!

Deze blog gaat namelijk over de vindbaarheid en leesbaarheid van blogs. Hoe je dat realiseert? Door een ideale blogstructuur toe te passen, beginnend met een pakkende, inspirerende en vooral herkenbare titel waarmee je de aandacht trekt. Ben ik erin

Juridische scan voor ondernemers!

2018 is alweer een tijdje onderweg, maar het is zeker nog niet te laat voor goede voornemens. Misschien ben je meer gaan sporten of gestopt met roken, maar wellicht verdient je bedrijf ook wel een frisse start van 2018. De eerste periode van het nieuwe

BV oprichten zonder adres in Nederland

Je hebt besloten om een BV op te richten , gefeliciteerd! Je bent klaar om je lang gekoesterde droom te gaan verwezenlijken en eindelijk te gaan ondernemen. Maar wat te doen als je (tijdelijk) niet in Nederland woont? Kan je wel een BV oprichten zonder

De voordelen van een persoonlijke holding

Wat is een persoonlijke holding? Vaak kiezen mensen er voor om een persoonlijke holding op te richten. Een persoonlijke holding is niets meer dan een vennootschap die aandelen houdt in een andere vennootschap. Jij als ondernemer houdt aandelen in de

UK businesses start companies in the Netherlands

In the wake of the Brexit referendum, entrepreneurs are taking steps to safeguard their businesses. Although Article 50 has not been invoked yet, many entrepreneurs are already planning how to secure the future of their business. Many United Kingdom

Het Europese bankbeslag: Het nieuwe wapen? Wie kan er warm voor lopen?

Het Europees bevel tot conservatoir beslag In het huidig economisch klimaat is het conservatoir beslag in Nederland een ultiem (incasso) middel tegen schuldenaren. Met het verlof tot (Europees) conservatoir beslag op bankrekening krijgt de schuldeiser

100% klanten scoren met je website

Je website is de krachtigste tool van je marketing toolbox. Het is volledig op maat te maken, flexibel en de basis voor al je marketing inspanningen in deze online wereld. Zonder website mis je ontelbare mensen die zoeken naar wat jouw bedrijf te bieden

Armoede, Arm in Nederland? Eigen schuld! Is er een oplossing?

Wat is armoede? Ik leef er niet in naar de normen van de overheid gezien mijn inkomen. Voor de puissant rijken ben ik wellicht een pauper. Het is relatief. Ik vind Wikipedia een gevaarlijke bron om te raadplegen maar als ik daar zoek op armoede krijg

Tuchtkamer, als u iets vindt, wees dan duidelijk!

Opmaken van proces-verbaal van constatering in het geding Het opmaken van een proces-verbaal van constatering kwam tijdens de schandalig late behandeling van het ontwerp tot wijziging van de gerechtsdeurwaarderswet aan de orde. Het wordt in de gerechtsdeurwaarderswet

Wanbetalers opsporen via social media

Social media worden steeds belangrijker in de huidige maatschappij. Het inzetten van sociale netwerken zoals Facebook en Twitter wordt al lang niet meer alleen gebruikt voor het onderhouden van contacten, maar leent zich inmiddels ook voor het opsporen

Waarom is een mailinglist zo belangrijk?

Het belang van een goede mailinglist wordt vaak onderschat. Hierdoor laten bedrijven veel geld liggen. Maar waarom is een mailinglist nou zo belangrijk? Een goede mailinglist is goud waard Met een goede mailinglist kun je op elk gewenst moment traffic

E-mailmarketing: Snel en slim nieuwsbrieven versturen

Je hebt een website die goed bezocht wordt. Met behulp van een presentje ‘vang’ je de bezoekers van je website en vul je je mailinglist. Mooi zo! Nu nog het systeem waarmee je mailings gaat versturen en een relatie met je (potentiële) klanten opbouwt

Franchising als groeistrategie voor uw bedrijf?

Uw bedrijf heeft zich hopelijk bewezen in een markt waar voldoende vraag is naar uw product of dienst. Uw bedrijf is winstgevend. En nu bent u er klaar voor om uit te breiden in andere regio’s of in uw salesorganisatie. Kortom: u heeft groeiambities!

Hoe vang je de bezoekers van je website?

