Blog Archief

Wat maakt mij een succesvolle zakelijke blogger?

Iedere zakelijke blogger kent dat spannende gevoel van de allereerste keer dat je op ‘publiceren’ drukte en jouw eerste blog een feit was. Want, je gaf iets weg van jezelf en hoe zouden mensen op jou gaan reageren? Misschien is de eerste eigenschap van

6 redenen waarom bloggen de ranking van jouw website verhoogt

Is bloggen goed voor SEO? Het antwoord is ja! Relevante blogs op je website maken een enorm verschil in de manier waarop jouw website zich presenteert in de zoekmachines van Google. Content creatie (blogs, vlogs,video's,e-books) als essentieel onderdeel

Zakelijke dienstverlener kies! Zeker als je gaat bloggen.

Waarom zou ik mij als zakelijke dienstverlener dienen te specialiseren? Het is menselijk gedrag om te laten zien waar je allemaal verstand van hebt. Maar daar zit een keerzijde aan. Ben je bijvoorbeeld een adviseur in de zakelijke dienstverlening, dan

Hoe bereik ik mijn doelgroep met mijn blogs?

Schrijven zonder te worden gelezen, daar heb je niets aan. Daarom moet wat je schrijft relevant zijn voor de doelgroep. Hieronder lees je 5 praktische vragen die je vooraf kunt stellen om jouw doelgroep te interesseren. Wat wil ik aanbieden en bereiken?

Een autoriteitspositie opbouwen? Ga bloggen!

Bloggen als effectief wapen in de concurrentiestrijd De autoriteitspiramide Plotseling loop je tegen een uitdaging aan waar je zelf geen verstand van hebt. Wat doe je dan? Precies, je gaat op zoek naar iemand die er meer kaas van heeft gegeten, een autoriteit

Bloggen of netwerken voor klantwerving?

Wat doen ondernemers die net hun bedrijf zijn gestart of ondernemers die behoefte hebben aan nieuwe klanten? Zomaar even bellen of ergens binnenlopen wordt steeds minder gewaardeerd en je hebt onder andere rekening te houden met de AVG. Netwerken en

Deze blog over de ideale blogstructuur ga je zeker helemaal uitlezen!

Deze blog gaat namelijk over de vindbaarheid en leesbaarheid van blogs. Hoe je dat realiseert? Door een ideale blogstructuur toe te passen, beginnend met een pakkende, inspirerende en vooral herkenbare titel waarmee je de aandacht trekt. Ben ik erin

5 manieren om via bloggen jouw online vindbaarheid te vergroten

Waarom bloggen jouw online vindbaarheid vergroot? Omdat mensen nu eenmaal graag leren van ervaringen van andere mensen en geïnspireerd willen worden. Dat geldt zeker ook voor de markt van de zakelijke dienstverleners, waar alles draait om kennis en expertise

Bloggen als alternatief voor Google adwords

Op de lange termijn levert het inzetten van blogs duurzamere resultaten op. Het kost tijd om een strategisch blogplan te maken en op te zetten, maar je blijft van de investering veel langer de vruchten plukken! Doordat bloggen zo kostenefficiënt is

Een effectieve blogstrategie, waar moet ik aan denken?

Nieuwe doelgroepen bereiken op een vernieuwende manier? Dan zul je zichtbaar moeten zijn op alle kanalen en zijn blogs een prima manier om op de radar te komen. Toch worden er met blogs vaak wat beginnersfouten gemaakt. Dit is waar je aan kunt denken

Starten met zakelijk bloggen? Valkuilen en tips uit de praktijk

Je directie begrijpt dat je vandaag de dag als bedrijf een goed verhaal moet kunnen vertellen. De marketingmanager ziet de groei in Google-verkeer graag komen en zegt steun toe op alle vlakken. En je hebt een collega die handig is met de pen en jouw

Hoeveel verleiding zit er in jullie uitstraling?

Summary Stake holders zijn te beïnvloeden via planmatige communicatie. Een doordachte aanpak helpt hen om positief te denken over jullie of over jullie aanbod. Maar hoever ga je daarbij als opdrachtgever of bureau? Het doel (omzet? of aantal likes?)

De nieuwe privacywetgeving (AVG of GDPR) gaat in op 25 mei aanstaande. Bereid je voor!

De nieuwe Europese privacywet geldt voor álle organisaties die persoonsgegevens verwerken. Dus ook voor kleine mkb’ers en zzp’ers die gegevens verwerken. Zoals het bijhouden van afspraken van klanten, telefoonnummers van klanten of personeelsinformatie

DE 9 VOORDELEN VAN MARKETING AUTOMATION

Waarom zou je zou moeten investeren in het automatiseren van je marketingactiviteiten De 9 voordelen van marketing automation voor ondernemers is een artikel welke ik heb geschreven omdat veel ondernemers moeite hebben met de snelheid waarmee het internet

NLP Business: NLP in een zakelijk jasje

Sinds twee jaar ben ik gestart met de koppeling van Neuro Linguïstisch Programmeren en de zakelijke omgeving. En daar had ik een hele goede reden voor. Een aantal jaren geleden zocht ik namelijk een training of opleiding waarbij ik mezelf tot een goede

WAAROM ZIJN E-MAILADRESSEN ZOVEEL WAARD?

Het belang van een gevulde actuele relatie-database met e-mailadressen wordt vaak onderschat. Hierdoor laten bedrijven veel omzetkansen liggen. In dit artikel ontdek je, waarom het zo belangrijk is om je websitebezoekers om hun e-mailadres te vragen

HET VERKOOPPROCES: HOE KAN IK SUCCESVOL VERKOPEN

Een aantal jaren geleden ben ik gestart met verkopen. Ik wist er helemaal niks van. Ik had nog nooit eerder “verkocht”. Ja, privé gezien heb ik ooit wel eens op de rommelmarkt gestaan en heb lootjes voor de lokale vereniging verkocht, maar dat was het

Vragen ze weer om korting? Vijf verkooptips.

Je hebt je prospects heel duidelijk uitgelegd wat de waarde van je service/dienst is maar het lijkt net of ze het niet (willen) snappen. Als ze nou maar die waarde zouden onderkennen dan was de prijs niet zo belangrijk… Want nu vragen ze weer eens om

Hoe krijg jij 80% Meer Potentiële Klanten?

Traditionele marketing heeft zijn beste tijd gehad. Potentiële klanten oriënteren zich tegenwoordig online voordat ze overgaan tot aankoop. Hierdoor is het aankoopproces drastisch veranderd. 81% van de consumenten begint het koopproces met online research

25 tips voor betere resultaten met je Facebook berichten

Reageren je klanten niet op je Facebook berichten? Benieuwd naar hoe je dit snel en simpel op kunt lossen? Het maken van kleine veranderingen in wat en hoe u post kan veel uitmaken in de reacties. Eerst twee tips vooraf. 1. We hebben een gratis Engelse

Hoe organiseer je jouw LinkedIn connecties?

Koester je LinkedIn connecties Wist je dat LinkedIn een handig relatiemanagementsysteem is? Maar hoe organiseer je jouw LinkedIn connecties? Vind jij het moeilijk om te onthouden waar je jouw connecties van kent op LinkedIn? Wil je meer opdrachten halen

Gratis cursus The Power of Mindfulness

Your Mind Is More Powerful Than You Realize … Control Your Thoughts And Rid Your Life Of Stress, Anxiety, And Finally Have The Abundance And Happiness In Your Life That You Deserve! If there is one ability that you could learn that would make every single

Hoe kom ik aan goed betalende klanten? Gratis E-book

High Paying Client Secrets Free Download How would you like to start DOUBLING, TRIPLING, QUADRUPLING...Or Even 10X Your Income Starting This Month? First of all, why we go for high paying clients? Who are these people? They are not just your average

Wat zijn de 10 beste SEO platforms?

MarketingLand heeft een vergelijk gedaan tussen de 10 beste betaalde SEO platforms, gericht op zoekmachineoptimalisatie. Het rapport van 46 pagina is in het Engels in kun je via de volgende link downloaden https://drivegooglecom/file/d/0B5rxm0Zqt4RbVm1TeFZ4WTdGVVU/view?usp=sharing

Gratis Adwords training

Gratis Boek Google Adwords: AdWords Annihilation Download link staat onderaan deze pagina. Aangeboden door http://www.imnl.nl Discover How To Design Profitable AdWords Campaigns That Are Scalable! These Tips Will Open Up Your Business To The World Of

Hoe optimaliseer ik een pagina voor Google?

Een van de meest gestelde online marketing vragen is "Hoe maak ik een pagina Google vriendelijk?" Hierover heb ik een checklist en een infographic gevonden. Deze wil ik graag met jullie delen. Wil je alles weten van online marketing, neem dan even een

Blijf investeren in de kennis van je werknemers

Steeds meer ondernemers zien het belang in van het voortdurend investeren in de kennis van hun personeel. In eerste instantie direct toepasbare kennis. Maar het wordt ook interessant in kennis op het gebied van gezondheid van de werknemer bij te brengen

Jouw bedrijf gratis vermelden op Google Maps

Wat doe jij wanneer je informatie wilt inwinnen over een bepaald onderwerp? Waarschijnlijk ga je zoeken op internet, ook wel googlen genoemd. Ik vertel je waarschijnlijk niets nieuws, dat jouw bedrijf daarom uitstekend vindbaar en vertegenwoordigd moet

Free Publicity.. maak er gebruik van!

Free publicity is een strategie om de media in te zetten voor het behalen van bedrijfs- of organisatiedoelen Free Publicity is een vorm van marketing welke effectief is gebleken, omdat het geloofwaardiger overkomt als een ander iets positiefs over jou

IQ mensen daalt. Waarom en wat kunnen we er aan doen?

IQ ontwikkeling Zorgwekkende ontwikkeling met betrekking tot het dalende IQ van de mensen. Deze grafiek van de Universiteit van Hartford (USA) zegt genoeg. Maar wat is de oorzaak en wat kunnen we doen? Op deze vragen ga ik in, maar wel in zeer verkorte

Hoe krijg je 1 miljoen klanten zonder marketingbudget?