Met een presentje en een gevulde mailinglist! Je hebt een website en een aantal accounts op social media die goed bezocht worden. Mooi zo! De volgende stap is het ‘vangen’ van je online bezoekers en het bouwen van een relatie. Daar heb je een presentje

Lead Generation: Hoe bezoekers langer dan 3 sec. op je website blijven

Je bent zelfstandige. Je hebt een website. En een paar accounts op social media. Met als doel om jezelf te presenteren en klanten te werven. Prima! Maar hoe zorg je er nou voor dat jouw online bezoekers daadwerkelijk klanten worden? Door een relatie

Lead Generation: Deze Nieuwe Methode Zet Het Op Zijn Kop

Wat niet werkt is een mooie website hebben en er vanuit gaan dat mensen vanzelf klant wor den. Denk je echt dat iemand die 10 seconden geleden nog nooit van je gehoord heeft je meteen een opdracht geeft? Waarom zou iemand die voor het eerst op je website

Een flinke mailinglijst vormt nog géén garantie op verkoopsucces

Er wordt vaak gezegd: “het geld zit in de mailinglijst”. De lijst is jouw relatiebestand met e-mailadressen. Het is een leugen een mailinglist is geen garantie op verkoopsucces Helaas, dit is een leugen… Een mailinglijst met veel relaties is géén garantie

Twittermarketing versus e-mailmarketing

Hoewel e-mailmarketing succesvol is en de budgetten die ervoor beschikbaar gesteld worden nog steeds stijgen, is er de laatste tijd een aantrekkelijk alternatief in opmars. Twittermarketing begint steeds meer terrein te winnen, vooral vanwege het feit

Marketing advies bij B2B

Passend marketing advies Iedereen die een product of dienst heeft voor de zakelijke markt is driftig op zoek naar de "ideale" klant. Met ideaal wordt onder meer bedoeld dat de klant niet al teveel uitleg behoeft, het kooptraject niet al te lang is, er

Internetmarketing begint en eindigt met sociale media

In ons vorige blog: Zoekmachineoptimalisatie als steunpilaar van marketingbeleid is gewezen op het grote belang van zoekmachineoptimalisatie (SEO) voor met name de vindbaarheid van de website en in het bijzonder voor de juiste synchronisatie met de sociale

Zoekmachineoptimalisatie als steunpilaar van marketingbeleid

Bedrijven die actief zijn of zouden willen zijn op het internet kunnen niet zonder een doordachte strategie die hun website optimaliseert voor de zoekmachines. Zoekmachineoptimalisatie is te belangrijk om geen vast onderdeel uit te maken van het marketingbeleid

De rol van de website bij B2B marketing wordt steeds belangrijker

In vergelijking tot B2C marketing kent B2B marketing zo zijn eigen uitdagingen. Veelal zijn zakelijke producten of diensten redelijk complex en is het dus niet eenvoudig de waardepropositie kort en bondig te "verpakken". Dat geldt ook voor de keuze van

Hoe wordt u een Meesterlijk Merk? 8 Personal Branding-tips

Veel mensen denken dat personal branding alleen handig is voor beroemdheden. Maar iedereen kan baat hebben bij het benadrukken van zijn sterke punten, het etaleren van zijn unieke waarde en het achterlaten van een eerste indruk die beklijft en die zorgt

Personal Branding; hoe zichtbaar bent u?

Werken aan je personal brand kan helpen om zichtbaar te zijn, ook intern. Als je jezelf als merk weet neer te zetten, weet wat je talenten zijn en welke zaken jij graag wilt doen, en je maakt dat onderdeel van je strategie, dan gaat dat ervoor zorgen

3 tips voor een professioneel Linkedin-profiel

Linkedin. U bent ongetwijfeld een van de miljoenen mensen die een profiel hebben op dit zakelijke online netwerk. Maar is uw Linkedin-profiel nog wel up-to-date? Is het volledig ingevuld? Zodanig dat uw potentiële cliënten weten waarvoor zij u kunnen

Flexibele arbeid inhuren; helemaal van deze tijd!