In dit artikel ga ik de strategie beschrijven voor een klant. Deze heeft een actiesite opgericht, zijnde http://www.gezondheidacties.nl De klant doet dit vanuit een idealistische inslag. Hij wil mensen met een kleine portemonnee helpen om gezonde producten

Essentiële tools voor een optimale online branding

Een ondernemer die er waarde aan hecht online aanwezig en zichtbaar te zijn zal alles aandoen om de met zorg opgebouwde reputatie te handhaven en zal zijn digitale voetafdruk regelmatig onder de loep te leggen en up-to-date houden. Online Branding hoeft

Essentiële tools voor een optimale online branding

Een ondernemer die er waarde aan hecht online aanwezig en zichtbaar te zijn zal alles aandoen om de met zorg opgebouwde reputatie te handhaven en zal zijn digitale voetafdruk regelmatig onder de loep te leggen en up-to-date houden. Online Branding hoeft

100% klanten scoren met je website

Je website is de krachtigste tool van je marketing toolbox. Het is volledig op maat te maken, flexibel en de basis voor al je marketing inspanningen in deze online wereld. Zonder website mis je ontelbare mensen die zoeken naar wat jouw bedrijf te bieden

Google introduceert Google Rankbrain

In april 2016 introduceert Google Rankbrain. Wat is het? En wat moeten we (blijven) doen om hoog te scoren? Google Rankbrain houdt in dat Google kunstmatige intelligentie inzet om haar algoritme te bepalen. Zo kijkt Google bijvoorbeeld niet alleen meer

Overzicht verschillende foto formaten voor social media

Welke foto formaten moet ik gebruiken op social media? De actieve gebruiker weet het wel. Een artikel zonder foto scoort niet. Hoe kom ik aan een foto en wat is het formaat? Dit zijn de twee meest gestelde vragen. 1. Hoe kom ik aan foto's, vrij van rechten

40 TIPS OM VAN JE BURN-OUT AF TE KOMEN

Manager? Harde werker? Deze tips zijn voor jou en eventueel voor je personeel. De cursus Burn-out is tijdelijk kosteloos verkrijgbaar. Zie het e-book wat ik gratis aanbied. Werkboek Burn-out Download hier Deze informatie is een onderdeel van de zeer

Koude Acquisitie werkt!

Koude Acquisitie werkt! Wat doet Maveza nu eigenlijk? Deze vraag wordt mij regelmatig gesteld en ik moet vaak even nadenken over het antwoord. En toch ook weer niet. Wat wij doen is heel helder: wij zorgen ervoor dat onze klanten in gesprek komen met

Koude Acquisitie werkt!

Koude Acquisitie werkt! Wat doet Maveza nu eigenlijk? Deze vraag wordt mij regelmatig gesteld en ik moet vaak even nadenken over het antwoord. En toch ook weer niet. Wat wij doen is heel helder: wij zorgen ervoor dat onze klanten in gesprek komen met

Tips voor betere telefoongesprekken met uw nieuwe klant

Uw aanwezigheid op Social Media is noodzakelijk om uw bedrijf en producten onder de aandacht te brengen. Uw website en LinkedIn profiel zijn een van de eerste contactmomenten met uw klanten en daarom van cruciaal belang om u maximaal te profileren. U

De rol van internet in de kopersreis van B2B-ondernemers (2)

Hoe start een kopersreis van een B2B-ondernemer? Bijvoorbeeld met een vraag, puur uit nieuwsgierigheid of vanwege een behoefte of een noodzaak. Kijk eens hoe jij dat doet. En belangrijker: kijk eens hoe je markt een aankoopreis maakt? Met de stap 1 en

Waarom is een mailinglist zo belangrijk?

Het belang van een goede mailinglist wordt vaak onderschat. Hierdoor laten bedrijven veel geld liggen. Maar waarom is een mailinglist nou zo belangrijk? Een goede mailinglist is goud waard Met een goede mailinglist kun je op elk gewenst moment traffic

Ken jij het verschil tussen Public Relations en Marketing?

Public Relations Public Relations (afgekort PR) heeft tot doel het bevorderen van de relatie tussen een organisatie c.q bedrijf en haar publieksgroepen of klanten, door een positief imago ofwel goodwill te creëren. Er wordt gebruikgemaakt van interne

E-mailmarketing: Snel en slim nieuwsbrieven versturen

Je hebt een website die goed bezocht wordt. Met behulp van een presentje ‘vang’ je de bezoekers van je website en vul je je mailinglist. Mooi zo! Nu nog het systeem waarmee je mailings gaat versturen en een relatie met je (potentiële) klanten opbouwt

32 tips om meer uit e-mailmarketing te halen.

Enige tijd geleden publiceerde ik een artikel over e-mailmarketing (digitale nieuwsbrieven, digitale aanbiedingen e.d.) op dit platform. Daar heb ik veel positieve reacties op gekregen en het verzoek om meer tips te geven. Bij deze dus een vervolg. Steeds

32 tips om meer uit e-mailmarketing te halen.

Enige tijd geleden publiceerde ik een artikel over e-mailmarketing (digitale nieuwsbrieven, digitale aanbiedingen e.d.) op dit platform. Daar heb ik veel positieve reacties op gekregen en het verzoek om meer tips te geven. Bij deze dus een vervolg. Steeds

Hoe vang je de bezoekers van je website?

Met een presentje en een gevulde mailinglist! Je hebt een website en een aantal accounts op social media die goed bezocht worden. Mooi zo! De volgende stap is het ‘vangen’ van je online bezoekers en het bouwen van een relatie. Daar heb je een presentje

De rol van internet in de kopersreis van B2B-ondernemers (1)

Hoe start een kopersreis van een B2B-ondernemer? Bijvoorbeeld met een vraag, puur uit nieuwsgierigheid of vanwege een behoefte of noodzaak. Kijk eens hoe jij dat doet. Ik vul het even voor je in: via emailalerts komt er dagelijks een stroom aan informatie

SEO - Search Engine Optimalization

SEO? Wat houdt Search Engine Optimalization in? Is jouw website SEO ofwel zoekmachine-optimaal ingesteld? Hoe zorg je ervoor dat jouw website beter zichtbaar wordt en vaker te zien is in de zoekresultaten van Google? SEO is een afkorting voor ‘search

Lead Generation: Hoe bezoekers langer dan 3 sec. op je website blijven

Je bent zelfstandige. Je hebt een website. En een paar accounts op social media. Met als doel om jezelf te presenteren en klanten te werven. Prima! Maar hoe zorg je er nou voor dat jouw online bezoekers daadwerkelijk klanten worden? Door een relatie

Hoe verloopt het aankoopproces van klanten?

Om tot een juist gesprek te komen is het belangrijk dat men het aankoopproces van de klant weet. Dit proces bestaat uit drie fasen: Latente pijn; Pijn toegeven; Zoeken naar een oplossing; U kunt ervan uit gaan, dat bijna alle prospects die u benaderd

Vindt u zakelijk contact maken ook lastig?

Contact maken is lastig, vooral als het een “koud ”contact is. Maar wat nog moeilijker is om dan ook nog iets te willen verkopen. De gemiddelde verkoper schiet bij koude acquisitiegesprekken over de telefoon een op de vijftig keer keer. De percentages

Lead Generation: Deze Nieuwe Methode Zet Het Op Zijn Kop

Wat niet werkt is een mooie website hebben en er vanuit gaan dat mensen vanzelf klant wor den. Denk je echt dat iemand die 10 seconden geleden nog nooit van je gehoord heeft je meteen een opdracht geeft? Waarom zou iemand die voor het eerst op je website

Social media marketing: verbeter je Facebook berichten (5 tips)

Houd jij je bezig met Social media marketing? Wil je meer uit je Facebook berichten halen? Met behulp van de juiste tactiek kun je betere resultaten met je Social media marketing behalen. In dit artikel geef ik je 5 tips voor Facebook berichten die scoren

Social media marketing: verbeter je Facebook berichten (5 tips)

Houd jij je bezig met Social media marketing? Wil je meer uit je Facebook berichten halen? Met behulp van de juiste tactiek kun je betere resultaten met je Social media marketing behalen. In dit artikel geef ik je 5 tips voor Facebook berichten die scoren

Waarom stop ik er als kleine zelfstandige niet mee?

Kleine zelfstandige onder druk Die vraag zullen veel kleine zelfstandigen zich wel eens stellen. Waarom begon je voor jezelf? Wilde je meer geld, of meer vrijheid, of wilde je meer plezier en invloed op de wereld om je heen? Voor veel zelfstandig professionals

Het belang van juiste adressering!

Het belang van juiste adressering! Een goed, actueel adressenbestand van al uw bestaande klanten is van groot belang om uw klanten gericht te kunnen benaderen. In het geval van een relatief klein bestand kunt u dit zelf doen, maar bij grote aantallen

Wat is content marketing?

Na mijn blog ‘Wat is inbound marketing?’ kan een blog ‘Wat is content marketing’? niet achterblijven. Het zijn de twee containerbegrippen die gaan over wat ik dagelijks doe: (digitaal) inhoud geven aan de proposities van B2B-ondernemingen. Over content

Wat is inbound marketing?

Inbound marketing is zeker geen nieuw begrip. Ik schreef er in 2010 al over. Zoeken en gevonden worden (de basis van inbound marketing) werd toen begrepen maar nog niet actief toegepast. Inmiddels zijn we 5 jaar verder en begrijpen we allemaal dat ‘de

In tien stappen naar een LinkedIn-profiel waarmee je opvalt!

LinkedIn is het grootste zakelijke sociale netwerk ter wereld met wereldwijd meer dan 300 miljoen gebruikers. Nederland telt zo’n 4,7 miljoen actieve gebruikers. Met deze aantallen is het best lastig om op te vallen met jouw LinkedIn-profiel. Maar met

Klantbehoeften doorgronden: interviewen voor gevorderden (2)

Op 14, 15 en 16 april (2015) bezocht ik de Masterclass Buyer Personas. Op initiatief van Stan & Stacy haalde Aldo Wink Tony Zambito over uit de USA. In een zinderend tempo doceerde Tony 12 enthousiaste en leergierige deelnemers en nam hij zijn visie

Twittermarketing voor grenzeloze klantenwerving

Twitter wordt door velen nog gezien als een leuk sociaal medium om informele persoonlijke contacten te onderhouden en niet zozeer als een zakelijk netwerk, dat de marketinginspanningen van organisaties ontzettend kan verlichten. Juist vanwege het informele

Zijn Facebook Ads de nieuwe Flyers?

Het kost een fractie van het bezorgen van flyers, bereikt 2 x zoveel mensen en dat zijn nog maar de eerste resultaten met het werken met facebook ads. Kleine bedrijven kochten veel advertenties in de gouden gids (wie heeft hem nog), flyers of folders

Klantbehoeften doorgronden: interviewen voor gevorderden (1)

Op 14, 15 en 16 april (2015) bezocht ik de Masterclass Buyer Personas. Op initiatief van Stan & Stacy haalde Aldo Wink Tony Zambito over uit de USA. In een zinderend tempo doceerde hij 12 enthousiaste en leergierige deelnemers en nam hij zijn visie

Een flinke mailinglijst vormt nog géén garantie op verkoopsucces

Er wordt vaak gezegd: “het geld zit in de mailinglijst”. De lijst is jouw relatiebestand met e-mailadressen. Het is een leugen een mailinglist is geen garantie op verkoopsucces Helaas, dit is een leugen… Een mailinglijst met veel relaties is géén garantie

Twittermarketing versus e-mailmarketing

Hoewel e-mailmarketing succesvol is en de budgetten die ervoor beschikbaar gesteld worden nog steeds stijgen, is er de laatste tijd een aantrekkelijk alternatief in opmars. Twittermarketing begint steeds meer terrein te winnen, vooral vanwege het feit

Public Relations (PR) is geen Marketing, maar wel net zo belangrijk!

De termen PR (Public Relations) en Marketing worden te pas en te onpas gebruikt en door elkaar gehaald. Tijd om de verschillen duidelijk te maken. Daarom eerst maar even de definities. Public Relations; “wat een bedrijf doet om te zorgen dat mensen op

Public Relations (PR) is geen Marketing, maar wel net zo belangrijk!

De termen PR (Public Relations) en Marketing worden te pas en te onpas gebruikt en door elkaar gehaald. Tijd om de verschillen duidelijk te maken. Daarom eerst maar even de definities. Public Relations; “wat een bedrijf doet om te zorgen dat mensen op

Marketing advies bij B2B

Passend marketing advies Iedereen die een product of dienst heeft voor de zakelijke markt is driftig op zoek naar de "ideale" klant. Met ideaal wordt onder meer bedoeld dat de klant niet al teveel uitleg behoeft, het kooptraject niet al te lang is, er

De belangrijkste uitvinding ooit

Het wiel? Nee joh. De klok dan? Ook niet. De transistor, penicilline, navigatie, vuur, de electromotor? Allemaal mis. De belangrijkste uitvinding vind ik tekst. Ik geef toe, het ligt minder voor de hand dan bijvoorbeeld antibiotica. Er zitten ongetwijfeld

Hoe werf ik actief klanten?

Hoe werf ik actief klanten? Meestal komen klanten niet zomaar aankloppen om een bestelling te plaatsen. Actief klanten werven is een proces van zoeken, vinden en werven. Onthoudt, wie zaait zal oogsten! Vaak gaat het echter mis bij het zaaien, zelfs

Hoe werf ik actief klanten?

Hoe werf ik actief klanten? Meestal komen klanten niet zomaar aankloppen om een bestelling te plaatsen. Actief klanten werven is een proces van zoeken, vinden en werven. Onthoudt, wie zaait zal oogsten! Vaak gaat het echter mis bij het zaaien, zelfs

Wat is het beste marketing budget?

Stel je hebt het beste idee of geweldig product maar geen idee om het aan de man te brengen, en dan heb je marketing nodig. In de marketing industrie stikt het van de ideeën en strategieën en het is daarom dat velen verstrikt raken in welke marketing

Internetmarketing begint en eindigt met sociale media

In ons vorige blog: Zoekmachineoptimalisatie als steunpilaar van marketingbeleid is gewezen op het grote belang van zoekmachineoptimalisatie (SEO) voor met name de vindbaarheid van de website en in het bijzonder voor de juiste synchronisatie met de sociale

In 7 stappen naar 7 contactmomenten met klanten

Natuurlijk is het geen exacte wetenschap, maar uit onderzoek blijkt dat er gemiddeld 7 contactmomenten nodig zijn voordat iemand besluit tot aanschaf van een product of dienst over te gaan. In de praktijk betekent dit dat je hem een keer belt, een keer

In 7 stappen naar 7 contactmomenten met klanten

Natuurlijk is het geen exacte wetenschap, maar uit onderzoek blijkt dat er gemiddeld 7 contactmomenten nodig zijn voordat iemand besluit tot aanschaf van een product of dienst over te gaan. In de praktijk betekent dit dat je hem een keer belt, een keer

Zoekmachineoptimalisatie als steunpilaar van marketingbeleid

Bedrijven die actief zijn of zouden willen zijn op het internet kunnen niet zonder een doordachte strategie die hun website optimaliseert voor de zoekmachines. Zoekmachineoptimalisatie is te belangrijk om geen vast onderdeel uit te maken van het marketingbeleid

De rol van de website bij B2B marketing wordt steeds belangrijker

In vergelijking tot B2C marketing kent B2B marketing zo zijn eigen uitdagingen. Veelal zijn zakelijke producten of diensten redelijk complex en is het dus niet eenvoudig de waardepropositie kort en bondig te "verpakken". Dat geldt ook voor de keuze van

Eerlijke marketing duurt nu echt ’t langst

Informatie achterhouden, lastige feiten wegstoppen in de kleine lettertjes, dingen mooier voordoen dan ze zijn: ze waren ooit onderdeel van een succesvolle marketingcampagne. Maar tegenwoordig werken deze tactieken niet meer. Eerlijk, en met name eerlijke

Twitter beloont twitteraars met tweets in Google

Heeft u de afgelopen maanden en jaren geïnvesteerd in een actief en relevant B2B Twitter account? Dan bent u met uw neus in de boter gevallen nu Google en Twitter opnieuw afgesproken hebben, dat tweets opgenomen worden door de zoekmachine van Google

Nut en noodzaak van Marketing & Sales

Ja, je leest het goed. Ik vind het nodig om uit te leggen waarom Marketing en Sales nodig zijn. Voor iedere business. En ik heb er een hele goede reden voor. Sinds 2008 snap ik dat kopers en inkopers (procurement) online op zoek gaan naar een gebruikte

WAAROM INBOUND MARKETING EN GOOGLE ADWORDS EEN PRIMA KOPPEL VORMEN!

Content marketing is gebaseerd op het aantrekken van bezoekers door het creëren van waardevolle content. Ouderwets adverteren werkt immers niet meer, zo roepen veel marketeers (waaronder ikzelf). Ik geloof oprecht dat de klassieke advertentiemarkt zijn

Vier marketingtrends voor de toeristische sector in 2015

Marketingtrends blijven zich maar ontwikkelen. Als bedrijf of als marketeer moet je deze trends nauw in de gaten houden en er tijdig op inspelen. In deze blog worden de belangrijkste marketingtrends voor de toeristische sector 2015 uiteengezet. De gast

Vier marketingtrends voor de toeristische sector in 2015

Marketingtrends blijven zich maar ontwikkelen. Als bedrijf of als marketeer moet je deze trends nauw in de gaten houden en er tijdig op inspelen. In deze blog worden de belangrijkste marketingtrends voor de toeristische sector 2015 uiteengezet. De gast

Stephen Covey’s lessen toegepast op SEO en contentmarketing

Misschien ken je het boek ‘ The 7 Habits of Highly Effective People’ al. Zoals de naam van het boek eigenlijk al zegt, gaat dit boek over de gewoontes van succesvolle personen. Lees nu verder om te leren hoe je de zeven principes uit het boek van Covey

Hoe wordt u een Meesterlijk Merk? 8 Personal Branding-tips

Veel mensen denken dat personal branding alleen handig is voor beroemdheden. Maar iedereen kan baat hebben bij het benadrukken van zijn sterke punten, het etaleren van zijn unieke waarde en het achterlaten van een eerste indruk die beklijft en die zorgt

"Adverteren met Google Adwords werkt niet!"

“Google Adwords werkt niet” is een uitspraak die ik regelmatig hoor van klanten. “ Werkt het niet of werkt het niet door jou?” vraag ik dan. Vaak blijkt dat men een waardecheque met een tegoed van € 75,- heeft ontvangen bij een of ander zakelijk magazine

"Adverteren met Google Adwords werkt niet!"

“Google Adwords werkt niet” is een uitspraak die ik regelmatig hoor van klanten. “ Werkt het niet of werkt het niet door jou?” vraag ik dan. Vaak blijkt dat men een waardecheque met een tegoed van € 75,- heeft ontvangen bij een of ander zakelijk magazine

Ben je een merk? Laat het zien!

De afgelopen weken viel mijn oog vaak op artikelen over branding en merkbeleving. Misschien wel omdat het een tussenkopje van 1 van mijn recente blogs was. Een kopje dat bleef hangen

Personal Branding; hoe zichtbaar bent u?

Werken aan je personal brand kan helpen om zichtbaar te zijn, ook intern. Als je jezelf als merk weet neer te zetten, weet wat je talenten zijn en welke zaken jij graag wilt doen, en je maakt dat onderdeel van je strategie, dan gaat dat ervoor zorgen

Als marketinginstrument is het hot; iedereen “doet” aan Social Media: 5 tips

Social media als marketinginstrument is hot en iedere onderneming en/ of organisatie “doet” wel aan social media. Immers, ook een onderneming en/ of organisatie wil goed bij de tijd te blijven. Vaak krijgt een stagiaire of iemand van de afdeling IT of

Een "Fool zonder Doel" bereikt zelfs niets met een Tool

Een online marketeer denkt in digitale zaken. SEA, SEO, Social Media, Google etc etc. Maar wat als ik je nu vertelde dat de crux van online marketing vaak helemaal niet hierin zit bij het MKB? Om dit een plek te geven moeten we een stap terug vanuit

Een "Fool zonder Doel" bereikt zelfs niets met een Tool

Een online marketeer denkt in digitale zaken. SEA, SEO, Social Media, Google etc etc. Maar wat als ik je nu vertelde dat de crux van online marketing vaak helemaal niet hierin zit bij het MKB? Om dit een plek te geven moeten we een stap terug vanuit

Social Media, emailmarketing, company website en CRM (3 tips)

Wat hebben Social Media, email-marketing, de company website en een CRM-systeem met elkaar te maken? In feite zijn het op zichzelf staande disciplines die voor ieder een ander doel hebben. Zo is Social Media te gebruiken voor de interne en externe communicatie

Voorbereiden van een Salescall met een klant of prospects op z'n Sandler's

Een strakke voorbereiding van een salescall : THE 2-MINUTE DRILL SANDLER RULES: Ik ben financieel onafhankelijk en heb de deal niet nodig Vertrek van de vragen van de prospect; teken geen “zeemeeuwen” in het beeld van de prospect Haast uzelf niet vanuit

CONTENTOLOGIE- het nieuwe jasje van contentmarketing!