Aangezien inmiddels 300 advocaten en juristen het e-book "Online in contact met (nieuwe) cliënten" hebben gedownload, durf ik nu wel de conclusie te trekken dat er behoefte is aan informatie over dit onderwerp. Dat kan ook bijna niet anders: ook advocatenkantoren

Social media marketing voor advocatenkantoren

Social media – een verzameling online tools die ervoor zorgen dat mensen met elkaar in contact komen en blijven – bevatten een aantal van de meest populaire websites ter wereld, zoals Facebook, Twitter en Linkedin. Internetgebruikers brengen uren door

Bedrijfsfilm laten maken voor dubbele lead generation

Een bedrijfsfilm laten maken zorgt voor dubbele lead generation. Eerst via zoekmachine nummer ‘twee’ van Nederland: Youtube. De tweede keer via zoekmachine nummer “een” Google. Een derde lead generator zijn de sociale media, zegt Gerben Zevenbergen van

Journalistieke corporate video kost geen klanten

Niet elk bedrijf heeft de vaardigheden in huis om content te maken en dat kost klanten. De oplossing is een interview te geven en daar een corporate video van te maken, zegt Gerben Zevenbergen van Video Marketing Wizard in deze Google Hangouts met Ronald

Bedrijfsfilm laten maken die wél klanten scoort

Natuurlijk kan je een bedrijfsfilm laten maken die wél potentiële klanten scoort. Ontdek het in 2 minuten in deze Google hangouts met Gerben Zevenbergen van Video Marketing Wizard en Ronald Kloots van Content Marketing Wizard. Ontdek: dat in een mooi

Uw advocatenkantoor: starten, uitbouwen en fuseren

De huidige economische ontwikkelingen en de effecten die deze hebben op de juridische sector, leiden ertoe dat steeds meer advocaten solo verder gaan of een nichekantoor starten. Ervaren advocaten van grote en kleinere kantoren én jonge, net beginnende

Is uw website (nog) wel van deze tijd?

Vorig jaar scande het bedrijf Go2People Websites 60 websites van (grote) advocaten-kantoren en kwam daarbij tot een aantal behoorlijk schokkende conclusies. 'De websites van advocatenkantoren hebben een gedateerd design, zijn niet functioneel ingericht

Bouw direct een content marketing machine!

Direct een content marketing machine bouwen. De nieuwe digitale content marketing verslaat de traditionele ‘oude school’ marketing op alle fronten. In deze Infographic van SEOrchers spreken de cijfers boekdelen: Kosten om 1.000 bezoekers digitaal te

Help, ik start een nichekantoor!

Een eigen nichekantoor Het is een trend in advocatenland: veel (jonge) advocaten starten hun eigen nichekantoor. Welke reden er ook is om dat te doen, een succesvolle onderneming begint met een goede voorbereiding. Vooral op het gebied van ondernemerschap

De regel van 7 brengt nieuwe klanten!

Je maakt content, een tijdrovende bezigheid. Intussen merk je dat er maar weinig reacties van potentiële kopers komt. Nu vraag jij je af of de gedane inspanning omtrent het creëren van content wel zin heeft. Jaren geleden ontdekte ik één van de oudste

De blinde vlek: 3 stappen om fraude eerder te ontdekken

Uit diverse onderzoeken blijkt dat de overgrote meerderheid van de fraudegevallen aan het licht komt door een tip. In 40% van de fraudezaken blijkt de detectie van fraude plaats te vinden via een signaal van bijvoorbeeld een medewerker, leverancier of

Vergeet de marketing van vroeger, start met een strategisch marketingplan !

Vergeet de marketing van vroeger, start met een strategisch marketingplan! Net zoals veel MKBers, worstelen ook juristen met de nieuwe mogelijkheden om hun diensten te verkopen. Het kost veel tijd en geld om netwerken, sociale media, website en blog

3 redenen om Share Buttons op je zakelijk blog te plaatsen

Steeds meer marketeers komen er achter dat een zakelijk blog succesvol kan zijn. Een zakelijk blog zorgt er namelijk voor dat je online beter gevonden wordt door jouw doelgroep. Daardoor neemt het verkeer naar je website toe en kun je kwalitatief hoogwaardige

3 dingen die u moet weten over de bezoekers van uw website

Er is één ding dat u gevoeglijk kunt aannemen als het gaat over de bezoekers van uw website: ze zijn op zoek naar specifieke informatie. Er zijn maar weinig mensen die voor de lol de website van een advocaat bezoeken. Dat gezegd hebbende, loont het om