Laat ik dit keer beginnen met ‘oud’ nieuws. Vorige week schreef Helga Voogd van Van Santen Netwerk op de site van MarketingTribune dat de reclamewereld zich in een crisis bevindt. Mensen geloven reclamemakers niet meer. Ze zijn al die loze beloften beu

Social Media….de gevaren van een stagiaire (5 tips)

Social Media laten we over aan onze stagiaire. Dit is een vaak gehoorde opmerking, immers de stagiaire heeft daar alle tijd voor. De reden is dat men dan ook voldoet aan het meedoen op de Social Media platformen. Een andere reden is de angst voor het

Veranderingen per 1-1-2015 inzake online privacy en advertenties: 5 tips

Per 1 januari 2015 gaat er het één en ander veranderen betreft online privacy en advertenties. Het gaat hier vooral om online advertenties die rekening houden met uw interesses, ook wel interest based advertising genoemd. Voorbeeld: U bekijkt vakanties

Iedereen "doet" aan Social Media (5 vragen)

Social media is hot en iedere onderneming en/ of organisatie “doet” wel aan social media. Immers, ook een onderneming en/ of organisatie wil goed bij de tijd te blijven. Vaak krijgt een stagiaire of iemand van de afdeling IT of communicatie de opdracht

Twitter Cards voor meer website bezoekers

Voor veel bedrijven blijft online marketing en met name het trekken van meer bezoekers naar de eigen website een voortdurende strijd. Dit ligt vaak niet aan de bedrijven maar aan het feit dat deze tak van marketing nogal wat technische kennis vereist

Twitter Cards voor meer website bezoekers

Voor veel bedrijven blijft online marketing en met name het trekken van meer bezoekers naar de eigen website een voortdurende strijd. Dit ligt vaak niet aan de bedrijven maar aan het feit dat deze tak van marketing nogal wat technische kennis vereist

Social Media, emailmarketing, website en CRM

Wat hebben Social Media, emailmarketing, een website en een CRM-systeem met elkaar te maken? In feite zijn het op zichzelf staande disciplines die voor ieder een ander doel hebben. Zo is Social Media te gebruiken voor de interne en externe communicatie

Social Media, Reputatie, Rendement en Risico (drie tips)

Steeds meer dringt het besef door dat Social Media een mooi, maar ook een gevaarlijk marketinginstrument kan zijn. Immers het plaatsen van een post (boodschap) op de platformen is een fluitje van een cent. Het gevaar zit hem in de reacties op de post

3 tips voor een professioneel Linkedin-profiel

Linkedin. U bent ongetwijfeld een van de miljoenen mensen die een profiel hebben op dit zakelijke online netwerk. Maar is uw Linkedin-profiel nog wel up-to-date? Is het volledig ingevuld? Zodanig dat uw potentiële cliënten weten waarvoor zij u kunnen

3 tips voor een professioneel Linkedin-profiel

Linkedin. U bent ongetwijfeld een van de miljoenen mensen die een profiel hebben op dit zakelijke online netwerk. Maar is uw Linkedin-profiel nog wel up-to-date? Is het volledig ingevuld? Zodanig dat uw potentiële cliënten weten waarvoor zij u kunnen

Websitebezoekers aantrekken via Twitter

Wil een website uitstijgen boven het niveau van een digitaal visitekaartje, dan is het websitebezoek de sleutel tot succes. En met succes bedoel ik de mate waarin een website in staat is klanten te werven. De voorwaarden waaraan een dergelijke website

Effectief LinkedIn in slechts 10 minuten per dag!

Kost LinkedIn elke dag (te) veel tijd? Deze handige infographic laat je zien hoe je in slechts 10 minuten per dag maximaal onder de aandacht komt van jouw connecties! Handelingen die slechts 1 minuut van jouw tijd kosten: Schrijf een update Waar werk

4 Tips Om Je B2B Marketing Plan Morgen Te Realiseren

Het maken van een strategisch marketing plan kost tijd, inspanning en creativiteit. Maar het lastigste deel van het uitvoeren van het marketing plan is je strategisch einddoel realiseren. In deze video vier tips over: Hoe belangrijk het is om je sociale

Strategisch Marketingplan Maakt Video Goedkoop

Het hebben van een strategisch marketingplan voorkomt dat het maken van een video duur is en veel tijd kost. Ontdek in deze video: Dat een interessante video niet langer dan 2 minuten mag zijn. De onderwerpen van de video in het marketing plan staan

Hoe Ik In Mijn Marketingplan Focus Op Online Video

Online Video wordt een steeds belangrijker onderdeel van je strategisch marketingplan. Dat heeft te maken met YouTube. YouTube is de tweede zoekmachine na Google. Is je bedrijf niet met online video aanwezig op YouTube en je concurrenten zijn dat wel

Artikelen schrijven: 5 tips voor inspiratie

Als inbound marketeer ben je veel bezig met schrijven. Van persberichten tot blogartikelen en van case studies tot webteksten. De ene keer rolt de tekst zo uit je mouw, terwijl je de andere keer een uur naar je beeldscherm staart zonder dat je iets op

Wat is de markt voor inbound marketing in Nederland? (2)

In mijn vorige blog over inbound marketing voor Multiraedt sloot ik af met “ Hoort u bij de 250.000 bedrijven die hun online business serieus neemt?”, en ik kan hiervoor alleen een prognose geven. Marketing is niet meer en niet minder dan alles wat een

7 manieren om creatief te blijven

Creativiteit: je kunt niet zonder, maar wanneer je het zoekt kun je het niet vinden. Juist wanneer je onder tijdsdruk met een creatief idee moet komen, lukt het je niet. In deze blog geven we In deze blog geven we 7 manieren om creatief te blijven. Raak

Klanten werven via Twitter: hoe werkt dat?

Wij zijn zelf enthousiaste Twitter gebruikers, maar in gesprekken met andere bedrijven wordt Twitter niet altijd even positief afgeschilderd. Twitter zou niet effectief zijn, vele gebruikers zijn "slapers" of erger nog, spammers, niemand leest de tweets

Marcel Molenaar: 5 quick-wins voor bedrijven op LinkedIn

LinkedIn groeit en floreert als nooit tevoren. We hebben inmiddels meer dan 300 miljoen leden, het product portfolio groeit en de content komt je van alle kanten tegemoet. Toch merk ik dat veel van onze leden nog zoekende zijn naar de waarde van LinkedIn

Hoe je kunt scoren met fotografie in contentmarketing!

Content marketing is een populaire term, maar we smullen er met z’n allen van. Steeds meer mensen worden zich bewust van het feit dat de marketing voor bedrijven uit meer bestaat dan slechts tekst en advertenties. ‘Scoren’ doe je niet alleen meer met

Flexibele arbeid inhuren; helemaal van deze tijd!

Aangezien inmiddels 300 advocaten en juristen het e-book "Online in contact met (nieuwe) cliënten" hebben gedownload, durf ik nu wel de conclusie te trekken dat er behoefte is aan informatie over dit onderwerp. Dat kan ook bijna niet anders: ook advocatenkantoren

Wat is de markt voor inbound marketing in Nederland? (1)

Een blog heeft weinig waarde en zin als het onderwerp ontbreekt. Leo Bolle geeft in zijn blog Hoe breng ik mijn zakelijk blog om zeep? tips om de lezer te ontmoedigen: “Schrijf vooral over onderwerpen waar je niets vanaf weet en neem zeker niet de moeite

Wat is de markt voor inbound marketing in Nederland? (1)

Een blog heeft weinig waarde en zin als het onderwerp ontbreekt. Leo Bolle geeft in zijn blog Hoe breng ik mijn zakelijk blog om zeep? tips om de lezer te ontmoedigen: “Schrijf vooral over onderwerpen waar je niets vanaf weet en neem zeker niet de moeite

Webwinkel of fysieke winkel

Neemt internet het winkelen over? In winkelcentra ziet men vaker winkels leeg staan, er wordt gezegd dat internet het winkelen overneemt. Er is ook een duidelijke toename in omzet op internet aankopen tot zelfs 10,5 miljard in 2013 en waarschijnlijk

De kracht van (electronic) Word of Mouth

Word Of Mouth (WOM), ofwel mond-tot-mondreclame, duidt op het bespreken van een product of dienst door niet-medewerkers van de betreffende organisatie. Het gaat hierbij om informele communicatie tussen verschillende personen, vaak bekenden van elkaar

De kracht van (electronic) Word of Mouth

Word Of Mouth (WOM), ofwel mond-tot-mondreclame, duidt op het bespreken van een product of dienst door niet-medewerkers van de betreffende organisatie. Het gaat hierbij om informele communicatie tussen verschillende personen, vaak bekenden van elkaar

In 10 stappen naar een succesvolle contentmarketingstrategie

Contentmarketing is hot. Dit komt omdat je hiermee beter en sneller je marketingdoelstellingen kunt bereiken. Maar hoe kom je nu tot een goede contentstrategie? Hoe kom je aan kwalitatief goede engaging content? En hoe breng je deze content op een relevante

Zeven tips om jezelf als machtig marketinginstrument in te zetten

De Marketing van het gunnen: Zeven tips om jezelf als machtig marketinginstrument in te zetten Mensen doen zaken met mensen. Het draait voor tachtig procent om gunnen en aandacht. ‘Jij lief voor mij, ik lief voor jou’, zeg ik vaak tegen mijn dochters

Zeven tips om jezelf als machtig marketinginstrument in te zetten

De Marketing van het gunnen: Zeven tips om jezelf als machtig marketinginstrument in te zetten Mensen doen zaken met mensen. Het draait voor tachtig procent om gunnen en aandacht. ‘Jij lief voor mij, ik lief voor jou’, zeg ik vaak tegen mijn dochters

Social media marketing voor advocatenkantoren

Social media – een verzameling online tools die ervoor zorgen dat mensen met elkaar in contact komen en blijven – bevatten een aantal van de meest populaire websites ter wereld, zoals Facebook, Twitter en Linkedin. Internetgebruikers brengen uren door

Blog tips en trucs

In deze post geef ik belangrijke blog tips en trucs voor het schrijven van hoogstaande blog posts die goed gevonden worden door zoekmachines en die door Google worden gezien als blogs van hoge kwaliteit. Het doel van gast bloggen Gast bloggen is één

Bedrijfsfilm laten maken voor dubbele lead generation

Een bedrijfsfilm laten maken zorgt voor dubbele lead generation. Eerst via zoekmachine nummer ‘twee’ van Nederland: Youtube. De tweede keer via zoekmachine nummer “een” Google. Een derde lead generator zijn de sociale media, zegt Gerben Zevenbergen van

Vijf veelgemaakte contentmarketing fouten: maak ze niet!

Bent u onlangs aan de slag gegaan met een nieuwe content strategie? Of gaat u binnenkort van start met een nieuwe content marketing beleid. Lees dan eerst dit artikel door en zorg ervoor dat u geen fouten maakt die anderen reeds gemaakt hebben. Een opsomming

Vijf veelgemaakte contentmarketing fouten: maak ze niet!

Bent u onlangs aan de slag gegaan met een nieuwe content strategie? Of gaat u binnenkort van start met een nieuwe content marketing beleid. Lees dan eerst dit artikel door en zorg ervoor dat u geen fouten maakt die anderen reeds gemaakt hebben. Een opsomming

Social Media | Z'n langste tijd gehad!