Meer cliënten door een heldere en krachtige propositie

Onlangs had ik een gesprek met een jurist die net voor zichzelf was begonnen. Hij vond het de hoogste tijd om met zijn marketing aan de slag te gaan, hij moest tenslotte klanten vinden. En die vind je door marketing en sales. Naarmate het gesprek vorderde

Fraudepreventie bij bedrijfsoverdracht: Drie gouden tips

Met de nodige regelmaat zie ik onderzoeken en rechtszaken voorbij komen die samenhangen met de overdracht van bedrijven. Tijdens de wittebroodsweken van de overname is alles koek een ei, maar zodra de dagelijkse werkelijkheid het weer overneemt, gaat

10 redenen waarom juristen niet aan marketing doen

Er zijn maar weinig juristen die hun marketing tip top in orde hebben. Daar zijn verschillende redenen voor. In dit artikel beschrijf ik de 10 belangrijkste. 1. Juristen zijn getrainde sceptici Marketing vraagt om vertrouwen en geduld. Twee eigenschappen

Juristen en hun marketing: 10 missers (en adviezen)

Juristen die vertrouwen op de oude, bekende marketingmethodes komen er langzamerhand achter dat deze methodes niet langer werken. Zij zouden meer resultaat kunnen halen uit hun marketinginspanningen door de volgende fouten te vermijden en de actuele

7 tips voor het stressloos verzenden van je nieuwsbrief

Draag jij de zware last van content ook met je mee? Heb je er te veel van? Of juist te weinig? Heb je het gevoel dat de maanden steeds korter worden en zitten de deadlines steeds dichter op elkaar? Als het verzenden van je nieuwsbrief een enorme opgave

Laat zien dat je anders bent en verkoop meer

In de jaren twintig van de vorige eeuw lukte het de Amerikaanse bierbrouwer Schlitz om van de vijfde plaats op te klimmen naar marktleider. Alleen omdat een slimme copywriter hun waterzuiveringsproces in een advertentie beschreef. Het deed er niet toe

Content marketing in B2B, de hype voorbij?

Ik vond op de site van Brandwatch een interessant artikel over een onderzoek naar het succes van content marketing in B2B. B2Bmarketing.net , een marketingplatform uit Engeland, heeft onderzoek gedaan naar content marketing in B2B. In onderstaande infographic

Entrepreneurs toss and turn with indecisiveness

The defining factor in the complex decision-making process of entrepreneurs is still human emotion – not the technological or analytical methods. How can indecisiveness be avoided? How can it be that entrepreneurs, who are considered by nature to be

Why isn’t there more cooperation between companies?

Particularly now that economic forecasts are gloomy and long term trends like globalization and population ageing account for new challenges, the entrepreneur cannot let a single chance go by to optimize operational efficiency. In this respect, a solid

Competition forces consultants into micromarketing to find new business

The emergence of digital media has made it possible to continually improve our perception into consumer behaviors and patterns. In the 90’s, this paved the way for the arrival of the newest member of the marketing family: micromarketing . This latest

Hoe beïnvloedt het Google auteurschap de vindbaarheid van mijn content?

Voor iedereen die content marketingstrategieën toepast en dus regelmatig content op het internet plaatst, zal het hebben van een Google rang [ranking] en het Google auteurschap steeds belangrijker worden. Het auteurschap betekent namelijk dat de verstrekte

Does a business blog really make a difference?

The fact that most companies’ customers today are actively online, makes having a balanced internet strategy essential. It’s clear from the below graph that companies agree with this statement. All of them have plans to significantly increase spending

Gerichte content marketing boost bezoekers en conversie

2013 het jaar van de content marketing Volgens een recente enquête onder 700 digitale professionals staat content marketing bij hen bovenaan hun prioriteitenlijst. Dat betekent dat zij nu zeer duidelijk de voorkeur geven aan het creëren, optimaliseren

Bloggen is de sleutel naar online zichtbaarheid

Veel SEO-experts raden nog steeds aan om je website vol te stoppen met een grote variëteit aan keywords om gevonden te worden via Google. Zij houden echter geen rekening met de huidige manier van zoeken binnen Google. Nieuw zoekgedrag door Google Instant

Advocatuur onder vuur

Veranderende marktomstandigheden dwingt de advocatuur tot een grondige heroriëntering met betrekking tot hun zakelijke aanpak, waarbij in veel gevallen wellicht ook een ingrijpende herstructurering niet vermeden kan worden. Zij in de advocatuur, die

Personal Branding: meer binnenkant, dan buitenkant

‘Personal branding roept bij mij vooral de associatie op van een cosmetisch bruine kop met veel te witte tanden’, aldus een lollige deelnemer in mijn workshop. Hij heeft een punt: veel artikelen over personal branding die je zoal tegenkomt op het internet

Hoe effectief zijn de sociale media?

Uit de stormachtige opkomst van de sociale media zoals Facebook, Twitter , Google + , LinkedIn en nog vele anderen, zou men kunnen afleiden dat die komst kennelijk als een zegen wordt ervaren. In schril contrast hiermee staan geluiden vanuit voornamelijk

Content marketing voor openheid en conversie

De enorme overvloed aan informatie creëert paradoxaal genoeg juist schaarste, doordat mensen zich er steeds effectiever tegen afschermen. Uit pure zelfbescherming trekken zij een schild op tegen het niet aflatende data-bombardement. "Oude" versus "nieuwe"

Dienstverleners moeten samenwerken. Maar hoe doe je dat ?

De huidige economische teruggang werkt wellicht verdoezelend. Maar de meeste experts zijn van mening dat externe dienstverlening een steeds groter onderdeel zal vormen van de waardecreatie in ondernemingen. Enerzijds werken de nieuwe technische mogelijkheden

Externe adviseurs aller kunne, verenigt u

Maakt u zich als zelfstandige professional zorgen over de veranderende markt en uw toekomst? Sinds de crisis van 2008 ondervinden de 150.000 tot 200.000 zelfstandige adviseurs die Nederland rijk is, in toenemende mate problemen bij het vinden van nieuwe

Koersvaste ondernemers varen wel bij een simpel te herhalen verdienmodel

De ondernemingen die het best presteren, hebben dat te danken aan een eenvoudig en makkelijk te herhalen verdienmodel. Althans, dat is ten minste de conclusie die de schrijvers van het boek "Repeatability, Build Enduring Businesses for a World of Constant

Ook websites kunnen roesten

Een website is een multi-functioneel uithangbord van het bedrijf en al bevindt het zich in de virtuele wereld, het kan wel degelijk gaan roesten! Ook al ziet roest in de digitale wereld er natuurlijk wat anders uit dan op de afbeelding hiernaast, de

De verkopende bedrijfseigenaar komt nog weleens in een doolhof terecht

In veel gevallen zou de verkoop van het bedrijf de kroon op het werk van de ondernemer behoren te zijn. De markt spreekt in zo'n geval dan zijn waardering uit voor al zijn inspanningen en creativiteit door een passende prijs toe te kennen aan het bedrijf

Voorzorgsmaatregelen bij economisch zwaar weer

Steeds meer bedrijven zijn zich aan het voorbereiden op het eventueel uit de hand lopen van de huidige eurocrisis. Zelfs al is de kans nog zo klein, bedrijven hebben geen keus en moeten met alles rekening zien te houden. Tussen moeten en kunnen zit echter

Franchise formules bepalen steeds meer het straatbeeld

Ruim 40% van de omzet in de detailhandel wordt behaald via franchise formules en er zijn 258.000 personen in werkzaam. Laag risico Steeds meer zelfstandige ondernemers kiezen voor de relatieve veiligheid, dat een groot samenwerkingsverband kan bieden

De fijne kneepjes van emailmarketing

Met merkbare terughoudendheid betrad ondernemer O. Thomas het kantoor voor het gebruikelijke kennismakingsgesprek. Hij was gekomen op aanraden van een bevriende relatie vertelde hij. Zelf betwijfelde hij echter of het probleem van de inzakkende omzet

De startende ondernemer kan beginnersgeluk afdwingen

Er wordt vaak gezegd dat de startende ondernemer zonder geluk het gewoon niet gaat redden. Zonder een onzichtbare hand die hem veilig langs de vele obstakels leidt zouden zijn initiatieven gedoemd zijn. Misschien is er een manier om naar de hand van

Besluiteloosheid houdt ondernemers 's nachts wakker

Voor ondernemers blijft menselijke emotie de doorslaggevende factor in het complexe besluitvormingsproces - niet de technologie of analysemethoden. Hoe kan besluiteloosheid voorkomen worden? Hoe kan het zijn dat ondernemers, die geacht worden van nature

Kan een zakelijk blog het verschil maken?