Ik weet het, ik weet het . . . . ontelbare blogs, artikelen, seminars, grafieken en tabellen staan bol met informatie over de noodzaak van social media. We kunnen ermee het aantal leads verhogen. De beeldvorming van uw bedrijf kan ermee positief worden

In zes stappen naar een succesvolle Social Media strategie

In zes stappen naar een succesvolle Social Media strategie Door het opzetten van een goede Social Media strategie voor jouw bedrijf hoef je niet eindeloos te wachten op nieuwe volgers, Retweets of favorites en voorkom je eigenlijk een valse start op

Journalistieke corporate video kost geen klanten

Niet elk bedrijf heeft de vaardigheden in huis om content te maken en dat kost klanten. De oplossing is een interview te geven en daar een corporate video van te maken, zegt Gerben Zevenbergen van Video Marketing Wizard in deze Google Hangouts met Ronald

Bedrijfsfilm laten maken die wél klanten scoort

Natuurlijk kan je een bedrijfsfilm laten maken die wél potentiële klanten scoort. Ontdek het in 2 minuten in deze Google hangouts met Gerben Zevenbergen van Video Marketing Wizard en Ronald Kloots van Content Marketing Wizard. Ontdek: dat in een mooi

Waarom Google vindbaarheid en Adwords samenhangen

Je hebt eigenlijk geen keuze, je moet aan Google vindbaarheid werken. Het lijken ver uiteenlopende thema's, adverteren op Google middels Google Adwords of "gewoon" organisch boven komen in de gratis zoekresultaten. Het enige verband lijkt te zijn dat

Uw advocatenkantoor: starten, uitbouwen en fuseren

De huidige economische ontwikkelingen en de effecten die deze hebben op de juridische sector, leiden ertoe dat steeds meer advocaten solo verder gaan of een nichekantoor starten. Ervaren advocaten van grote en kleinere kantoren én jonge, net beginnende

5 mythes over social media voor bedrijven

Nu wil ik zeker niet gelijk een vergelijk trekken tussen social media voor bedrijfsmatige inzet en seks, maar het is wel een feit dat er meer mensen over praten dan het daadwerkelijk (goed) doen en tevens bestaan er nogal wat misverstanden. Bijvoorbeeld

5 tips om je Google vindbaarheid te vergroten

De heilige graal op internet is: Het hebben van veel bezoekers die gratis via Google bij je komen op de relevante zoektermen en die vervolgens bij jou op de site actie ondernemen op een manier die waarde oplevert. Dit is echter voor de meesten van ons

Verbeter je online vindbaarheid met de juiste keywords

Het targeten van de juiste keywords (zoektermen) is de basis van zoekmachineoptimalisatie. Dat hoef ik jou waarschijnlijk niet meer uit te leggen. Als je iets wilt weten, voer je bepaalde zoektermen in in de zoekmachine om de juiste informatie te vinden

Moet je als winkel een webshop erbij hebben? Of niet?

Online verkopen stijgen in een hoog tempo. Dit komt enerzijds uit de bredere acceptatie van het online kopen op zich, maar ook door het steeds groter worden van het aanbod van producten en diensten die online verkrijgbaar zijn middels een directe transactie

De wereld wordt weer kleiner dankzij Google

De wereld kleiner? Dat klinkt heel raar als je kijkt naar alle technologische en maatschappelijke ontwikkelingen. Maar toch is het zo dat de relevantie van lokale zaken zoals nieuws, bedrijven, producten en kennis weer gaat toenemen. Hoe zit dat in elkaar

Hoe zet ik bloggen effectief in bij mijn klantenwerving?

Startende zakelijke bloggers, die hun ziel en zaligheid in hun blogs hebben gelegd, zijn vaak ontgoocheld door het uitblijven van reacties. Zij hadden hun onderwerp toch zorgvuldig afgestemd op de behoeften van hun doelgroep, het blog voorzien van een

Zet Mijn Bedrijf op Google

Zet mijn bedrijf op Google is de payoff die Google heeft gegeven aan het nieuwe product Google Mijn Bedrijf . Met deze nieuwe dienst kunnen grote en kleine bedrijven gratis een vermelding aanmaken voor Google Search, Google Maps en Google Mobile. Het

Echt succes met E-mailmarketing (digitale nieuwsbrieven)

Inmiddels hebben veel bedrijven of ondernemers wel een eigen digitale nieuwsbrief en doen ze aan "e-mailmarketing" zoals dat dan zo mooi heet, maar is dat eigenlijk wel zo? In mijn optiek is e-mailmarketing veel meer dan het versturen van een digitale

Echt succes met E-mailmarketing (digitale nieuwsbrieven)

Inmiddels hebben veel bedrijven of ondernemers wel een eigen digitale nieuwsbrief en doen ze aan "e-mailmarketing" zoals dat dan zo mooi heet, maar is dat eigenlijk wel zo? In mijn optiek is e-mailmarketing veel meer dan het versturen van een digitale

iBeacons; communicatie met mobiele apparatuur is volwassen geworden.

iBeacons, combineren de voordelen van QR-codes en NFC. Weinig nieuwe ontwikkelingen hebben het bedrijfsleven zo snel in z’n greep gekregen als iBeacons. Tot op heden waren QR (Quick Response | de bekende zwart/witte blokjes codes) en NFC (Near Field

Google Mijn Bedrijf

In de strijd om het midden en kleinbedrijf aan zich te binden werd op 12 juni Google Mijn Bedrijf gelanceerd. Google mijn bedrijf is het kosteloze Google product waarmee bedrijven hun lokale bedrijfsvermelding voor Google zelf kunnen beheren. Ondanks

Google Mijn Bedrijf

In de strijd om het midden en kleinbedrijf aan zich te binden werd op 12 juni Google Mijn Bedrijf gelanceerd. Google mijn bedrijf is het kosteloze Google product waarmee bedrijven hun lokale bedrijfsvermelding voor Google zelf kunnen beheren. Ondanks

Is uw website (nog) wel van deze tijd?

Vorig jaar scande het bedrijf Go2People Websites 60 websites van (grote) advocaten-kantoren en kwam daarbij tot een aantal behoorlijk schokkende conclusies. 'De websites van advocatenkantoren hebben een gedateerd design, zijn niet functioneel ingericht

Bouw direct een content marketing machine!

Direct een content marketing machine bouwen. De nieuwe digitale content marketing verslaat de traditionele ‘oude school’ marketing op alle fronten. In deze Infographic van SEOrchers spreken de cijfers boekdelen: Kosten om 1.000 bezoekers digitaal te

Help, ik start een nichekantoor!

Een eigen nichekantoor Het is een trend in advocatenland: veel (jonge) advocaten starten hun eigen nichekantoor. Welke reden er ook is om dat te doen, een succesvolle onderneming begint met een goede voorbereiding. Vooral op het gebied van ondernemerschap

Nieuwe ideeën die leiden tot nieuwe klanten

U merkt misschien dat het allemaal wat terugloopt. Zonder somber te worden, denkt u misschien wel eens dat het nooit meer goedkomt met de handel. Daar bent u dan in ieder geval niet de enige in. Laat ik om mijn tips in te leiden even wat gedachtespinsels

Zeven tips die je helpen kiezen voor Stressvrij Ondernemen

Ik zeg het nu al meer dan een jaar: Stressvrij ondernemen is een keuze! Af en toe een beetje stress is natuurlijk niet erg, en voor sommige ondernemers zelfs nodig om beter te presteren. Maar als je regelmatig in de stress schiet, zit er iets niet goed

4 richtlijnen voor het opzetten van een corporate blog

Als (inbound) marketeer weet je als geen ander dat bloggen een kosteneffectieve manier is om meer relevant verkeer naar je website te genereren. Het nut van een corporate blog is dus wel duidelijk, maar hoe moet je hiermee beginnen? En welke eisen heeft

4 richtlijnen voor het opzetten van een corporate blog

Als (inbound) marketeer weet je als geen ander dat bloggen een kosteneffectieve manier is om meer relevant verkeer naar je website te genereren. Het nut van een corporate blog is dus wel duidelijk, maar hoe moet je hiermee beginnen? En welke eisen heeft

De regel van 7 brengt nieuwe klanten!

Je maakt content, een tijdrovende bezigheid. Intussen merk je dat er maar weinig reacties van potentiële kopers komt. Nu vraag jij je af of de gedane inspanning omtrent het creëren van content wel zin heeft. Jaren geleden ontdekte ik één van de oudste

De regel van 7 brengt nieuwe klanten!

Je maakt content, een tijdrovende bezigheid. Intussen merk je dat er maar weinig reacties van potentiële kopers komt. Nu vraag jij je af of de gedane inspanning omtrent het creëren van content wel zin heeft. Jaren geleden ontdekte ik één van de oudste

De mobiele marketing revolutie is nog lang niet voorbij!

Een praktijkvoorbeeld. Nieuwe technologie verandert alles, zegt Marc Muller. De CEO van Emesa, bekend van het succesvolle www.vakantieveilingen.nl vertelde kort geleden tijdens een bijeenkomst van de Gamechangers dat zijn business de impact voelt van

De mobiele marketing revolutie is nog lang niet voorbij!

Een praktijkvoorbeeld. Nieuwe technologie verandert alles, zegt Marc Muller. De CEO van Emesa, bekend van het succesvolle www.vakantieveilingen.nl vertelde kort geleden tijdens een bijeenkomst van de Gamechangers dat zijn business de impact voelt van

Vergeet de marketing van vroeger, start met een strategisch marketingplan !

Vergeet de marketing van vroeger, start met een strategisch marketingplan! Net zoals veel MKBers, worstelen ook juristen met de nieuwe mogelijkheden om hun diensten te verkopen. Het kost veel tijd en geld om netwerken, sociale media, website en blog

Vergeet de marketing van vroeger, start met een strategisch marketingplan !

Vergeet de marketing van vroeger, start met een strategisch marketingplan! Net zoals veel MKBers, worstelen ook juristen met de nieuwe mogelijkheden om hun diensten te verkopen. Het kost veel tijd en geld om netwerken, sociale media, website en blog

Vine: een snel en krachtig marketinginstrument

Vine is een vrij nieuwe mobiele app waarmee gebruikers korte video’s met elkaar kunnen delen. De app is in handen van Twitter en dat is niet voor niets. Beide media kennen het onderscheidend vermogen ‘kort maar krachtig’. Maar wat kun je nou eigenlijk

Vine: een snel en krachtig marketinginstrument

Vine is een vrij nieuwe mobiele app waarmee gebruikers korte video’s met elkaar kunnen delen. De app is in handen van Twitter en dat is niet voor niets. Beide media kennen het onderscheidend vermogen ‘kort maar krachtig’. Maar wat kun je nou eigenlijk

Wat maakt contentmarketing succesvol?

Onmisbare ingrediënten voor succesvolle contentmarketing Contentmarketing is een eigentijdse en sympathieke vorm van marketing. De reclameboodschap wordt de potentiële klant niet opgedrongen, maar wordt op vrijwillige basis door hem of haar "gevonden"

One trick pony autoriteit paradox

Branding, content en media diversificatie voor duurzame autoriteit Professionals en ondernemers die online en social media inzetten voor het creëren van autoriteit in B2B sales hebben een duidelijke voorsprong op de concurrentie. Zij worden eerder aangenomen

One trick pony autoriteit paradox

Branding, content en media diversificatie voor duurzame autoriteit Professionals en ondernemers die online en social media inzetten voor het creëren van autoriteit in B2B sales hebben een duidelijke voorsprong op de concurrentie. Zij worden eerder aangenomen

3 redenen om Share Buttons op je zakelijk blog te plaatsen

Steeds meer marketeers komen er achter dat een zakelijk blog succesvol kan zijn. Een zakelijk blog zorgt er namelijk voor dat je online beter gevonden wordt door jouw doelgroep. Daardoor neemt het verkeer naar je website toe en kun je kwalitatief hoogwaardige

3 redenen om Share Buttons op je zakelijk blog te plaatsen

Steeds meer marketeers komen er achter dat een zakelijk blog succesvol kan zijn. Een zakelijk blog zorgt er namelijk voor dat je online beter gevonden wordt door jouw doelgroep. Daardoor neemt het verkeer naar je website toe en kun je kwalitatief hoogwaardige

Google+ lokale pagina de nieuwe cashcow voor bedrijven!

Google wil graag dat u met de Google+ lokale pagina direct meer omzet en leads genereert! De lokale pagina is namelijk rechtstreeks gekoppeld aan lokale zoekopdrachten en het adres van een onderneming. Omdat deze pagina’s geverifieerd zijn op adres ranken

Gmail rankings met de nieuwe unsubscribe link!?

Sinds een aantal weken is er in Gmail een unsubscribe link aanwezig die door Gmail zelf geplaatst wordt bij een bericht. Hiermee kunnen de ontvangers zich snel en gemakkelijk uitschrijven als zij dit willen. De unsub link wordt niet zomaar geplaatst

Wat zijn de beste Tweets en wat zijn de slechtste?

Onderzoek Harvard Business Review toont verrassende uitkomsten! In de laatste Harvard Business Review van mei 2012 staat het artikel ‘What Makes a Great Tweet naar aanleiding van een onderzoek. Graag deel ik de interessante en verrassende uitkomsten

Profileer jezelf als expert: 5 Do's en Don'ts voor Social Media

Social Media worden allang niet meer alleen voor privé doeleinden ingezet. Ook bedrijven zien er de voordelen van in, en steeds vaker wordt het ook gebruikt om jezelf als persoon zakelijk te profileren. Maar hoe profileer je jezelf nu eigenlijk als thoughtleader?

6 Tips om meer volgers te krijgen op Twitter

In mijn poging om zelf meer volgers te krijgen op Twitter ben ik op zoek gegaan naar tips die mij daarbij zouden kunnen helpen. Deze heb ik in deze blog ook meteen op een rijtje gezet zodat anderen er ook van kunnen mee genieten. Hierbij dus 6 tips om

3 dingen die de klant nu echt van je wil

Bangkok: de stad waar ik mijn meest memorabele restaurantervaring had. Ik herinner het me nog goed. Het was die dag 35 graden. Mijn vochtpercentage stond gelijk aan dat van een gedroogde dadel en als ik niet snel wat te drinken zou krijgen zou ik gegarandeerd

De 7 zonden van Inbound Marketing

De zeven zonden van inbound marketing ijdelheid, hebzucht, lust, jaloezie, gulzigheid, woede en luiheid zijn toepasbaar op heel veel aspecten van het leven. Zo ook in de inbound marketing. In deze blog zal ik een omschrijving geven van de valkuilen die

Het geheim van de homepage: hoe u in 10 seconden leads genereert

We ontmoeten elke dag nieuwe mensen. En uiteraard oordelen we niemand op het eerste gezicht, zeggen we. Maar wist u dat al deze mensen binnen 10 seconden een eerste indruk van u hebben gevormd? Uw voorkomen is uw visitekaartje, zullen we maar zeggen

Hoe zet ik social media effectief in om mijn blog te promoten?

Social Media en blogs zijn belangrijke onderdelen van Inbound Marketing. Beide zorgen voor belangstelling van de doelgroep. Eigenlijk zijn Social Media al geen keuze meer, je moet eraan mee doen om bij te blijven. De vraag is alleen: hoe kun je Social

Een blog schrijven en optimaliseren

Waarom zou ik bloggen? Met elk blogartikel dat u op uw websiteplaatst, groeit de kans dat u via zoekwoorden in zoekmachines gevonden wordt en hoogwaardige bezoekers uw website bezoeken. En houd het vol, publiceer minimaal een maal per week. Gebruik zoekwoorden

De basis van Inbound Marketing: Bezoekers aantrekken

Als verse stagiaire bij One4Marketing moet ik alles nog leren van Inbound Marketing. Vandaag ben ik begonnen met de Inbound Marketing Cursus van Hubspot. Ik zal mijn ervaringen en leerpunten delen door middel van drie blogs over de basis van Inbound

6 principes van beïnvloeding

Hoe vestig je in positieve zin de aandacht op je? Veel ondernemers en zzp'ers maken ter beïnvloeding van hun (potentiële) klanten gebruik van sociale media, maar hebben eigenlijk geen flauw idee wat het effect van de daarin gestoken tijd en moeite is

Laat je concurrent reclame voor je maken.

Het gebeurt steeds vaker, slimme (video)campagnes om concurrenten reclame voor je eigen merk te laten maken. Vaak zijn deze filmpjes ludiek van opzet en hebben daarom een enorm potentieel viraal effect, maar is het daadwerkelijk effectief en wat doe

Laat je concurrent reclame voor je maken.

Het gebeurt steeds vaker, slimme (video)campagnes om concurrenten reclame voor je eigen merk te laten maken. Vaak zijn deze filmpjes ludiek van opzet en hebben daarom een enorm potentieel viraal effect, maar is het daadwerkelijk effectief en wat doe

QR-codes: Dead or Alive?

Wanneer sluit Nederland QR-codes in zijn armen? Voor mobile marketing was 2013 een geweldig jaar. Inmiddels hebben meer dan 70% van de bezitters van mobieltjes in Nederland een smartphone. Ook het aantal tablets neemt gestaag toe. Daarmee raken steeds

3 dingen die u moet weten over de bezoekers van uw website

Er is één ding dat u gevoeglijk kunt aannemen als het gaat over de bezoekers van uw website: ze zijn op zoek naar specifieke informatie. Er zijn maar weinig mensen die voor de lol de website van een advocaat bezoeken. Dat gezegd hebbende, loont het om

Social Media en de kracht voor lokale ondernemers

Vanuit mijn klanten en relatiekring krijg ik nog al eens de vraag of Social Media ook voor hen als kleine lokale ondernemer kan werken en of het wel de moeite waard is om hier tijd in te steken. Uiteraard beantwoord ik deze vraag met een volmondig "ja"

Social Media en de kracht voor lokale ondernemers

Vanuit mijn klanten en relatiekring krijg ik nog al eens de vraag of Social Media ook voor hen als kleine lokale ondernemer kan werken en of het wel de moeite waard is om hier tijd in te steken. Uiteraard beantwoord ik deze vraag met een volmondig "ja"

Start with why: inspireer je potentiële klant

Laatst kreeg ik dit filmpje te zien over ‘The Golden Circle’. Een concept van de Engelsman Simon Sinek dat uitlegt waarom sommige boodschappen, mensen of organisaties ons meer inspireren dan anderen. En ondanks de wat 'cheesy' manier van presenteren

Mobile Marketing trends voor 2014

Mobile communicatie heeft geleid tot grote veranderingen in ons leven. De interactie met onze medemens is veranderd als gevolg van uitgebreid gebruik van mobiele apparaten als smartphones en tablets. Vooral het uitwisselen van ervaringen via Twitter

Meer cliënten door een heldere en krachtige propositie

Onlangs had ik een gesprek met een jurist die net voor zichzelf was begonnen. Hij vond het de hoogste tijd om met zijn marketing aan de slag te gaan, hij moest tenslotte klanten vinden. En die vind je door marketing en sales. Naarmate het gesprek vorderde

Deel 2: webshoptrends en -ontwikkelingen waar u niet omheen kunt

In deel 1 van webshoptrends en -ontwikkelingen ging de aandacht uit naar omnichannel-retailing en storytelling. Zoals beloofd in dit blog nog 2 interessante trends, namelijk mobile-commerce en de ontwikkeling in betaaloplossingen en bezorgopties. <

Webshoptrends en -ontwikkelingen waar u niet omheen kunt (deel 1/2)

Vorige week vond de 8e editie van de Webwinkel Vakdagen plaats in de Jaarbeurs in Utrecht. De vakbeurs bood ook dit jaar weer een overzicht van alle mogelijkheden, trends en ontwikkelingen op het gebied van webwinkels en e-commerce. Geconcludeerd mag

Mobile Marketing tips voor 2014

Net zoals elk digitaal medium blijft ook mobile marketing zich sterk ontwikkelen. Bedrijven moeten zich dus ook op dit gebied blijven vernieuwen om te blijven concurreren en hun klantgerichtheid te optimaliseren. Hieronder een paar tips: Zorg dat uw

6 handige tips voor het houden van een goede webinar

Wanneer het gaat om het publiceren van content is het handig om niet alleen afhankelijk te zijn van blogartikelen. Er zijn vele andere manieren om het publiek te bereiken met originele en waardevolle content. Hierbij kun je denken aan webinars, infographics

6 handige tips voor het houden van een goede webinar

Wanneer het gaat om het publiceren van content is het handig om niet alleen afhankelijk te zijn van blogartikelen. Er zijn vele andere manieren om het publiek te bereiken met originele en waardevolle content. Hierbij kun je denken aan webinars, infographics

10 redenen waarom juristen niet aan marketing doen

Er zijn maar weinig juristen die hun marketing tip top in orde hebben. Daar zijn verschillende redenen voor. In dit artikel beschrijf ik de 10 belangrijkste. 1. Juristen zijn getrainde sceptici Marketing vraagt om vertrouwen en geduld. Twee eigenschappen

10 redenen waarom juristen niet aan marketing doen

Er zijn maar weinig juristen die hun marketing tip top in orde hebben. Daar zijn verschillende redenen voor. In dit artikel beschrijf ik de 10 belangrijkste. 1. Juristen zijn getrainde sceptici Marketing vraagt om vertrouwen en geduld. Twee eigenschappen

Een succesvol contentplan voor 2014 met de gratis contentkalender

Content is king! U kent deze uitspraak vast wel, maar in de praktijk is het creëren van doeltreffende content nog steeds een ondergeschoven kindje en veel organisaties zitten met de handen in het haar. In dit artikel beschrijf ik 4 stappen en tips die

Met inbound marketing ontspannen zaken doen

Het is druk op Internet. Denk eens aan alle accounts die u kunt volgen. Om maar eens één voorbeeld te noemen: Op LinkedIn worden er gemiddeld 20 berichten per dag door onze connecties gepost. Om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid op Facebook. Net

Juristen en hun marketing: 10 missers (en adviezen)

Juristen die vertrouwen op de oude, bekende marketingmethodes komen er langzamerhand achter dat deze methodes niet langer werken. Zij zouden meer resultaat kunnen halen uit hun marketinginspanningen door de volgende fouten te vermijden en de actuele

Juristen en hun marketing: 10 missers (en adviezen)

Juristen die vertrouwen op de oude, bekende marketingmethodes komen er langzamerhand achter dat deze methodes niet langer werken. Zij zouden meer resultaat kunnen halen uit hun marketinginspanningen door de volgende fouten te vermijden en de actuele

Druk op omzetgroei, vraagt om toename marketing inspanning.