Het feit dat tegenwoordig de meeste klanten van een bedrijf online bereikbaar zijn, maakt een uitgebalanceerde internetstrategie onontbeerlijk. Uit het hiernaast staande overzicht blijkt overduidelijk dat bedrijven het met deze stelling eens zijn. Allen

Wat zijn de trends in de zakelijke adviesmarkt?

De crisis van 2008 en 2009 heeft de hele zakelijke adviesmarkt een flinke optater verkocht. Volgens het Engelse onderzoeksbureau Kennedy Consulting Research&Advisory was er in 2009 voor het eerst in een behoorlijk lange tijd sprake van een stevige krimp

Waarom is er niet meer samenwerking tussen bedrijven?

Juist nu de economische vooruitzichten aan het versomberen zijn en ook langetermijntrends als globalisering en vergrijzing van de bevolking voor nieuwe uitdagingen zorgen, mag de ondernemer geen kans voorbij laten gaan om de bedrijfsvoering te optimaliseren

Het mentale aspect van het ondernemerschap is sterk onderbelicht.

Er wordt ontzettend veel geschreven over het opstarten van ondernemingen , ondernemingsplannen , marketing , over hoe teamwork moet worden bevorderd, etc., maar over het misschien wel moeilijkste aspect van het ondernemerschap, het mentale, is niet veel

Hoe effectief zijn externe adviseurs?

Er is veel twijfel onder ondernemers over de effectiviteit van externe adviseurs. De vraag over de doelmatigheid betreft vooral de adviseurs, die zich bezighouden met strategische begeleiding van ondernemingen op het gebied van overnames, samenwerking

Hoeveel kost stress uw bedrijf?

De ziektekosten die terug te voeren zijn op stressaandoeningen zijn de laatste jaren enorm toegenomen. In een aantal beroepen is wel 60% van het ziekteverzuim te wijten aan dit fenomeen! Naast deze direct aanwijsbare kosten, zijn er ook nog de versluierde

Recessie-proof ondernemen!

In de titel van dit artikel bevindt zich een woord waar bijna een taboe op rust. Recessie! Bij veel lezers zal dat ongetwijfeld onmiddellijk een negatieve reactie oproepen. "Van een recessie is nog nooit iemand beter geworden en alleen al het praten

Voordelen van het uitwisselen van websitelinks tussen bedrijven

Collega-bedrijven die meer willen weten over de voordelen van het uitwisselen van website links tussen bedrijven en wellicht geïnteresseerd zijn om ook zelf hieraan mee te doen, worden uitgenodigd om deze pagina te bezoeken

Strategische samenwerking zéker de moeite waard

In het vorige artikel Overnames en fusies de moeite waard? werd nog getwijfeld of het merendeel van de fusies en overnames een nuchtere kosten-batenanalyse wel konden doorstaan. Vaak vormden de hoge aanschafprijs en/of moeizame integratie een te groot

Overnames en fusies van bedrijven de moeite waard?

Redenen voor overnames en fusies Bedrijven op zoek naar een groter marktaandeel, nieuwe technologieën of zelfs uniek menselijk kapitaal kunnen ervoor kiezen andere bedrijven over te nemen of op voet van gelijkheid met hen samen te gaan. Onderzoekingen

Spaar tijd en geld met het 80/20 principe

Pareto Het 80/20 principe, ook wel genoemd het Paretoprincipe naar de gelijknamige econoom uit de 19e eeuw, gaat ervan uit dat 20% van de oorzaken in de regel 80% van de resultaten oplevert. Pareto struikelde toevallig over deze relatie tijdens een onderzoek

Sleutels tot succesvol ondernemerschap

Maximale alertheid De ondernemer die onder druk van de dagelijkse beslommeringen het overzicht verliest en niet in de gaten heeft dat de prestaties van het bedrijf langzamerhand aan het verslechteren zijn, kan plotseling geconfronteerd worden met een

15 redenen voor de noodzaak van een zakenplan

Praatjes vullen geen gaatjes! Een goed uitgewerkt zakenplan laat aan iedereen zien dat men serieus is. Eventuele partners, investeerders, werknemers en niet in de laatste plaats de ondernemer zelf beschouwen een tastbaar bewijs als een teken van toewijding

© Multiraedt 2024