'Hand op de knip' en toch groei? In deze tijden, waar budgetbewaking centraal staat, hebben veel ondernemers de nijging vooral te besparen op acquisitie en marketingkosten. Een neerwaartse spiraal in omzet dicteert echter een opgaande lijn in marketinginspanning

Marketing automation software: 6 tips om je management te overtuigen

Marketeers hebben tegenwoordig te maken met diverse uitdagingen wanneer het gaat om het investeren in een nieuwe technologie: een lager budget, minder hulpmiddelen en een gereserveerde houding van het management, In de praktijk is gebleken dat marketing

Organisatie identiteit: laat zien wie je bent

In een overvolle markt is het als organisatie moeilijk je te onderscheiden van jouw concurrenten. Om succes te hebben, moet je een eigen unieke identiteit hebben en een blijvend en gedenkwaardig merk creëren. Het is belangrijk dat je interessante content

7 tips voor het stressloos verzenden van je nieuwsbrief

Draag jij de zware last van content ook met je mee? Heb je er te veel van? Of juist te weinig? Heb je het gevoel dat de maanden steeds korter worden en zitten de deadlines steeds dichter op elkaar? Als het verzenden van je nieuwsbrief een enorme opgave

QR technologie is geen speeltje, maar verdient het om serieus genomen te worden!

We kennen ze inmiddels allemaal wel, die zwarte blokjes patronen die we kunnen scannen via onze smartphone of tablet. Met de forse toename van het aanbod lijken QR-codes doorgebroken als medium. Maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat het gebruik

De smartphone als smart tool in jouw contentcreatie

Een van de onderdelen van een goede contentstrategie is het vinden van onderwerpen die aansluiten bij jouw doelgroep. Maar hoe kom je aan die onderwerpen? Veel marketeers realiseren zich niet dat hun smartphone een waardevolle tool is om content te creëren

Laat zien dat je anders bent en verkoop meer

In de jaren twintig van de vorige eeuw lukte het de Amerikaanse bierbrouwer Schlitz om van de vijfde plaats op te klimmen naar marktleider. Alleen omdat een slimme copywriter hun waterzuiveringsproces in een advertentie beschreef. Het deed er niet toe

Content marketing in B2B, de hype voorbij?

Ik vond op de site van Brandwatch een interessant artikel over een onderzoek naar het succes van content marketing in B2B. B2Bmarketing.net , een marketingplatform uit Engeland, heeft onderzoek gedaan naar content marketing in B2B. In onderstaande infographic

Mobile Marketing | Hype of noodzaak?

Uit gegevens v an het CBS -recentelijk gepubliceerd op 28/11/2013- wordt opnieuw duidelijk dat de vaste computer terrein blijft verliezen. Steeds meer mensen maken gebruik van een laptop, tablet of smartphone om te internetten. Op dit moment heeft circa

Zoekmachine optimalisatie; 6 maanden eerder resultaat

Zoekmachine optimalisatie. Hoog in Google. Mensen die zoeken naar uw product, dienst of informatie. Wilt u dat? Dan moet uw website 'zoekmachine geoptimaliseerd' worden. Tot zover geen nieuws. Dit had u zelf al bedacht. De volgende gedachte: zoekmachine

Ga je duurzaam communiceren met je klanten?

Veel bedrijven zijn vooral aardig tegen mensen die nog geen klant zijn. Terwijl duurzaam communiceren met bestaande klanten veel lucratiever is. In mijn vak afficheer ik mij als de tekstschrijver die klanten aan je bindt. Door aandacht te besteden aan

De veranderende wereld van B2B marketing

B2B marketing is de afgelopen jaren radicaal veranderd. Omdat niet alleen de consument maar ook potentiële zakelijke kopers steeds meer onderzoek doen op internet, hebben ze minder vaak en ook pas later in het aankoopproces contact met de verkoop-medewerkers

De veranderende wereld van B2B marketing

B2B marketing is de afgelopen jaren radicaal veranderd. Omdat niet alleen de consument maar ook potentiële zakelijke kopers steeds meer onderzoek doen op internet, hebben ze minder vaak en ook pas later in het aankoopproces contact met de verkoop-medewerkers

Grand Canyon Marketing

Ondernemen is een van de leukste bezigheden die ik ken. Niet dat het echte eeuwigheidswaarde heeft, maar het houdt mij van de straat en met een beetje geluk maak ik anderen gelukkig of help ik hen hun (werkzame) leven wat te veraangenamen. Om te kunnen

Van incheckers naar ambassadeurs van jouw winkel

Winkel jij wel eens en vraag jij jezelf af… Inchecken? Je bedoelt inchecken met m’n OV-chipkaart bij de trein of in de metro? Inchecken doe je toch op Schiphol met je bagage en om je plaats in het vliegtuig te bemachtigen? Waarom zou ik moeten inchecken

Succes met marketing in ‘crisistijd’

Crisistijd. Ik hoor het u al denken: daar komt weer een verhaal over hoe slecht het allemaal gaat. Toegegeven, het gaat allemaal niet zo makkelijk als een aantal jaren geleden, maar dat betekent nog niet dat de huidige tijd geen kansen biedt. Succesvol

Succes met marketing in ‘crisistijd’

Crisistijd. Ik hoor het u al denken: daar komt weer een verhaal over hoe slecht het allemaal gaat. Toegegeven, het gaat allemaal niet zo makkelijk als een aantal jaren geleden, maar dat betekent nog niet dat de huidige tijd geen kansen biedt. Succesvol

Meer omzet in het MKB

Meer omzet in MKB Iedereen begrijpt de spreuk ‘vraag en aanbod’. Helaas volgt niet iedere ondernemer deze regel. Als je niet weet wat de markt en jouw klant wil kun je nooit een passend aanbod maken. Ja, mooi verhaal. Luisteren naar mijn klant zul je

Karige websites winnen geen prijzen. Content is en blijft King!

Onlangs zag ik in de hal van een school een vrijwel lege prijzenkast staan. Een opvallende blikvanger, direct bij de ingang. “Zo’n prijzenkast werkt alleen maar tegen je”, zei ik tegen twee studenten die zich afvroegen waarom ik een lege kast op de foto

Competition forces consultants into micromarketing to find new business

The emergence of digital media has made it possible to continually improve our perception into consumer behaviors and patterns. In the 90’s, this paved the way for the arrival of the newest member of the marketing family: micromarketing . This latest

Hoe beïnvloedt het Google auteurschap de vindbaarheid van mijn content?

Voor iedereen die content marketingstrategieën toepast en dus regelmatig content op het internet plaatst, zal het hebben van een Google rang [ranking] en het Google auteurschap steeds belangrijker worden. Het auteurschap betekent namelijk dat de verstrekte

Hoe beïnvloedt het Google auteurschap de vindbaarheid van mijn content?

Voor iedereen die content marketingstrategieën toepast en dus regelmatig content op het internet plaatst, zal het hebben van een Google rang [ranking] en het Google auteurschap steeds belangrijker worden. Het auteurschap betekent namelijk dat de verstrekte

Veranderen organisaties door socialmedia?

De impact van socialmedia Vanzelfsprekend heeft u al wel eens gehoord van socialmedia. Die zoon/ dochter, die jonge medewerker, of wellicht bent u zelf al wel een socialmedia gebruiker? Onderzoek naar socialmedia gebruik in Nederland uitgevoerd door

Does a business blog really make a difference?

The fact that most companies’ customers today are actively online, makes having a balanced internet strategy essential. It’s clear from the below graph that companies agree with this statement. All of them have plans to significantly increase spending

Does a business blog really make a difference?

The fact that most companies’ customers today are actively online, makes having a balanced internet strategy essential. It’s clear from the below graph that companies agree with this statement. All of them have plans to significantly increase spending

Hoe breng ik mijn zakelijk blog om zeep?

Het voornaamste doel van elke zakelijke blogger is (of zou moeten zijn) het in contact komen met nieuwe klanten en het onderhouden van de relatie met bestaande klanten. Op welke manier(en) kan die doelstelling nu het beste gefrustreerd worden? In andere

Gerichte content marketing boost bezoekers en conversie

2013 het jaar van de content marketing Volgens een recente enquête onder 700 digitale professionals staat content marketing bij hen bovenaan hun prioriteitenlijst. Dat betekent dat zij nu zeer duidelijk de voorkeur geven aan het creëren, optimaliseren

Gerichte content marketing boost bezoekers en conversie

2013 het jaar van de content marketing Volgens een recente enquête onder 700 digitale professionals staat content marketing bij hen bovenaan hun prioriteitenlijst. Dat betekent dat zij nu zeer duidelijk de voorkeur geven aan het creëren, optimaliseren

Concurrentie dwingt consultants tot micro marketing bij acquisitie

Wat is micro marketing? De opkomst van de digitale media heeft het mogelijk gemaakt om een steeds beter inzicht te krijgen in het koopgedrag en behoeftepatroon van de consument. Dat zette in de jaren '90 de deur open voor de jongste telg uit de marketing

Bloggen is de sleutel naar online zichtbaarheid

Veel SEO-experts raden nog steeds aan om je website vol te stoppen met een grote variëteit aan keywords om gevonden te worden via Google. Zij houden echter geen rekening met de huidige manier van zoeken binnen Google. Nieuw zoekgedrag door Google Instant

Samenwerken in de 21ste eeuw

Don Tapscott , is adjunct professor aan de universiteit van Toronto, hij ging in gesprek met McKinsey’s Rik Kirkland. Tijdems het interview “Samenwerken in de 21ste eeuw”, kwam deze stelling boven water: “uiteindelijk gebruiken we niet meer email maar

Het hebben van een website is geen internetstrategie

Als je naar een webdesignbedrijf toe gaat en je wilt een website laten bouwen, dan zal het webdesignbedrijf natuurlijk een aantal vragen aan je stellen: “Wat is het doel van je website?” bijvoorbeeld, maar ook willen ze weten hoe je website eruit moet

Advocatuur onder vuur

Veranderende marktomstandigheden dwingt de advocatuur tot een grondige heroriëntering met betrekking tot hun zakelijke aanpak, waarbij in veel gevallen wellicht ook een ingrijpende herstructurering niet vermeden kan worden. Zij in de advocatuur, die

Websites:van visitekaartjes tot klantentrekkers

Tegenwoordig is iedereen het er wel over eens, dat met de komst van de digitale klanten, websites zo goed als onmisbaar geworden zijn. Ook ten aanzien van kleine ondernemingen werd in het artikel "Is een website wel zinnig voor een kleine onderneming?"

Wat kan SEO betekenen voor de (kleine) ondernemer?

Als u een bedrijfswebsite heeft, heeft u waarschijnlijk wel eens van de term SEO gehoord. SEO staat voor search engine optimisation, oftewel zoekmachine optimalisatie, en draait dus om het vergroten van uw vindbaarheid in zoekmachines. Aangezien Google

Wat kan SEO betekenen voor de (kleine) ondernemer?

Als u een bedrijfswebsite heeft, heeft u waarschijnlijk wel eens van de term SEO gehoord. SEO staat voor search engine optimisation, oftewel zoekmachine optimalisatie, en draait dus om het vergroten van uw vindbaarheid in zoekmachines. Aangezien Google

Hoe effectief zijn de sociale media?

Uit de stormachtige opkomst van de sociale media zoals Facebook, Twitter , Google + , LinkedIn en nog vele anderen, zou men kunnen afleiden dat die komst kennelijk als een zegen wordt ervaren. In schril contrast hiermee staan geluiden vanuit voornamelijk

Hoe effectief zijn de sociale media?

Uit de stormachtige opkomst van de sociale media zoals Facebook, Twitter , Google + , LinkedIn en nog vele anderen, zou men kunnen afleiden dat die komst kennelijk als een zegen wordt ervaren. In schril contrast hiermee staan geluiden vanuit voornamelijk

Content marketing voor openheid en conversie

De enorme overvloed aan informatie creëert paradoxaal genoeg juist schaarste, doordat mensen zich er steeds effectiever tegen afschermen. Uit pure zelfbescherming trekken zij een schild op tegen het niet aflatende data-bombardement. "Oude" versus "nieuwe"

8 tips voor een goed blog!

1. Een goede column heeft één onderwerp. Je weet als professional alles over je vak. Geef niet te veel informatie, maar beperk je tot één specifiek onderwerp. Dit maakt je stukje leesbaarder, duidelijker en sterker. 2. Wees je lezer. Als je blogt, schrijf

Zakelijke specialisten spinnen garen bij content marketing

In een tijd waarin iedereen online toegang heeft tot informatie is vindbaarheid in de enorme overvloed aan zoekresultaten binnen Google een kwestie van overleven geworden. Anders gezegd; "publish or get lost" De uitdaging Effectief reclame maken in de

Zakelijke specialisten spinnen garen bij content marketing

In een tijd waarin iedereen online toegang heeft tot informatie is vindbaarheid in de enorme overvloed aan zoekresultaten binnen Google een kwestie van overleven geworden. Anders gezegd; "publish or get lost" De uitdaging Effectief reclame maken in de

Marketing expert, van duizendpoot tot spoorzoeker

Tot voor kort behoorde marketing voornamelijk tot het domein van de rechter hersenhelft. Daar zetelt ons vermogen tot holistisch, metaforisch en spiritueel denken, alsook onze intuïtie en verbeeldingskracht. De nieuwste internet strategieën vergen echter

Marketing expert, van duizendpoot tot spoorzoeker

Tot voor kort behoorde marketing voornamelijk tot het domein van de rechter hersenhelft. Daar zetelt ons vermogen tot holistisch, metaforisch en spiritueel denken, alsook onze intuïtie en verbeeldingskracht. De nieuwste internet strategieën vergen echter

Conjunctuurgevoeligheid dwingt adviseurs tot specialisatie.

De ware specialisten onder de zelfstandige professionals beschikken over kennis en ervaring waaraan de ondernemer behoefte heeft, ongeacht de staat van de economie. Deze hiernaast afgebeelde piramide van Maslow laat zien hoe het behoeftepatroon van de

Conjunctuurgevoeligheid dwingt adviseurs tot specialisatie.

De ware specialisten onder de zelfstandige professionals beschikken over kennis en ervaring waaraan de ondernemer behoefte heeft, ongeacht de staat van de economie. Deze hiernaast afgebeelde piramide van Maslow laat zien hoe het behoeftepatroon van de

Ook websites kunnen roesten

Een website is een multi-functioneel uithangbord van het bedrijf en al bevindt het zich in de virtuele wereld, het kan wel degelijk gaan roesten! Ook al ziet roest in de digitale wereld er natuurlijk wat anders uit dan op de afbeelding hiernaast, de

Ook websites kunnen roesten

Een website is een multi-functioneel uithangbord van het bedrijf en al bevindt het zich in de virtuele wereld, het kan wel degelijk gaan roesten! Ook al ziet roest in de digitale wereld er natuurlijk wat anders uit dan op de afbeelding hiernaast, de

De sociale verleiders van de marketing

"Two things make good advertising:1) a good simpel idea and 2) repitition. And by repitition, by God, I mean until the public is so irritated with it, they'll buy your brand because they bloody well can't forget it." In de film "The Hucksters" (1947)

De sociale verleiders van de marketing

"Two things make good advertising:1) a good simpel idea and 2) repitition. And by repitition, by God, I mean until the public is so irritated with it, they'll buy your brand because they bloody well can't forget it." In de film "The Hucksters" (1947)

De fijne kneepjes van emailmarketing

Met merkbare terughoudendheid betrad ondernemer O. Thomas het kantoor voor het gebruikelijke kennismakingsgesprek. Hij was gekomen op aanraden van een bevriende relatie vertelde hij. Zelf betwijfelde hij echter of het probleem van de inzakkende omzet

De fijne kneepjes van emailmarketing

Met merkbare terughoudendheid betrad ondernemer O. Thomas het kantoor voor het gebruikelijke kennismakingsgesprek. Hij was gekomen op aanraden van een bevriende relatie vertelde hij. Zelf betwijfelde hij echter of het probleem van de inzakkende omzet

Werk aan de winkel voor de marketingadviseur

Klantenwerving is de laatste jaren steeds interessanter geworden door de enorme toename van het aantal internetgebruikers. Natuurlijk wordt elke marketingstrategie nog steeds gebaseerd op de behoeften van de klant en een grondige analyse van de markt

Werk aan de winkel voor de marketingadviseur

Klantenwerving is de laatste jaren steeds interessanter geworden door de enorme toename van het aantal internetgebruikers. Natuurlijk wordt elke marketingstrategie nog steeds gebaseerd op de behoeften van de klant en een grondige analyse van de markt

Kan een zakelijk blog het verschil maken?

Het feit dat tegenwoordig de meeste klanten van een bedrijf online bereikbaar zijn, maakt een uitgebalanceerde internetstrategie onontbeerlijk. Uit het hiernaast staande overzicht blijkt overduidelijk dat bedrijven het met deze stelling eens zijn. Allen

Waarom is er niet meer samenwerking tussen bedrijven?

Juist nu de economische vooruitzichten aan het versomberen zijn en ook langetermijntrends als globalisering en vergrijzing van de bevolking voor nieuwe uitdagingen zorgen, mag de ondernemer geen kans voorbij laten gaan om de bedrijfsvoering te optimaliseren

Recessie-proof ondernemen!

In de titel van dit artikel bevindt zich een woord waar bijna een taboe op rust. Recessie! Bij veel lezers zal dat ongetwijfeld onmiddellijk een negatieve reactie oproepen. "Van een recessie is nog nooit iemand beter geworden en alleen al het praten

Voordelen van het uitwisselen van websitelinks tussen bedrijven

Collega-bedrijven die meer willen weten over de voordelen van het uitwisselen van website links tussen bedrijven en wellicht geïnteresseerd zijn om ook zelf hieraan mee te doen, worden uitgenodigd om deze pagina te bezoeken

Is een website wel zinnig voor een kleine onderneming?

Die vraag moet in ieder geval met nee worden beantwoord, indien een website door zijn knulligheid het imago van de onderneming naar beneden haalt. In zo'n geval is een website natuurlijk contraproductief. Pro-argumenten Voor ondernemers, die nog twijfelen

Is een website wel zinnig voor een kleine onderneming?

Die vraag moet in ieder geval met nee worden beantwoord, indien een website door zijn knulligheid het imago van de onderneming naar beneden haalt. In zo'n geval is een website natuurlijk contraproductief. Pro-argumenten Voor ondernemers, die nog twijfelen

Uitgaande versus binnenkomende marketing

Wat wordt hieronder verstaan? Met uitgaande (outbound) marketing worden reclame-uitingen bedoeld, zoals telemarketing, direct mail, emails, advertenties,tv-en radio spotjes, die zich ongevraagd aan de mensen opdringen. Daarentegen is binnenkomende (inbound)

Uitgaande versus binnenkomende marketing

Wat wordt hieronder verstaan? Met uitgaande (outbound) marketing worden reclame-uitingen bedoeld, zoals telemarketing, direct mail, emails, advertenties,tv-en radio spotjes, die zich ongevraagd aan de mensen opdringen. Daarentegen is binnenkomende (inbound)

Een vijftal recente ontwikkelingen op marketinggebied

Interessante varianten op marketinggebied Guerillamarketing Onderdeel van het onconventionele guerilla marketing concept zijn de zogenaamde Opduik winkels. Vooral in tijden van economische teruggang wordt winkelleegstand nogal eens benut door ondernemers

Een vijftal recente ontwikkelingen op marketinggebied

Interessante varianten op marketinggebied Guerillamarketing Onderdeel van het onconventionele guerilla marketing concept zijn de zogenaamde Opduik winkels. Vooral in tijden van economische teruggang wordt winkelleegstand nogal eens benut door ondernemers

© Multiraedt 2018